מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גגות רעפים

לגגות רעפים יתרונות רבים, ביניהם המראה הקלאסי אשר הם נותנים לכל בית שמתהדר בגגות רעפים, אך מה קורה כשצריך לתקן את גג הרעפים? כל מה שרציתם לדעת על תיקון גגות רעפים ולא העזתם לשאול.

רבים מהאנשים שגרים בבתים שמעליהם מתנוסס גג רעפים, לא באמת מבינים דבר בתחום הזה. כאשר יש תקלה כל שהיא, המצריכה תיקון מסוים, כמובן שהם קוראים לבעל מקצוע המתמחה בתחום.

אך מה צריך לדעת על תיקון גגות רעפים לפני ש]ונים לבעל המקצוע? מה צריך לשאול אותו על מנת להיות בטוחים שהעבודה והתיקון מתנהלים כמו שצריך? הנה התשובות לשאלות הנפוצות.

 

מה היתרון של גג רעפים?

לגג רעפים מספר יתרונות, פונקציונליים ועיצוביים. ראשית, לגג רעפים מבנה קלאסי, המשווה לכל הבית מראה נעים לעין ושאינו שנוי במחלוקת. שנית, לעומת גגות אחרים המוצעים בעת בניית הבית, גג רעפים הוא עמיד יותר לפגעי מזג האוויר לעומת גג עץ למשל, וגם כשמדובר על מפגעים כמו שריפות, עדיף תמיד לבחור חומר שאינו דליק.

גג רעפים גם מעניק לבית בידוד מעולה בזכות החלל הנוצר בין הרעפים לתקרת הבית, וכך נוצר מצב שמזג האוויר אינו משפיע ישירות על הטמפרטורה בחלל הבית. זאת אומרת, בחורף, הקור פחות חודר את תקרת הבית, ובקיץ, לוקח זמן עד שהחום מכריע את חלל הבית.

גם בעניין תיקון ושיפוץ גג רעפים ישנם מספר יתרונות. התחזוקה של גג רעפים יכולה להיות לא מאד מסובכת, אם שמים לב למפגעים שנוצרים עם הזמן ברעפים עצמם. החלפה של רעפים בודדים כאשר הבר נדרש, קלה יותר וזולה יותר מאשר תיקון נרחב בגג כולו.

 

מה התקלות הנפוצות בגגות רעפים?

בגג רעפים יתכנו תקלות מכל מיני סוגים, אשר כל אחת מהן דורשת את יחס והתיקון המתאים לה. התקלה הנפוצה ביותר היא שבר של רעף או מספר רעפים כתוצאה מכל מיני סיבות. שברים של רעפים יכולים להיווצר כתוצאה ממישהו שהלך על הגג על מנת לתקן משהו שנמצא שם ובלי משים לב נסדקו תחתיו הרעפים. שברים יכולים גם להגרם כתוצאה מדברים שהתעופפו ברוח ופגעו ברעפים עצמם, לדוגמה אנטנות ולוויינים או אפילו חלקים מקולטני שמש סולריים שלא מעוגנים היטב לבסיסם.

תקלה נפוצה נוספת בגגות רעפים היא כל הקשור למרזבים. מרזב הוא אביזר כמעט חובה בכל גג, תפקידו הוא לנתב את המים הנצברים מהגשם  כך שלא יחוללו נזקים בגג. כאשר יש נזק במשהו שקשור במרזב, מתוך דבר המוביל לדבר, בסופו של דבר גם הגג יכול להינזק. תיקון גגות רעפים כולל בתוכו גם טיפול בכל הקשור למרזבים על מנת למנוע נזקים נרחבים.

 

מתי יש צורך בתיקון של גגות רעפים?

הצורך בתיקון גגות רעפים מתעורר בדרך כלל כאשר בני הבית מרגישים בנזק. אם משהו עף מהגג לקרקע או אם ישנה נזילה כלשהי בתקרת הבית, או רעשים בלתי מוסברים מכיוון הגג. לעיתים, כאשר בני הבית שמים לב לנזק, הנזק הקיים בגג הוא כבר נרחב יותר מן הצפוי ויש צורך בתיקון שעלותו יכולה להיות גבוהה ותקופת השיפוץ ארוכה יותר.

אם כן, כדאי מידי פעם לבדוק את מצב הגג והרעפים, ולקרוא לאיש מקצוע המתמחה בתיקון של גגות רעפים עוד כשהנזק קטן וניתן לטיפול מידי. ההמלצה היא לעשות זאת אחת לתקופה, לדוגמא, כאשר מתכוננים לחורף ומטפלים ומשמישים את המרזבים, ניתן לבדוק את שאר הגג ולוודא שאין נזקים שיכולים להפתיע בשלב יותר מאוחר ולגרור אחריהם אי נעימות גדולה.

 

מה העלויות הצפויות לתיקון?

כמו בכל תחום, גם בתחום תיקון גגות רעפים, המחירים תלויים מאד במידת הנזק והתיקון הדרוש. במידה ומדובר בהחלפת רעפים בודדים, ניתן לדעת מראש מה עלותו של רעף בודד ומה עלותו של איש המקצוע העולה על הגג למטרת התיקון. ברוב הפעמים, המחיר באמת תלוי במחירו של הרעף מאחר ואיש מקצוע העולה לגג למטרת התיקון, יכול להחליף רעף אחד או מספר רעפים, באותו המאמץ כמעט. סוג הרעף, גם הוא משפיע על המחיר, ישנם רעפים העשויים חרס, רעפים העשויים בטון ועוד סוגים רבים ושונים של רעפים שאיכותם ומחירם קשורים זה בזה ומשתנים.

החלפת רעפים לעיתים לא תספיק, הרעפים צריכים להיות מקובעים באופן מסוים לגג, ולעיתים ישנו בעיה בחומר המסייע בקיבוע. חשוב לאבחן את הבעיה לפני שניגשים לפתרונה.