מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גג בגשם

תיקון גג בגשם אינו מומלץ כיוון שהעמידות של חומרי האיטום תהיה פחות טובה ולא יהיה ניתן לערוך בדיקת הצפה ליעילות של האיטום. התקופה הטובה ביותר לאיטום ותיקון הגג היא בקיץ על מנת להכין אותו לחורף יבש ללא רטיבות במבנה ובתקרה. למרות זאת, לעיתים נאלצים לערוך תיקונים בחורף וגם לכך יש פתרונות יצירתיים. כאן תמצאו את כל המידע על תיקון גג בגשם.

 

איך מבצעים תיקוני גג בגשם?

בהנחה שהזמנתם את איש הגגות לתיקון הגג ולפתע יורד גשם, אל דאגה. אומנם העבודה יכולה לקחת יותר זמן אך ישנם פתרונות. ככל שניתן, רצוי לבצע את התיקונים על הגג בימים יבשים, אך כמו בכל עבודה ישנן סיטואציות לא צפויות שמחכות מעבר לפינה.

את הגג מתקנים באמצעות יריעות בטומניות, זפת וחומרים משחתיים שצריכים לעבור תהליך ייבוש כדי שיהיו אפקטיביים. בנוסף, בסוף תהליך האיטום יש לבצע בדיקת הצפה של 72 שעות. מציפים את הגג במים ובודקים את יעילות האיטום. לשם כך תצטרכו להיעזר בסבלנות ולחכות שהגשם ייפסק.

 

פתרונות לתיקון גג בגשם

  • פתיחת מרזבים לצורך ניקוז המים מהגג
  • הגבהה או פינוי ציוד כמו דודי שמש ואנטנות העלולים לעוף על האיטום ולפגוע בו
  • לחכות להפוגה של שבוע מהגשם ולהמשיך לעבוד
  • להשתמש בחומרים אקריליים המבוססים על מים לתיקון הסדקים בגג
  • לפרוס יריעות ניילון על הגג והתקרה עד להפסקת הגשם

 

האם להתעקש על זיפות הגג בגשם?

אם החלטתם לזפת את הגג לצורך איטום ולפני ביצוע הזיפות יורד גשם, אל תתעקשו. תוכלו לחכות עד שהגג יהיה יבש והגשם ייפסק לגמרי. גם אם תבחרו ביריעות בטומניות שאותן מרתכים עם ברנר לתשתית של הגג בשתי וערב, הן עלולות להיהרס כי המים נכלאים תחתן. אלו יריעות העשויות מתערובת של אספלט ופחם המתאימים לגגות חשופים ללא שיפועים.

חשוב לדעת שישנם מתקני גגות שמיישמים את היריעות גם בגשם. לעומתם הזפת אומנם זולה יותר, אך בגשם גם היא לא תהיה אפקטיבית. על מנת ליישם זפת על הגג יש למרוח שכבה של זפת קרה ולייבש, עליה שכבה של זפת חמה ולייבש ואז לצבוע את הגג בצבע לבן. כלומר, אם תבצעו זיפות בחורף לא יהיה ערך לעבודה והכסף שלכם ירד לטמיון. בכל מקרה, לא משנה מה שיטת האיטום, מומלץ לחכות שבוע לאחר הגשם ורק אז לאטום את הגג.

 

מה לצפות מאיש מקצוע המבצע תיקון גג בגשם?

מאחר ואינכם בעלי ניסיון אך גם לא חסרי ידע, תוכלו לזהות מתי עומד מולכם בעל מקצוע אמין ומתי חאפר. אם מתקן הגגות אומר לכם שניתן ליישם זפת בגשם, ברור שהוא מטעה אתכם והאיטום לא יהיה פרקטי. הוא צריך לתת מענה רציונאלי ולא לעגל פינות.

זאת אומרת שהוא יצטרך להשהות את התיקונים או להציע לכם חומרים שניתן לעבוד איתם גם בימים גשומים. למרות זאת, זה לא אומר שלא ניתן לבצע איטום בגשם. לעיתים ישנם מקרי חירום בהם חייבים לטפל בין אם יש גשם ובין אם לא. לכן, בעל המקצוע צריך להסביר לכם את ההשלכות ולספק לכם פתרונות זמניים עד שהגשם יחלוף.

