מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג שינגלס

השילוב בין פיברגלס לבין יריעות ביטומניות מאפשר לבנות צורה של רעפים ולאחר מכן להשתמש בהם על גגות מחסנים, פרגולות מעץ או בתים פרטיים. במאמר הבא נסביר מה החשיבות של איטום גגות מן הסוג הזה וכיצד מבצעים את זה נכון בשיטות הקיימות בתחום.

השוואה בין סוגים שונים של שיטות איטום מחייבת התייחסות אל המאפיינים המיוחדים של כל סוג של גג. על מנת ליהנות מהיתרונות של איטום אפקטיבי גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, שיטת האיטום חייבת להתאים לסוג הגג. את סוג הגג בודקים עוד בשלב שבו בונים את הבית או רוכשים אותו, אך מי שממליצים בסופו של דבר על השיטה הרלוונטית יהיו כמובן קבלני איטום מוסמכים שבדרך כלל גם יש להם רישיון לעבודה בגובה.

 

מאפיינים של גגות שינגלס והקשר שלהם לאיטום אפקטיבי

אחד מסוגי הגגות שנחשבים מורכבים לעבודות איטום הוא שינגלס. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מדובר על גגות רעפים רגילים. בפועל, אלו גגות שאותם בונים אחרי שילוב בין פיברגלס לבין יריעות ביטומניות. בגלל הניצול האופטימאלי של הפיברגלס מצד אחד ושל היריעות הביטומניות מצד שני, ניתן כיום לבנות גגות שינגלס בצורה של רעפים וליהנות מכל היתרונות שלהם על סוגים שונים של מבנים:

  • מחסנים
  • פרגולות מעץ
  • בתים פרטיים

 

עם זאת, מאוד חשוב לדאוג לאיטום גגות שינגלס. נכון שהחומרים הביטומניים הם מטבעם עמידים ושגם הפיברגלס לא סופג מים, אבל עם הזמן עלולות להתרחש בעיות איטום בחיבור שבין הגג למבנה או בין הרעפים עצמם. בשביל למנוע מנזילות המים הללו לחדור פנימה אל תוך המבנה, משתמשים בפתרונות ייעודיים של איטום גג שינגלס.

 

היתרונות של גגות שינגלס וניצול שלהם באמצעות האיטום

עוד סיבה טובה לבצע איטום גג שינגלס קשורה למאפיינים המקוריים של הגגות ולאופן שבו פעולות האיטום משדרגים אותם. ראשית, המשקל של השינגלס נמוך יחסית ולכן אפשר לעשות בו שימוש גם בגגות בעלי שיפוע חד. בשביל לדאוג שהשיפוע החד אכן יוביל את המים אל פתחי הניקוז ולא יגרום להם להיספג בתוך המבנה או התשתית, מבצעים איטום גג שינגלס בצורה מקצועית ויסודית.

שנית, היתרון של גגות שינגלס אמור לבוא לידי ביטוי במחיר זול לעומת רעפים סטנדרטיים. הבעיה היא שנזקי איטום עלולים לגרור שורה ארוכה של הוצאות גבוהות ומיותרות. בשביל למנוע את ההוצאות הללו, מתאמים מלכתחילה שירותי איטום ברמה יסודית ומקצועית. לאחר מכן ניתן להשתמש בגג שינגלס כפתרון משולב, במראה דקורטיבי ובצבעים שונים לבחירת הלקוחות.

 

שלבים של איטום גג שינגלס

איטום גג שינגלס מבוצע בכל סוגי השיפועים, לרבות בשיפוע חד במיוחד. כמו כן, אפשר ליישם את יתרונות השיטה המודרנית לאיטום גגות גם על פרגולות, במחסני עץ חיצוניים שחשופים לפגעי מזג האוויר לכל אורך השנה וכאמור בתוספת בנייה. באמצעות האיטום ניתן למנוע ממי גשמים לחדור פנימה ואפשר אף לשלב שינגלס עם יריעות ביטומניות כדי לוודא שמקבלים תוצאה הרמטית.

