מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

סיוד גג מחיר

היכרות עם פרמטרים שונים המשפיעים על המחיר של הלבנת וסיוד גגות יכולה לסייע לכל אחד ואחת מאיתנו לחסוך בהוצאות, אבל בלי להתפשר על איכות התוצאה הסופית. בנוסף, כדאי להשוות בין קבלני איטום וסיוד גגות גם לפי הצעת המחיר שהם נותנים לנו וגם לפי המלצות של לקוחות מרוצים. לאחר מכן, ניתן לבדוק איזה קבלן איטום מספק את תקופת האחריות הארוכה ביותר על העבודה.

בתחום של סיוד גג מחיר הוא אף פעם לא משהו קבוע. מצד שני, הפרמטרים שמשפיעים עליו כן חוזרים על עצמם. לכן בשורה התחתונה המחיר נע על טווח מסוים ובגלל זה צריך לבדוק כל מקרה לגופו. אם רוצים להיערך כלכלית, ניתן לקחת בחשבון מחיר ממוצע של 6-8 ש"ח למ"ר, לא כולל מע"מ, עבור סיוד גג מזופת. אם רוצים לבצע סיוד על גגות שנאטמו עם יריעות ביטומניות המחיר יהיה 4-8 ש"ח למ"ר.

מהאמור לעיל ניתן להבין פחות או יותר איזה גורמים משפיעים על המחיר של סיוד גגות. הנה בצורה מסודרת הפרמטרים העיקריים והמאפיינים שלהם:

  1. גודל הגג – בתחום של איטום, סיוד והלבנת גגות קובעים את המחיר לפי מ"ר או בצורה גלובאלית. ככל שהגג גדול יותר, כך המחיר למ"ר יורד. אם הגג קטן מאוד, המחיר יהיה גלובאלי. הסיבה לכך קשורה לאופן שבו צריך לבצע עבודת הכנה מוקדמת על כל סוג של גג ועל הזמן המושקע בה. אם קבלן איטום מגיע כדי להכין את הגג, הוא יסכים שהמחיר יהיה נמוך יותר פר מ"ר.
  2. סוג התשתית – סיוד גגות מתבצע בדרך כלל על זפת, אבל יש מקרים שבהם כדאי ליישם אותו גם על גבי יריעות ביטומניות. מלבד ההבדלים בין כל סוג של סיוד או הלבנה מבחינת המטרות שאותן מנסים להשיג, תהיה לזה השפעה על המחיר.
  3. מספר האלמנטים הקיימים על הגג – בעלי מקצוע מתמחרים את השירות שלהם לפי מידת המאמץ ושעות העבודה הנדרשות. ספציפית בשביל לקבוע עבור סיוד גג מחיר מסוים, צריך למשל להביא בחשבון את מספר האלמנטים הקיימים על הגג: החל ממספר דודי השמש או הקולטים, דרך מספר המזגנים ועד מספר האנטנות. ככל שיש יותר אלמנטים כאלה על הגג וצריך לפרק אותם במשך דקות ארוכות יותר, כך המחיר של העבודה יעלה.

 

בתחום של סיוד גג מחיר יכול להעיד על אמינות

החדשות הטובות הן שניתן להשתמש במחיר על מנת לקבל מושג לגבי רמת האמינות והמקצועיות של הקבלן. קודם כל, צריך להתייעץ עם הקבלן טלפונית ולבדוק מה טווח המחירים שהוא מדבר עליו. אם המחירים נמוכים דרמטית בהשוואה למה שמקובל בתחום ובענף, זה אמור להדליק נורה אדומה מסוימת לגבי איכות חומרי הגלם או השירות שהוא מציע. אבל אם המחיר גבוה מדי, עלינו לשאול מה בדיוק הסיבה והנימוקים.

שנית, כדאי לנצל את הצעת המחיר כדי לתאם פגישה מול קבלן איטום. בהצעה על סיוד גג מחיר נקבע בפועל רק אחרי שהקבלן מגיע ורואה את המקום. כאשר הקבלן עולה לגג ומבצע סיור יחד איתנו, אנחנו יכולים להתרשם ממנו ברמה האישית. זהו רושם ראשוני חשוב, כי הוא מתאר את שביעות הרצון ממערכת היחסים המקצועית מול קבלן האיטום גם במהלך העבודה וגם הרבה אחרי שהיא מסתיימת.

