מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גג עם יריעות

מבין סוגי האיטום השונים יריעות ביטומניות נחשבות לסוג האיטום הטוב ביותר לגג. היריעות מורכבות מ-APP שהוא חומר תרמופלסטי הנוטה להתגמש בחום. מדובר על זיקוק נפט גולמי שאותו משביחים בפולימרים ובמלאנים או בפוליאסטר שמקנים ליריעות חוזק ויציבות כדי למנוע סדקים בגג.

למעשה מדובר ביריעות זפת שלהן תו תקן מן המחמירים והן עוברות פיקוח הדוק בתהליך הייצור במפעל. את יישומן של היריעות מבצעים בשלבי הקונסטרוקציה. יחד עם זאת, לאחר כ-10 שנים יש להחליף או לבצע תיקוני גג עם יריעות במידת הצורך.

 

מתי מומלץ להתקין יריעות בגג?

את היריעות מתקינים כאשר הגג חשוף, בין אם מדובר על גג בטון ובין אם על גג רעפים. בשלב הראשון מתקינים בסיס מקורות עץ ולאחר מכן פורסים את היריעות ומרתכים אותן לבסיס. במקרים מסוימים גם ניתן להדביק אותן. אם מדובר בגג עם ציוד כמו מאווררים, מזגנים, דודי שמש, אנטנות או קולטים יש לפרק אותם ולעבוד עם היריעות רק שהגג נקי וחשוף.

תהליך זה נעשה בגגות שזופתו בעבר והאיטום אינו אופטימלי. במילים אחרות, היריעות משמשות גגות חדשים או גגות שהאיטום בהן אינו יעיל. חיי היריעות הוא כ-10 שנים ולכן מחליפים אותן. במידה וזיפתו את הגג ניתן להחליף ליריעות רק לאחר שנתיים.

 

שלבי תיקון גג עם יריעות

  • שלב 1: ניקוי והכנת הגג
  • שלב 2: פירוק של ציוד המותקן על הגג. בגג חדש התקנת קורות לבסיס
  • שלב 3: ביצוע תיקונים
  • שלב 4: מריחת פריימר
  • שלב 5: פריסה של היריעות
  • שלב 6: הלחמת היריעות לבסיס בשתי וערב
  • שלב 7: הצפת הגג לבדיקת האיטום

 

להחליף את היריעות על הגג או לתקן?

תפקידן של היריעות הוא למנוע רטיבות בבית. כאשר התקרה בבית דולפת סימן שיש כשל ביריעות והן לא ממלאות את תפקידן. הסיבות לכך יכולות להיות קשורות לאיטום לא טוב שנעשה מההתחלה, יריעות קרועות או בלויות, יריעות שנפגעו מנפילת ציוד על הגג, התנתקות היריעות מהגג וחדירה של מים מתחת ליריעות תוך חלחול לתקרת הבית.

מצבים אלו מחייבים פתרון מיידי מאחר והקירות בבית יצברו עובש והריהוט ייהרס. השאלה היא מה עושים? מחליפים את היריעות או מתקנים? אם הדבר מתאפשר עדיף לתקן את היריעות ולא להשקיע הרבה כסף ביריעות חדשות.

 

איך מתקנים יריעות פגומות?

תיקון גג עם יריעות חדשות הוא תהליך מורכב ולכן עדיף לתקן את היריעות הקיימות. גם במקרה זה יש לפנות את הגג ולהותיר אותו חשוף ונקי על מנת שהתיקון יהיה יעיל. במידה והיריעות התנתקו מהתחתית יש להלחים אותן חזרה בצורה מהודקת.

חשוב לדעת שתיקוני גג עם יריעות יכולים להתבצע רק על יריעות ישנות או על זפת וחומרים בטומנים אחרים. במידה וקיים איטום מחומרים אחרים התיקון עם היריעות לא יצלח. בנוסף, אם מדובר על יריעות קרועות יש למרוח על הקרעים חומרים בטומנים ולחכות שהגג יתייבש. לאחר מכן מורחים שכבה בטומנית נוספת עם שפכטל ושוב מחכים שהיריעות יתייבשו. לבסוף מורחים צבע מיוחד שמגן על היריעות.

