מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג רעפים

על מנת להגיע לאיטום מלא של גג רעפים כדאי מאד להתמצא בתחום מאחר ואין קונצנזוס בקשר לדרך הכי מומלצת בה כדאי לאטום גגות רעפים – אם גם אתם זקוקים לדעתכם לאיטום של גגות רעפים, כדאי שתבדקו מה הסיבות לכך.

לגג רעפים תפקידים רבים, חלקם פונקציונליים וחלקם פחות. לגבי המראה, מי שמתחבר למראה הקלאסי לגבי בית מסורתי, ימצא את עצמו אוהבת גם את גגות הרעפים הנפוצים. מי שמתחבר יותר למראה החדשני עם המראה הנקי, יוותר על גג רעפים ויבחר באחד מהפתרונות האחרים.

אבל, חוץ מהמראה, לגג רעפים גם תפקידים נוספים בכל הקשור לבידוד ואיטום, והבעיה מתחילה כאשר הגג מתחיל לזייף בעבודתו. בעיה של איטום ניתנת לתיקון בתנאי שלפני שניגשים לשלב התיקון בודקים ומאבחנים לפני הכל, ממה נובעת הבעיה. בעיות איטום יכולות לנבוע ממקורות שונים וכדאי לדעת לטפל בכל אחת מהבעיות על פי הגורם לה.

 

יריעות מתחת לרעפי הגג

אפשרות אחת היא למתוח יריעות מחומרים בלתי חדירים למים מתחת לרעפים. היתרון בפעולה הזאת הוא שהיא יכולה להבטיח שכאשר רעף יתרופף או ישבר וייפול, הרצף ישמר ולא ייווצר חלל הגורם לחדירה של מים לחלל הגג. החיסרון הוא שלא תמיד הוא יורד לשורש הבעיה והוא פותר אותה באופן זמני. מה גם שמתיחת יריעה מתחת לרעפים מצריכה הרמה של כל רעפי הגג והאיטום יכול לקחת זמן רב. הנחת יריעות מתחת לרעפי הגג היא אסכולה מסוימת בנושא איטום גג רעפים, ישנם גגנים שיסכימו שזו היא דרך מקובלת וישנם שיציעו דרכים נוספות.

 

איטום באמצעות חומרים בלתי חדירים למים

אסכולה נוספת היא מריחה של חומרים פולימרים או אקריליים באזור מוקד הבעיה ולגרום לאיטום מקומי ולמניעת נזילות באותו אזור. אם מצאתם רעפים סדוקים, החשודים בחדירות למים, הציפוי החומרים פולימרים או אקריליים יכול להיות רלוונטי. היתרון של פתרון זה הוא שהוא מהיר באופן יחסי ואולי גם יותר זול לעיתים. החיסרון הוא שגם פתרון מסוג זה לא בהכרח יכול לפתור את הבעיה לאורך זמן מאחר וגם כאן לא יורדים לשורש הבעיה והגורם לבעיה לא מאובחן ולא בא על פתרונו.

 

החלפת רעפים שבורים

החלפת רעפים שבורים או סדוקים יכולה להיות רלוונטית רק במקרה וזאת הבעיה. כאשר ישנה בעיה של איטום גג רעפים, כדאי מאד לעלות לגג על מנת לראות בעיניים מה יכולה להיות הבעיה ולא רק לשער. במידה והתגלו רעפים שבורים, סדוקים או אפילו חסרים שניזוקו מפגעי מזג האוויר או מבעלי מקצוע שונים שעלו על הגג על מנת לתקן ושברו בהליכתם מספר רעפים, הפתרון של החלפת רעפים יכול להיות רלוונטי.

 

שיפוע נכון לגג הרעפים

פתרון של כיוונון נכון של השיפוע הוא פתרון שדורש מחשבה לכתחילה. המחשבה מאחוריו אומרת שעם שיפוע נכון של גג הרעפים, אין צורך במתיחת יריעה כלשהי מתחתיו או שימוש בחומרים בלתי חדירים בין הרעפים. השיפוע בעצמו ייתן את המענה לחדירות המים ויגרום להם ליזול החוצה מהגג במקום פנימה לתוך הבית.

היתרון בשיטה הזאת הוא ברור, בעזרת חוקי הפיזיקה מגיעים למקסימום תפקוד של הגג ובכך מבטיחים פתרון לטווח ארוך. החיסרון בשיטה הזאת הוא שכאשר נדרשים לחשוב על איטום גג רעפים בדיעבד ולא לכתחילה, הפתרון הזה לא בהכרח יהיה רלוונטי.

 

בדיקה יסודית של המרזבים

חלק מתקלות המתגלות בגג רעפים הקשורים לאיטום ובידוד קשורות לתפקודם של המרזבים. תפקידו של המרזב הוא לנקז את מי הגשם הנמצאים על הגג ולשפוך אותם באופן מרוכז הרחק מן הגג. ישנו מרזב המקיף את הגג, והוא יתפקד כאשר שיפוע גג הרעפים נמצא בזווית הנכונה, וישנו מרזב פנימי המותקן גבוה יותר והוא יכול להיות רלוונטי לכל סוג של גג.

כך או כך, המרזבים דורשים תחזוקה חצי שנתית או לפחות שנתית, לפני החורף. במהלך השנה מתעופפים ומוצאים את עצמם בדרך למרזבים כל מיני מפגעים כמו חול ואבק, עלים שנשרו, צואת בעלי חיים המטיילים על הגג ועוד. ניקיון של המרזבים הכרחי על מנת להבטיח את תפקודם ולהגדיל את הסיכוי שבחודשי החורף הם לא יהיו סתומים ומשום כך תיווצר נזילה מגג הרעפים דרך התקרה אל תוך הבית.

לשיטה זו יתרונות רבים, אם כי היא לא מבטיחה את התיקון המיידי ברגע שמתגלה נזילה בגג רעפים. הסוד הוא באחזקה שוטפת. בדיקת המרזבים היא לא נחשבת איטום גג רעפים אבל היא בהחלט מבטיחה שהאיטום הקיים יעבוד יותר טוב. כדאי לבקש המלצות ממי שכבר ביצע איטום לגג הרעפים או תיקון שלו וחווית השירות שלו הייתה טובה, ואם לא מוצאים חבר או בן משפחה שיכול לעזור בנושא, ניתן למצוא המלצות ברשת.

בידוד גג רעפים

בידוד מאפשר למנוע חדירת חום או קור והוא גם משפר את איכות החיים בבתי מגורים פרטיים עם גגות רעפים. עם זאת, הבידוד דורש מעורבות של

המשיכו לקרוא »