מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג שטוח

היכרות עם האופן שבו אוטמים סוגים שונים של גגות יכולה לסייע בהתמודדות גם עם המאפיינים המיוחדים של מבנים שטוחים. במאמר הבא נסביר מאיזה שלבים מורכב התהליך, איך בוחרים את בעלי המקצוע הרלוונטיים ומה משפיע על המחיר.

כדאי לאטום את כל סוגי הגגות בקיץ ולפני שהחורף מתחיל. איטום בעונה החמה הוא בדרך כלל זול יותר, קל להשיג בעלי מקצוע מעולים בזמינות גבוהה ואפשר לקצר את משך הזמן שעובר עד לייבוש מלא של הגג וחומרי האיטום עצמם. עם זאת, חשוב לא פחות לדעת איך להתאים כל סוג של חומר איטום לאופי של הגג ולתכונות שלו.

אחד הפרויקטים החשובים ביותר שיכולים להתאים גם לבתים פרטיים וגם לבנייני מגורים משותפים או לבנייני משרדים ומוסדות ציבוריים הוא של איטום גג שטוח. בגלל שבהרבה מאוד מבנים יש גגות שטוחים ולא גגות רעפים, צריך למצוא את הפתרון המתאים והעמיד ביותר. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהשוות בין סוגים שונים של שירותי איטום גם לפי המחירים שלהם.

 

שיטות שבהן משתמשים כדי לבצע איטום גג שטוח

הנה כמה חומרי איטום שבהם אפשר להשתמש על מנת לבצע את העבודה גם על גגות שטוחים גדולים או קטנים:

  1. חומרים ביטומנים – היתרון של חומרים ביטומנים בא לידי ביטוי בעמידות גבוהה. חומרים אלו מאפשרים לייצר למשל יריעות ביטומניות, אותן מיישמים ישירות על גבי הגג. החיסרון הוא מחיר יחסית גבוה.
  2. חומרים פולימריים – השוואה בין סוגים שונים של חומרים פולימריים מגלה שהם חולקים תכונות רבות עם חומרים ביטומנים. עם זאת, המחיר שלהם נמוך יותר וגם העמידות מוגבלת יותר.
  3. חומרים אקריליים – אי אפשר לדבר על סוגים שונים של חומרי איטום בלי להזכיר את הפתרון האקרילי. זהו פתרון קלאסי, עמיד וחזק שבו אפשר להשתמש גם על מנת לאטום גגות גדולים במיוחד בתקציב הגיוני ואטרקטיבי.
  4. זפת – הפתרון של זיפות גגות הוא הזול ביותר ברשימה. אם בוחרים לבצע את הזיפות, צריך לדאוג לאחר מכן להלבנה וסיוד של הגג. בגלל שהצבע הטבעי של הזפת הוא שחור, המטרה של הלבנה היא למנוע עומס חום על הגג ופגיעה בעמידות של שכבת האיטום הרצויה.

 

פרמטרים שמשפיעים על בחירת החומר המתאים עבור איטום גגות

קיימים פרמטרים שונים שעשויים להטות את הכף מבחינת איזה חומר הכי מתאים לכל סוג של איטום גגות. פרמטר ראשון הוא כאמור סוג הגג וההבדל בין גגות שטוחים, גגות רעפים וכן הלאה. גגות רעפים נפוצים בעיקר בבתים פרטיים וצמודי קרקע, בעוד גגות שטוחים שכיחים יותר כי הם משמשים גם בבתים פרטיים וגם בבניינים או מבנים ציבוריים.

פרמטר שני ולא פחות חשוב שקובע איזה חומר הכי יתאים לטובת איטום כל סוג של גג הוא התקציב. חשוב מאוד להתאים את השיטה של איטום גג שטוח למשל לתקציב שנקבע מראש, כדי לא להגיע למצב שבו חורגים ממנו. אם רוצים לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על שיטת איטום ספציפית, אפשר להזמין קבלני איטום גגות שטוחים בקיץ ולא בחורף ולקבל עליהם המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה.