 

בהצעה על סיוד גג מחיר לא תמיד כולל אחריות

עוד משהו שצריך לשים לב אליו כאשר משווים בין סוגים שונים של שירותי סיוד או הלבנת גגות הוא מה בדיוק כולל המחיר. אפשרות אחת היא להתייחס בהצעת המחיר רק לסיוד, אבל בלי להביא בחשבון את הכנת הגג או את בדיקת ההצפה, אפשרות אחרת היא לחשב את המחיר בלי תקופת אחריות, עם הצעה שנראית זולה אבל עלולה לעלות ביוקר.

הנקודה היא שנדרש תיאום ציפיות בין הצדדים: אנחנו צריכים לדעת על מה בדיוק אנחנו משלמים, בעוד הקבלן חייב להסביר לנו איזה סוג של פרויקט הוא עומד לבצע. בפרויקטים של סיוד גג מחיר הוא שיקול חשוב, אבל הוא ממש לא הגורם המכריע היחיד.

 

כל הסיבות לבצע סיוד גגות

סיוד גגות רלוונטי בעיקר אחרי זיפות. המטרה של סיוד והלבנה בשלב הזה היא ליישם עוד שכבה על גבי הזפת, כדי למנוע מקרני השמש לגרום נזקים בלתי הפיכים לאיטום. אם לא מסיידים ומלבינים את שכבת הזפת השחורה, השמש עלולה לגרום להופעת חריצים ונזקים בלתי הפיכים.

קיימים גם מקרים אחרים שבהם אנו שוקלים לסייד ולהלבין את הגג דווקא אחרי יישום של יריעות ביטומניות. אמנם איטום ביריעות ביטומניות נחשב הרבה יותר אמין, עמיד ואיכותי, אבל אחרי 7 שנים נצטרך להוסיף שכבת סיד והלבנה כדי למנוע נזקים ועל מנת לבצע תחזוקה. במקרים כאלה, המטרה של הסיוד וההלבנה היא לשמור על היעילות הגבוהה של היריעות הביטומניות בלי שנצטרך לאטום מחדש את כל הגג.

 

תדירות מומלצת של סיוד גגות

זיפות גגות יחד עם סיוד יכול להתבצע כל 3-5 שנים, לפי מצב הגג ורמת החשיפה לשמש ולפגעי מזג האוויר. ביריעות ביטומניות צריך לבצע את הסיוד כל 7 שנים, אבל ממילא אחרי 10 שנים כבר מחליפים את היריעות ליריעות חדשות. לכן התדירות המומלצת של הסיוד אינה אחידה, אלא מושפעת בעצמה משיקולים שונים והמלצות של בעלי מקצוע.

חוץ מזה, יכול להיות שנרצה להגביר את התדירות של סיוד גגות מתוך שיקולי בידוד. כיום למשל כבר ידוע שהלבנת גגות מאפשרת להוריד את הטמפרטורות בממוצע של 2-3 מעלות צלזיוס. אם בהצעה על סיוד גג מחיר אמור לגלם בתוכו גם יתרונות מסוימים מבחינת הפעלת מכשירי חשמל, בידוד אפקטיבי באופן הזה יהיה פתרון מעולה ומומלץ.

צריך לבדוק את זה מראש מול קבלן האיטום. לחילופין, אפשר לקרוא לעומק את הצעת המחיר ואז לדעת מה היא כוללת.

המחיר להלבנת גג בחומרים אקריליים הוא 40-50 ש"ח לכל מ"ר. ככל שהגג גדול יותר, כך המחיר למ"ר יורד.

בהצעה על סיוד גג מחיר יכול להיות מושפע ממשך העבודה. בשביל לקבוע את משך העבודה, הקבלן צריך להגיע ולראות את הגג.

הגנה על שכבת הזפת והורדת הטמפרטורות בתוך המבנה.

אז מה היה לנו?