העניין הוא שיש הבדל בין האופן שבו אוטמים כל סוג של גג. הנה למשל חומרי הגלם שבהם משתמשים בשביל להשיג את היתרונות של איטום גג שינגלס גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך:

  1. חומר אקרילי – חומרים אקריליים מאוד מזוהים עם התחום של איטום גגות כי הם זולים, גמישים, עמידים, נוחים ליישום ומתייבשים מהר. בשביל לאטום גגות שינגלס עם חומר אקרילי, משתמשים בהם לפי הנחיות היצרן ובהתאם לתקן הקובע. בין היתר, חומרים אקריליים מן הסוג הזה מומלצים למשל עבור איטום דליפות ליד חורי המסמרים שיש על גגות שינגלס קטנים או גדולים.
  2. אספלט קר – אפשרות אחרת של איטום גג שינגלס היא לבסס את העבודה על אספלט קר. כאן מדובר על אספלט קר שאותו מיישמים בעיקר על מנת לאטום את הדליפות מפתחים בין הרעפים, כמו לדוגמא בגלל ליקויי בנייה או בלאי טבעי. במקרים כאלה, צריך לוודא שהאספלט הקר אכן חודר אל הפתחים כי אחרת לא ניתן להשיג איטום שיהיה הרמטי ב-100%.
  3. חומר בהתזה – חומרים אקריליים מיועדים ליישום באמצעות הנחה או התזה. אם רוצים לאטום אזורים בסביבת תעלות ניקוז או תעלות אוורור על גבי גגות שינגלס, עושים את זה עם השיטה המבוססת על התזה. התזה מאפשר להגיע גם אל מקומות פחות נגישים על גבי גגות שינגלס ולבצע את האיטום מהר וביעילות.
  4. זפת – אי אפשר לדבר על שיטות איטום שונות בלי להזכיר את הזפת. זו אחת השיטות המוכרות, הקלאסיות והאמינות ביותר לטובת איטום של כל סוגי הגגות לרבות שינגלס. בשביל לבצע את האיטום על גבי גגות שינגלס ולנצל את היתרונות של זפת בלי לחרוג מהתקציב, מכינים אותה מראש ולאחר מכן מיישמים באזורים שבהם הרעפים מעט משוחררים ואף חושפים את הגג מתחת.
  5. יריעות ביטומניות – אין ספק שהשיטה הכי טובה של איטום גג שינגלס מבוססת על שימוש ביריעות ביטומניות. אלו יריעות שמתאימות לאיטום של כל סוגי הגגות לרבות גגות רעפים או גגות עץ, היריעות עצמן עמידות למשך תקופה של 10-15 שנה והן לא דורשות שום סוג של הכנה מוקדמת.

 

בחירת השיטה המתאימה של איטום גג שינגלס

הבעיה היחידה היא שהיכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של שיטות איטום לא תמיד מספיקה. אם רוצים לבחור את השיטה המתאימה ביותר לניצול כל היתרונות של האיטום, צריך לעשות את זה אחרי התייעצות עם בעלי מקצוע לפי הפרמטרים הבאים:

  • גודל הגג
  • מצב הגג
  • חומרי איטום קודמים שהיו על הגג
  • התקציב

 

בנוסף, רצוי לבחור שיטת איטום עם תקופת אחריות ארוכה. לאחר מכן ניתן ליצור קשר עם קבלני איטום.

50-150 ש"ח, לפי סוג השיטה שבה משתמשים ולפי היקף העבודה שצריך לבצע על מנת להכין את הגג לאיטום.

הפירוק של הגג רלוונטי רק אם בוחרים לאטום אותו באמצעות יריעות ביטומניות. במקרים של שימוש בזפת, אספלט קר או חומרים אקריליים לא צריך לפרק את הגג.

לפי המלצות שיש עליו ובהתאם להסמכה שבה הוא מחזיק. אם מבצעים עבודה בגג בניין, צריך לבדוק אישור לעבודה בגובה.

על פלטות עץ או לוחות OCB.

אז מה היה לנו?