 

מה עלול לקרות שהגג דולף?

גג דולף הוא גג שמי הגשמים מחלחלים בו ועוברים דרך התקרה לתוך הבית. בדומה להצפת ביוב או פיצוץ בצנרת, הבית רטוב, על הקירות מופעים כתמי עובש, ריחות רעים עולים מהם, תשתיות החשמל עלולות להיפגע וכמוהם גם המכשירים החשמליים והריהוט. נזילה בבית היא חלום בלהות שאף אחד לא רוצה שיתממש.

בנוסף, לעיתים יש דליפה איטית מהגג ומבחינים בהתפוררות של הצבע בקירות, בנפיחות, בועות אוויר וקילוף. כל האירוע הזה הוא נזק בריאותי למערכת הנשימה מעבר לענייני אסתטיקה. במקרים אחרים, לא ברור מהיכן מגיעה הדליפה בגג ואז הצרות גדולות יותר במיוחד כאשר הימים גשומים.

כיום ניתן לאתר נזילות מהגג בקלות באמצעות מכשור מתקדם כמו חיישני חנקן, סיבים אופטיים, גלי רדיו, רובוטים או מצלמות תרמיות. אך כדי שאיתור מקור הנזילה יהיה יעיל יש לחכות שהגשם יפסיק.

 

לחכות או לבצע תיקוני גג בגשם?

כאמור, בכל הנוגע לאיטום עדיף לחכות כשבוע לאחר הגשם ולהגן על התקרה ביריעות פלסטיק. אם מדובר בגג רעפים שאחד מהרעפים זז מהמקום או נשבר, אפשר לזמן את מתקן הגגות ולבצע את התיקון גם בגשם. גם סדק יכול להיאטם בחומרים משחתיים מבוססים על מים.

חשוב לזכור שגג רעפים מסוכן יותר בגשם כי הוא מחליק ולמרות שלמתקן הגגות יש ניסיון ורישיון לעבוד בגובה, הוא עלול להחליק עם הסולם ולהיפגע ולכן עדיף לחכות עם התיקון. בכל מקרה ובכל מזג אוויר בדקו שיש למתקן הגגות ביטוח.

בנוסף, אם תיראו לחוצים לבצע אטימה בגשם, תהיו בטוחים שהמחיר של האיטום יעלה כיוון שכל קריאת חירום מקפיצה את המחיר. הפתרון הטוב ביותר לגג רעפים הוא לשמור שהניקוז יהיה פתוח ולדאוג לאיטום לפני החורף. מאחר ויש לגג רעפים שיפועים, לפחות לא יהיו עליו מים עומדים והם יזרמו למטה.

 

האם ניתן לבצע תיקונים בגגות מרוצפים בגשם?

גם חומרי האיטום של גגות מרוצפים מחייבים ייבוש של 48 שעות. מדובר על חומרים פוליאוריטנים שאינם מיועדים לתיקוני גג בגשם. הם יכולים אומנם להחליף את האיטום מתחת לריצוף כך שלא יהיה צורך לשבור את המרצפות וניתן ליישם אותם במהירות.

למרות זאת מדובר על פתרון טווח קצר שיחזיק מעמד עד לאחר החורף. הסיבה לכך היא שהחומר נסדק בשמש ולכן מתאים יותר לגגות מרוצפים מוצלים או כפתרון זמני עד לאיטום המסיבי בקיץ. ניתן אומנם למרוח עליו שכבת יסוד ועליה שכבת הגנה מהשמש אך גם זה לא יחזיק לאורך זמן.

התקלות האופייניות בחורף הן ניתוק של הרעפים מהמקום או שברים כתוצאה מנפילת ענפים כבדים על הגג.

כן, המחיר יקר יותר. בכל מקרה עדיף לא לאטום את הגג בחורף כי האיטום לא יהיה יעיל.

אם מדובר על תיקון מקומי ניתן לסתום אותו בחומרים מבוססים על מים. במקרים אחרים דאגו לתלות יריעת פלסטיק בתקרה וחכו שהגשם יפסק כדי לאטום את הגג.

מחודשים אפריל עד ספטמבר כאשר השיא הוא ביולי אוגוסט. יש להימנע מאיטום בחורף.

אז מה היה לנו?