 

ממה מומלץ להימנע כשצריך לתקן יריעות?

כל התהליך של הכנת הגג ויישום היריעות נעשה בידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון שיודעים את העבודה. יחד עם זאת, לכל מומחה יש את הדרך שלו לתקן ואת החומרים בהם הוא משתמש. מאחר וללקוחות אין ידע בכל הנוגע ליריעות ההמלצה שלנו היא להימנע מחומרים אקריליים לצורך תיקוני גג עם יריעות. אלו אומנם חומרים קלים ליישום אך הרבה יותר יקרים מהחומרים הבטומנים.

 

מדוע בדיקת הצפה חשובה?

כשעוסקים בתיקון גג עם יריעות יש לבדוק את כושר האטימות שלהן על מנת שלא יהיו נזילות בבית. בדרך כלל איש המקצוע יבצע בדיקת הצפה ליריעות אך לא תמיד. חשוב להתעקש על בדיקת הצפה ולכלול אותה במחיר התיקון, אחרת תשלמו עבורה עוד 500 ש"ח. בדיקת ההצפה נעשית כאשר המרזבים אטומים והגג מוצף מים במשך 3 ימים. אם אין נזילות בתקופה זו סימן שהתיקון הצליח ולא תצטרכו להחליף את היריעות לחדשות.

 

האם יש אחריות על תיקון גג עם יריעות?

לתיקון גג עם יריעות אין אחריות אם מדובר על תיקון מקומי. בעל מקצוע שבטוח בעבודה שעשה יעניק אחריות קצרה, אך לא תמיד. הסיבה לכך נעוצה בכך שקיים לגג איטום קודם שלא נעשה על ידי בעל המקצוע המתקן. במידה ואתם מתקינים יריעות חדשות האחריות תינתן ל-10 שנים אך לא בתיקון מקומי.

לפיכך, יש לערוך תיאום ציפיות עם בעל המקצוע לפני ביצוע התיקון ולהגיע איתו להסכמות. מומלץ עוד בשלב שאיש המקצוע מגיע לאבחן את האיטום לסגור פינות אלו ולדעת איזו תשתית יש לגג שלכם ומה ההמלצות שלו לגבי תיקון היריעות.

 

סוגי יריעות לאיטום

יריעות APP

אלו היריעות הפופולריות ביותר מאחר והן עמידות לקרני UV ואלסטיות. הציפוי הלבן שלהן מסייע לבידוד החום ולכן הן יעילות בגגות פרטיים וגגות חניונים.

 

יריעות SBS

יריעות אלו גם הן אלסטיות אך מתאימות יותר לגגות מוצלים שאין עליהן קרינה ישירה של שמש. בדרך כלל אוטמים איתן מרתפים וחניונים ופחות גגות של בתים.

 

יריעות PVC

יריעות PVC הן יריעות סינטטיות שמעניקות איטום אופטימלי לגג. בשונה מיריעות ביטומניות אין צורך בהלחמה או צביעה כמו איטום זפת חמה. ניתן להצמיד אותן לבסיס התשתית ללא הדבקה או ריתוך. למרות זאת, הן יהיו יקרות יותר מהיריעות הביטומניות.

 

יריעות ביטומניות מאלומיניום

מדובר על יריעות עם ציפוי אלומיניום שיוצרים מחסום אקוסטי ולא רק מחסום נגד לחות. השימוש בהן נעשה בעיקר במפעלי תעשייה בהם יש רעש רב. יריעות אלו מסייעות יותר לחיפוי קירות ורצפות במבנים סגורים.

אם אתה מנוסה בתחום ובעל ידע בתיקון יריעות על הגג ניתן להלחים את היריעות שהתנתקו. ההמלצה שלנו היא לפנות לאיש מקצוע על מנת שהאיטום יהיה אופטימלי.

ההבדל הוא שעל הזיפות תקבלו 5 שנות אחריות ועל היריעות הבטומניות 10 שנים. מעבר לכך לזיפות נדרש סיוד כל שנה.

החישוב הוא לפי מטר רבוע ובהתאם לעובי היריעות. לפיכך המחיר נע בין 65-135 ₪ למ"ר.

כן. אך זה כלול בעבודה של הגגן.

אז מה היה לנו?