 

הקשר בין תנאי הגג לבין בחירת חומרי האיטום

עוד משהו שצריך להביא בחשבון את תנאי הגג הקיימים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל שיטות האיטום מיושמות באותה צורה כי יכול להיות שהמצב בגג הוא שונה לגמרי: אם לדוגמא הגג השטוח במצב לא טוב מבחינת שאריות של חומרי איטום קודמים, לכלוך, אבק וכן הלאה, צריך לבצע עבודת הכנה מקדימה. עבודת ההכנה המקדימה מעלה את התקציב והיא עלולה להפוך חלק משיטות האיטום ללא רלוונטיות.

בנוסף, תנאי הגג הקיימים משפיעים על השיטה המומלצת של איטום גג שטוח כי הם כוללים גם את התשתית וגם את כמות דודי השמש והמזגנים. אם יש המון דודי שמש ומזגנים ולא רוצים לפרק אותם, יכול להיות שלא תהיה אפשרות ליישם יריעות ביטומניות אלא רק להשתמש בשיטה של זיפות הגג.

 

בחירת חומרי איטום שמתחברים היטב לחומרים הישנים

המצב בפועל הוא שברוב סוגי הגגות השטוחים כבר יש שאריות של חומרי איטום קודמים. לא סביר להניח שבעלי בתים פרטיים עם גגות שטוחים או אנשים שגרים בבנייני מגורים משותפים יסכימו להתפשר על האיטום, לכן הם יזמינו את השירות הזה מקבלן איטום מקצועי אחת ל-5-15 שנה מינימום. במקרים כאלה, צריך לבדוק איזה חומר איטום חדש אפשר להניח על גבי המצע הקיים.

החומר שמשמש לאיטום וכבר קיים על הגג יהיה זה שיקבע באיזה חומר כדאי לנו להשתמש על מנת לבצע מחדש פרויקט של איטום גג שטוח. אם לדוגמא כבר נעשה על הגג זיפות, לא נוכל להניח חומר אקרילי או פולימרי – ולהפך.

 

התייעצות עם קבלני איטום לגבי בחירת השיטה המתאימה

החדשות הטובות הן שניתן לרכז את כל השאלות סביב איטום גג שטוח תחת קורת גג אחת. בשביל לעשות את זה, יוצרים קשר עם קבלני איטום מקצועיים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. הנה כמה סימנים שיכולים לעזור לנו לדעת שבחרנו נכון בקבלני האיטום הכי מקצועיים ואמינים:

  • לקבל איטום יש רישיון לעבודות בגובה
  • כל החומרים שאיתם הקבלן עובד מאושרים על פי התקן
  • בסיום עבודת האיטום מתבצעת הצפת מים לבדיקת האיטום החדש
  • הקבלן מומלץ על ידי לקוחות מרוצים אחרים

 

אפשר גם ליצור קשר עם כמה קבלני איטום שונים ולבקש מהם לראות דוגמאות לפרויקטים שאותם הם ביצעו. במקרים כאלה, יש לוודא שאכן מדובר על פרויקטים של איטום גג שטוח ולא על איטום של גגות איסכורית, גגות רעפים או גגות פח.

פעולת האיטום מתבצעת באופן דומה, אך יש הבדל בתמחור של השירות ובזמינות שלו. בחורף יש יותר ביקוש לשירותי איטום כי מתחילים לראות את הנזילות ולכן המחיר עולה, בעוד בקיץ שירות זהה יעלה פחות. 

קודם מבצעים ניקיון של הגג משאריות איטום קודמות, סותמים חורים ומרימים מזגנים ודודים. לאחר מכן מיישמים את חומרי האיטום לפי הנחיות היצרן.

הכנת הגג תעלה 400-1,500 ש"ח לפי מספר הדודים והמזגנים והאיטום עוד כ-10-45 ש"ח למ"ר לפי השיטה שבה משתמשים.

כן, בהתאם לשיטת האיטום ולאמינות הקבלן.

אז מה היה לנו?