מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג רעפים דולף

דליפת מים בגג רעפים מחייבת טיפול מהיר של קבלני איטום מקצועיים, מיומנים ומנוסים. במאמר הבא נסביר מה כדאי לעשות אם מזהים שיש דליפה או נזילה, איך מוצאים את המקור שלה ובאיזה שיטות איטום אפשר להשתמש כדי לפתור את הבעיה.

דליפת מים בגג רעפים עלולה להתרחש בגלל כמה סיבות שכיחות. קודם כל, דליפת מים נגרמת אם רעפי הגג שבורים. כאשר הרעפים שבורים והאיטום אינו הרמטי, המים יחדרו פנימה אל תוך המבנה. במקרים של רעפי גג שבורים לא ניתן להשיג בידוד מלא מפני נזילות מים וסביר להניח שגם יתרחשו בעיות מסוימות עם בידוד תרמי ואקוסטי.

סיבה אחרת לדליפת מים בגג רעפים קשורה אל ליקויי בנייה. ליקויי בנייה גורמים לכך שחלק מהרעפים לא רק יהיו שבורים, אלא גם שהחיבור ביניהם לא יהיה הרמטי ותקין. כאשר החיבור בין הרעפים אינו מושלם או אם הם אינם צמודים לתשתית בצורה טובה, יכול להיות שיופיעו נזילות מים ודליפות. הפתרון במקרים כאלה הוא כמובן איטום גג רעפים דולף וצריך לדעת איך עושים אותו.

 

השלבים של תיקון או איטום גג רעפים דולף

הדבר הראשון שצריך לעשות אם מזהים שמי גשמים חודרים ודולפים פנימה אל תוך הבית הוא לבצע תיקון של הגג. התיקון חשוב כי בלעדיו אין טעם לאטום את הגג ולנסות לפתור את הבעיה. בשביל לתקן את הגג, מאתרים את המקור של הבעיה ומתייחסים אל המיקום הספציפי של הדליפה רק כסימפטום לתופעה רחבה יותר.

במילים אחרות, המקומות שבהם רואים את סימני המים והדליפה הם לא בהכרח אלו שבהם יש בעיית איטום. צריך לבדוק את מקור בעיית האיטום והדליפה, למצוא פתרונות יעילים לפי סוג הבעיה ואז גם לקבל הצעת מחיר הוגנת. אחרי שמתקנים את הנזילה, ניתן לעבור לשלב של איטום גג רעפים דולף.

 

אחריות על איטום גג רעפים דולף

תיקון שמבוצע בצורה נכונה בגלל נזילת מים בגג רעפים דולף עשוי לגלם בתוכו תקופת אחריות משמעותית. על מנת להשיג את תקופת האחריות הרחבה ביותר וכדי לתקן את הגג תוך מניעת אירועים חוזרים של דליפות ונזילות, מבצעים את הפעולות הבאות:

  • מזהים את המיקום המדויק של הנזילה באמצעות מצלמה טרמית או ציוד אינסטלציה מתקדם
  • מנקים ביסודיות את שטח הגג – כולל הסרת חומרי איטום ישנים, דוד שמש, מערכות סולאריות, מזגנים וכן הלאה
  • מורחים שכבת יסוד ראשונית שמאפשרת ליישם לאחר מכן את חומרי האיטום המומלצים
  • ממתינים לייבוש מלא של שכבת היסוד הראשונית
  • מבצעים את האיטום באמצעות החומרים המתאימים
  • מציפים את הגג במים כדי לבדוק האם יש עוד נזילות או דליפות
  • מבצעים תיקונים מקומיים במועד סמוך ככל האפשר לזמן העבודה

 

אם מגלים שהנזילות ודליפות המים מגיעות מהרוכבים של הגג, אפשר להשתמש בחומרים אקריליים ובטון. השילוב בין החומרים הללו מוכיח את עצמו בהתמודדות עם איטום גג רעפים דולף והוא גם יכול לחסוך בהוצאות בטווח הארוך.

