מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג אלומיניום

אלומיניום הוא חומר גלם קל, משתלם ועמיד בפני קורוזיה וחלודה שבו אפשר להשתמש כדי לבנות סוגים שונים של גגות קלים. עם זאת, האלומיניום מחייב גם איטום ולכן חשוב לוודא שמשתמשים בשיטה הנכונה עבורו

גגות קלים הם יעילים, שימושיים וזולים. אפשר להשתמש בהם כדי לבנות סוגים שונים של מחסנים ומבנים וגם לשלב אותם במקומות ציבוריים. בשביל לבנות גגות קלים ניתן להשתמש בחומרי גלם מגוונים ובעיקר לנצל את היתרונות של אלומיניום.

אלומיניום הוא סוג של מתכת קלה שעמידה בפני קורוזיה וחלודה. למרות המשקל הנמוך של האלומיניום, נוח לעבוד איתו והוא מאפשר לבנות גם גגות קלים גדולים במיוחד במחיר אטרקטיבי. עם זאת, האלומיניום מחייב איטום מתאים ובעיקר את בחירת חומרי האיטום הנכונים עבורו.

 

חומרים מומלצים עבור איטום גג אלומיניום

גג אלומיניום אפשר לאטום עם יריעות ביטומניות ועם חומרים פולימריים שונים. אלו ההבדלים בין סוגי החומרים והשיטות שבהם משתמשים:

  1. מחיר – היריעות הביטומניות יקרות יותר מאשר חומרי האיטום הפולימריים. את המחיר לאיטום גגות אלומיניום קובעים לפי מ"ר והוא יורד ככל שהגג גדול יותר, אבל פערי העלויות בין החומרים הביטומניים לבין כל היתר הם עדיין משמעותיים.
  2. עמידות – החומרים המומלצים עבור איטום גג אלומיניום הם אלו שמספקים את הפתרון העמיד ביותר ולטווח הארוך ביותר. כאן יש ליריעות הביטומניות יתרון מובנה, כי הן מחזיקות מעמד 10 שנים לפחות ואפילו מקבלים עליהן אחריות. לשם השוואה, העמידות הממוצעת של איטום גג אלומיניום עם חומרים פולימריים שונים היא בממוצע כ-5-7 שנים.
  3. תכונות ומאפיינים – חומרים פולימריים מתאפיינים בגמישות גבוהה כי הם מיוצרים מסוג של גומי. לעומתם, יריעות ביטומניות מיוצרות מתרכובת של אספלט וחומרים פלסטיים.
  4. יישום – את החומרים הפולימריים ניתן ליישם לצורך איטום גג אלומיניום בהתזה או במריחה. מנגד, יריעות ביטומניות צריך להלחים גם אחת לשנייה וגם לתשתית.

 

כך בוחרים את השיטה המתאימה של איטום גג אלומיניום

היכרות עם המאפיינים השונים של יריעות ביטומניות לעומת חומרים פולימריים יכולה לעזור לבחור את הטכניקה המומלצת עבור איטום גג אלומיניום. בשלב הבא, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהתייעץ עם קבלני איטום לגבי עוד שני שיקולים מרכזיים: המצב של הגג וחומרי האיטום שכבר היו עליו בעבר.

מצב הגג קובע מתי יהיה אפשר ליישם יריעות ביטומניות והאם יש צורך לשלם בנפרד על פירוק מכשירי החשמל, הדודים, הפאנלים הסולאריים וכן הלאה. אם הגג חדש או שמדובר בגג במצב טוב שכבר בוצעו עליו שיפועים כדי לשפר את הניקוז, יכול להיות שיהיה נוח ומהיר ליישם גם יריעות ביטומניות בעלות משתלמת. במידה ולא, כנראה שהחומרים הפולימריים והגמישים ממילא יהיו הפתרון היחיד.

 

שלבי איטום גג אלומיניום

השלב הראשון באיטום של כל סוגי הגגות הוא להכין אותם. גגות חדשים קל יותר להכין מגגות ישנים, אבל בשני המקרים צריך להסיר מהם שאריות של חומרי איטום ישנים ולנקות אותם היטב. לאחר מכן ממתינים לייבוש מלא של הגג ובודקים האם יש מקומות שדורשים תיקונים ספציפיים בלבד.

