מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

כמה עולה לזפת גג?

גודל הגג הוא המרכיב העיקרי שמשפיע על המחיר של זיפות גגות, אך ככל שהגג גדול יותר כך המחיר למ"ר יורד. מעבר לכך, רצוי להביא בחשבון עוד כמה פרמטרים ולהשוות בין פתרונות איטום שונים גם לפי העלות וגם לפי היעילות, ההתאמה לסוג התשתית וההמלצות של בעלי מקצוע.

השאלה כמה עולה לזפת גג חשובה כי היא מתארת את אחת ההתלבטויות העיקריות של כל בעלי הדירות והבתים בישראל. מצד אחד, ברור שכולנו היינו רוצים לשלם כמה שפחות על שירותי איטום ובידוד גגות. מצד שני, ברור לנו שפשרה בנוגע לאיכות של חומרי הגלם עלולה לגרום נזילות, חדירת מים, רטיבות ועוד שורה ארוכה של נזקים בלתי הפיכים.

השורה התחתונה היא שהתשובה לשאלה כמה עולה לזפת גג תלויה בגודל הגג – ככל שהגג גדול יותר, כך המחיר למ"ר יורד. נכון להיום למשל, המחיר של זיפות גגות הוא 30-50 ש"ח לכל מ"ר בגגות בינוניים בגודל של 150-210 מ"ר. בגגות גדולים יותר אולי נקבל הצעת מחיר של 25-45 ש"ח למ"ר, לעומת גגות קטנים שבהם המחיר הממוצע הוא 40-60 ש"ח למ"ר.

 

למה השאלה כמה עולה לזפת גג תלויה בגודל הגג?

בשלב הבא כבר ניתן לבדוק מה בעצם משפיע על המחיר של העבודה ולמה בכלל השאלה כמה עולה לזפת גג תלויה בגודל שלו. בשביל לענות על כך, צריך להביא בחשבון את עבודת ההכנה המוקדמת ואת ההשפעה שלה על התמחור של הפרויקט.

כל איטום גגות מתחיל בהכנה מוקדמת. ההכנה כוללת ניקיון יסודי של הגג, הרמת אביזרי חשמל, מזגנים ופאנלים סולאריים והסרת שאריות איטום קודמות. בהכנה המוקדמת בודקים האם יש אפשרות וצריך לבצע תיקונים בגגות קיימים, או האם יש טעם להוסיף שיפועי בטון לשיפור טבעי של הניקוז אל תוך המרזבים. עבודת ההכנה היא ליבת הפרויקט ובלעדיה אי אפשר להשיג את המטרות של האיטום לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך.

מטבע הדברים, עבודת ההכנה מתבצעת באותו אופן על כל סוגי הגגות. אבל אם כבר מזמינים איש איטום ומתייעצים איתו בשאלה כמה עולה לזפת גג, רואים שהוא מביא בחשבון את גודל הגג כי הוא יודע שזה משפיע על השעות אותן יצטרך להשקיע. אם הוא משקיע פחות או יותר את אותן שעות גם בהכנת גגות גדולים וגם בהכנת גגות קטנים, יש לו אינטרס לבקש מחיר נמוך יותר לכל מ"ר.

 

גורמים המשפיעים על המחיר של זיפות גגות

אבל לא רק גודל הגג קובע כמה עולה לזפת גג. בשביל לקבל הצעת מחיר מנומקת ומפורטת, חייבים להכניס אליה את הפרמטרים הבאים:

  1. מצב התשתית הקיימת על הגג – יקר יותר לזפת גג ישן שצריך לעבוד עליו הרבה זמן על מנת להסיר את שאריות האיטום הקודמות, מאשר לבצע את אותה עבודת הכנה על גגות חדשים. חוץ מזה, צריך לקחת בחשבון את סוג התשתית והאיטום ולא רק את המצב שלהם: אם מדובר על גג שכבר בוצע בו זיפות בעבר, כנראה שיהיה זול ומהר יותר לבצע את התיקונים והזיפות מחדש.
  2. הנגישות אל הגג – כל קבלן גגות יכול לקבוע כמה עולה לזפת גג לפי הנגישות. ככל שהנגישות מורכבת יותר וצריך להשתמש למשל בציוד סנפלינג, במות הרמה או סולמות – כך המחיר יעלה. כמו כן, בשביל לבצע זיפות בגגות לא נגישים צריך לגייס לטובת הפרויקט קבלני איטום עם רישיון לעבודה בגובה. בגלל שהחוק בישראל מחייב רישיון לעבודה בגובה לכל פרויקט בגובה של מעל 2 מטר, חייבים לוודא את הנגישות ולשקלל אותה בהצעת המחיר.
  3. העונה בשנה שבה רוצים לדעת כמה עולה לזפת גג – יקר יותר לבצע זיפות גגות בחורף מאשר בקיץ. זה לא רק לוקח יותר זמן כי צריך להמתין לכמה ימים בלי גשם על מנת שחומרי האיטום יתייבשו, אלא גם מושפע מהביקוש. אם הביקוש לשירותי איטום עולה כאשר הגשמים מתחילים אבל ההיצע של קבלני האיטום נשאר קשיח, יש להם את מלוא הלגיטימציה לדרוש מחירים גבוהים יותר.

 

לא רק המחיר קובע איך בוחרים פתרונות איטום

המטרה של מענה לשאלה כמה עולה לזפת גג היא כאמור למצוא את הפתרון המשתלם ביותר. לכל אחד ואחת מאיתנו תקציב אחר, אך הוא מטה את הכף גם כאשר אנחנו משווים בין פתרונות איטום לפי פרמטרים אובייקטיביים. על בסיס השוואה כזו, נגלה למשל שהאיטום עם יריעות ביטומניות הוא הרבה יותר עמיד – אבל גם הרבה יותר יקר.

כמו כן, יכולים להיות הבדלים בין התשובה לשאלה כמה עולה לזפת גג שטוח לבין האופן שבו רוצים לעשות את זה עם גגות משופעים. בשביל לקבל הצעת מחיר מנומקת, צריך לוודא שמעניקים לקבלן האיטום את כל המידע הרלוונטי מראש. לאחר מכן, אפשר לפגוש אותו בבית הלקוח או הדירה ולוודא שיש תיאום ציפיות.

 

אחריות על שירותי זיפות גגות

יש קבלנים שקובעים כמה עולה לזפת גג לפי תקופת האחריות שהם נותנים. בחלק מהמקרים, תקופת אחריות יותר תהיה מותנית במחיר מעט גבוה יותר לכל מ"ר של זיפות גגות. אז אם למשל מדובר על בית בבעלותנו ואנחנו רוצים ליהנות משקט נפשי מבחינת תקופת אחריות ארוכה ומשמעותית, אולי נסכים לשלם קצת יותר לכל מ"ר של זיפות גגות.

בסופו של דבר, עלינו לבדוק כמה עולה לזפת גג בשביל לעמוד במסגרת התקציב – אבל בעיקר על מנת למנוע רטיבות. אם כבר בוצעו עבודות זיפות והיינו מרוצים מהן, ניתן להמשיך עם זיפות מחדש ולעשות את זה כל 3-5 שנים כדי להשיג הגנה מלאה. במידה ובוצעו עבודות איטום אחרות, שווה להתייעץ עם קבלני איטום לגבי אלטרנטיבות.

לפי הסמכה, מספר שנות ניסיון, המלצות שיש עליו והצעת מחיר.

מבצעים בדיקת הצפה: ממלאים את כל הגג במים, אוטמים את המרזבים וממתינים במשך 72 שעות לפחות. מוודאים שאין נזילת מים ושלא צריך לבצע תיקונים מקומיים.

להזמין את השירות בקיץ או בעונות המעבר. כמו כן, יש לוודא שהתמחור כולל הכנה של הגג לזיפות ולאחר מכן בדיקת הצפה.

כן. חובה לבצע סיוד לאחר זיפות גגות, כדי לשמור על הזפת לאורך זמן. המחיר הוא 4-6 ש"ח למ"ר. 

אז מה היה לנו?