 

שיטות של איטום גג רעפים דולף

האיטום מבוצע כאמור רק אחרי שמתקנים את המקור של הנזילה, אבל עדיין צריך לדעת מהם החומרים שבהם אפשר להשתמש על מנת ליישם אותו. כאן רואים בעיקר את ההבדל בין יישום של יריעות ביטומניות לבין חומר כמו גומי גג.

יריעות ביטומניות עוזרות למנוע מראש בעיות של חדירת ודליפת מים בגלל רעפים שבורים. את היריעות הביטומניות מיישמים תוך כדי הבנייה של הגג מתחת לרעפים, בעובי מומלץ של 5 מ"מ שהוא גם המתאים ביותר לפי התקן הישראלי. יריעות ביטומניות מחזיקות מעמד 10 שנים מינימום, הן עמידות בפני שחיקה והן לא דורשות שום סוג של תחזוקה מיוחדת.

אפשרות אחרת של איטום גג רעפים דולף היא להשתמש בגומי גג. זהו חומר איטום מקצועי, גמיש ונוח שמתאים לרעפים מסוגים שונים ולאיטום סדקים ספציפיים כדי למנוע נזילות מים ואף חדירת לחות. אם משתמשים נכון בחומר מסוג גומי גג, ניתן לבחור את הכמות הנדרשת לפי סוג התקלה ולהתייעץ עם קבלני איטום לגבי המחיר.

 

החשיבות של בידוד לפני או אחרי איטום גג רעפים דולף

האיטום שמבוצע על גבי סוגים שונים של גגות רעפים לא קשור לחשיבות של בידוד. אם רוצים לשפר את הבידוד ולמנוע מעברי קור או חום בין החלק הפנימי והחיצוני שיש מתחת לגגות רעפים, צריך לעשות את זה עם יריעות אלומיניום, מפוח סולארי או מפוח חשמלי.

יריעות אלומיניום עשויות חומר עמיד בפני קורוזיה והן מונעות חדירה של חום למבנה. לעומת זאת, גם המפוח הסולארי וגם המפוח החשמלי מותקנים כדי לנדף החוצה את האוויר החם שכבר כלוא בתוך התא של הגג. אמנם פתרונות בידוד אלו לא קשורים לאיטום, אך הם כן משפרים את איכות החיים עבור בעלי בתים פרטיים עם גגות רעפים.

 

תדירות מומלצת של איטום גגות רעפים

דליפת מים מגג רעפים היא סימן לכך שצריך לשפר את האיטום. אם לא רוצים להגיע למצב כזה אלא למנוע אותו מראש, צריך לבצע איטום מחדש של גגות רעפים לפי סוג החומר המקורי שבו השתמשנו: באיטום עם יריעות ביטומניות ניתן לחזור על הפעולה לעיתים רחוקות יחסית, בעוד באיטום בזפת או בגומי גג יהיה צורך בביקור נוסף של קבלן איטום אחת ל-5-7 שנים.

לבסוף, כדאי לדעת איך לבחור את החומר המתאים לאיטום גגות רעפים מכל סוג. לא משנה איזה רעפים יש על הגג, הכי חשוב להביא בחשבון את המצב הקיים ואת שיקולי התקציב. לאחר מכן, ניתן להשוות בין שירותי איטום גגות לפי משך תקופת האחריות שניתנת על ידי כל קבלן איטום בנפרד.

ניתן לעקוב אחר מקור המים מהגג עצמו או מתוך המבנה. אם מנסים לאתר נזילות מהמבנה, אפשר להשתמש במצלמה טרמי, סיב אופטי, גלאים ועוד.

בדרך כלל מקבלים תקופת אחריות של 10 שנים. את תקופת האחריות אפשר לברר עוד לפני תחילת העבודות.

אפשר להזמין איטום בקיץ כדי לחסוך בהוצאות. אם מזהים את דליפת המים בחורף, כדאי להשוות בין קבלני איטום לפי המלצות שיש עליהם ולא רק לפי המחיר.

לפי מחירים והסמכה. 

אז מה היה לנו?