בשלב הבא מורחים שכבת פריימר כחומר מקשר גם על הגג וגם על הרולקות. מחכים כמה שעות עד לייבוש מלא של הפריימר וממשיכים את העבודה אחרי 24 שעות, אז חשוב לתכנן היטב את המועדים ולא להמתין לחורף. אם הגג מסיים להתייבש, ניתן לעבור לשלב של יישום שיטת האיטום  לפי החומר שבו משתמשים.

באיטום גגות אלומיניום עם יריעות ביטומניות צריך להלחים אותן על כל שטח הגג ומהאזור הגבוה לנמוך. לאחר מכן מלחימים שכבה נוספת לאורך הרולקות ועושים בדיקת הצפה כדי לוודא שלא צריך להוסיף תיקונים. אם משתמשים בחומרים פולימריים וגמישים, ניתן ליישם אותם על הגג באמצעות רולר או במריחה במברשת מתאימה.

 

היתרונות של איטום גג אלומיניום

האיטום הופך גם גגות אלומיניום לטובים יותר. הוא מונע רעשים ומשפר את הבידוד, מאפשר לשלב סוגים שונים של גגות אלומיניום במחסנים ובתי עסק ועמיד למשך שנים רבות. למרות שהאלומיניום עצמו הוא כאמור חומר גלם עמיד בפני קורוזיה ושחיקה, הסכנה עם איטום לא מספיק מקצועי היא מפני חדירת המים פנימה אל תוך המבנה ולאחר מכן נזק למכשירי החשמל, לרכוש ולציוד האישי.

במילים אחרות, האיטום חשוב עם גגות אלומיניום בדיוק כמו שהוא חשוב עם גגות בטון או עץ. נכון שיש סוגים שונים של חומרי גלם שבהם משתמשים כדי לבנות את הגגות ושיש גם המון הבדלים ביניהם, אבל המטרה של האיטום היא להגן על כל המבנה ולא רק על הגג. בשביל לבצע את האיטום הזה באופן יעיל אחרי שבונים מבנים קלים עם גגות אלומיניום, מתייעצים עם קבלני איטום שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

 

כך בוחרים קבלן איטום מקצועי

יש כמה דברים שאותם מאוד מומלץ לעשות כדי לוודא בחירה של קבלן איטום מקצועי. בשלב הראשון בודקים איזה הסמכה יש לכל קבלן איטום, עד כמה הוא מנוסה והאם יש עליו המלצות מלקוחות מרוצים. בשלב השני פוגשים פיזית את הקבלן ומגיעים איתו אל הגג, כדי לקבל הצעת מחיר מסודרת שמגלמת בתוכה התייחסות לגודל הגג במ"ר. בגלל שהמחיר אמור לרדת אם הגג גדול, אפשר להשתמש בהצעה כדי לוודא שמדובר בקבלן איטום אמין.

עוד דבר שצריך לבדוק הוא אישור עבודה בגובה בשביל לאטום גגות אלומיניום שאינם נגישים מתוך המבנה עצמו. אם הגג לא נגיש ויש להפעיל מנוף כדי להגיע אליו ולבצע את האיטום, הקבלן חייב להיות בעל רישיון עבודה בגובה בתוקף. אם לקבלן אין רישיון עבודה בגובה, החוק מטיל את האחריות גם עליו וגם על הלקוחות שלו.

אלומיניום מאפשר ייצור גגות קלי משקל. הצפיפות שלו נמוכה, הוא מתגבש ומעוצב בקלות והוא גם רך ולכן נוח לעיבוד שבבי. אלומיניום משמש לבניית גגות קלים כי הוא עמיד בקורוזיה, חסר תכונות מגנטיות וזול.

באמצעות חומרים פולימריים או יריעות ביטומניות.

בודקים איזה חומרי איטום היו על הגג בעבר ומה המצב שלו. לאחר מכן משווים בין חומרי איטום לפי המחיר שלהם. 

מבצעים בדיקת הצפה: ממלאים את הגג במים וסוגרים מרזבים. בודקים אם יש הצפות ורטיבות לאחר 72 שעות. 

אז מה היה לנו?