מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גג בטון

גג בטון הוא אומנם חזק ויציב אך עם זאת פגיע לעצמים כמו מזגנים, דודים וקולטי שמש, צלחות לוויינים וכד' מאחר וכל אלו מהווים עומס. בנוסף, הוא חשוף לפגעי מזג האוויר והחומר עצמו סופג מים ונוטה להיסדק ולהתקלף. לפיכך כשעוסקים בתיקון גג בטון הפעולה הראשונה היא איטום. כאן תקבלו את המידע על סוגי האיטום שמבצעים על גג בטון.

 

מהו גג בטון?

בטון הוא חומר שמכינים במערבל מיוחד והוא מורכב מחול, חצץ, צמנט ומים. לאחר ערבוב מסיבי של כמה שעות במערבל הבטון התערובת מוכנה וניתן ליצוק אותה לצורך בנייה באמצעות משאבות. כאשר הבטון מתייבש הוא יכול לשאת עומס ולהימתח מבלי להישבר בשל תכונותיו החזקות. כדי לחזק עוד יותר ניתן ליצוק את הבטון על מוטות או רשתות ברזל.

ניתן גם להוסיף לבטון חומרים שיסייעו לשיפור הבידוד התרמי לאחר הבנייה. עם הבטון בונים בתים ובניינים עם גגות שעליהם מניחים לרוב דודי שמש, קולטים ולוויינים. בבתים בהם מרצפים את הגגות לא מונעים את חדירת המים לתוך המבנה אם לא אוטמים לפני הנחת הריצוף. לכן יש לבצע בראש ובראשונה איטום ולתחזק את הגג באופן תקופתי.

 

במה יעיל גג בטון?

  • גג מבטון יציב וחזק
  • השטח שלו גדול
  • ניתן לבנות עליו גינה או לרהט אותו בריהוט גן ולארח
  • יש לו רמת בידוד תרמית גבוהה

 

ההבדלים בין גג בטון לגג רעפים

המשותף לגג בטון ולגג רעפים הוא שיש לבצע בהם איטום על הצד הטוב ביותר. למרות זאת, ישנם מספר הבדלים. ראשית, יציקת גג בטון יקרה יותר מרעפים. בנוסף התקנות לשימוש בבטון מייקרות את העסק בכ-30%.

את האיטום יש לבצע באמצעות זפת או יריעות ביטומניות, כאשר היריעות הן יקרות יותר אך גם נחשבות לחזקות ולכן הן פופולריות יותר. בנוסף, הרעפים נוטים להישבר, ליפול או לזוז גם אם האיטום טוב ולכן הבטון יותר איכותי. למרות זאת, יש לבצע ניקיון, תחזוקה ותיקוני גג בטון מדי פעם.

 

הסיבות למפגעים בגג בטון

גג בטון חשוף למפגעים שונים כמו נזקי מזג אוויר, עצים העפים בעת סערות, לשלשת של ציפורים הסותמת את מערכת הניקוז, חתולים העולים על הגג ועושים את צרכיהם ואנשים העולים על הגג כדי להחליף קולטים או דודי שמש ופוגעים בו. בנוסף, הצנרת של המים עלולה להתפוצץ ולהזרים מים לגג שמרחיבים את הסדקים והורסים את האיטום. במקרים כאלו חשוב להזמין בדחיפות שירות תיקוני גג בטון שיסייעו לכם.

 

שירותי תיקון בגג בטון

פינוי הגג, ניקיון וטיפול בסדקים

כאשר צריך לבצע איטום על גג בנוי יש קודם כל לנקות אותו ולפנות את הציוד שיש עליו. החברה הקבלנית לתיקוני גג בטון משתמשת בלחץ מים חזק באמצעות מכשור מתקדם ומסירה את השומנים והלכלוך שהצטברו על הגג. לאחר מכן הקבלנים סותמים את הסדקים, מיישרים את השטח ובודקים את השיפועים. השיפועים צריכים לנתב את המים למרזבים על מנת לנקז אותם ולכן הם חייבים להיות תקינים.

 

מריחת חומרים פוליאוריטנים

בשלב הבא הקבלנים מורחים שכבות של חומר פוליאוריטני העדיף מחומר אקרילי כיוון שהוא חזק יותר. המריחה האחידה על כל השטח מעבה את הגג ומחליקה אותו.

 

איטום הגג

איטום הגג נעשה בכמה אפשרויות. האפשרות הראשונה היא מריחת זפת קרה ולאחר מכן זפת חמה. כשהזפת מתייבשת יש לסייד את הגג בצבע סיד לבן המעניק בידוד נוסף מחום או מריחה של חומר פוליאוריטני לבן. האפשרות השנייה היא למרוח חומר מקשר על הגג ולהתקין יריעות ביטומניות שמוצמדות לקירות בגובה של 15 ס"מ ועליהן למרוח חומר אקרילי לחיזוק האיטום.

 

מה עושים אם יש נזילה בגג בטון מרוצף?

גג בטון מרוצף חייב להיות אטום היטב כי מי הגשמים יכולים לחדור גם דרך הריצוף לבטון ומשם לתוך הבית. לפיכך, אם יש נזילה בריצוף גג קיים תהיו חייבים לאתר את הנזילה ולתקן את האיטום. לחברה הקבלנית לתיקון גגות בטון יש מצלמת אינפרא אדומה שמזהה הפרשי טמפרטורה ויכולה לאתר את הנזילה.

בנוסף, כאשר מרצפים את הגג מומלץ לרכוש מרצפות ספר מאחר ויהיה נחוץ לשבור את הריצוף במקום שממנו יש נזילה ולהחליף אותו. למרות זאת לקבלנים יש גם פתרונות לאיטום ללא הסרת המרצפות ולכן חשוב לבדוק מה הם מציעים.

 

תחזוקת גג בטון

מומלץ לפני החורף בכל שנה לעלות לגג ולבדוק את מצבו. במידה וצריך לתקן, לסתום סדקים או לחדש את האיטום החברה הקבלנית תבצע את תיקוני גג הבטון רק שלא יורד גשם. בנוסף, יש לדאוג לנקות את הגג, את המרזבים ולבדוק ששום דבר לא חוסם את מערכת הניקוז על מנת שלא ייווצרו מים עומדים על הגג שיהרסו את האיטום. התחזוקה השוטפת תמנע נזילות ונזקים בתוך המבנה ולכן חשוב שתיעשה לפחות פעמיים בשנה.

 

תיקוני גג בטון באופן עצמאי

ישנם אנשים שסותמים את הסדקים, מנקים ומבצעים איטום על הגג באופן עצמאי. הבעיות מתחילות כאשר נוכחים שהאיטום שעשו אינו מוצלח אבל אז כבר מאוחר מדי כי מגיע החורף. תיקון גג בטון מחייב ניסיון והכשרה. שנית, הקבלנים שעוסקים בעבודות כאלו מורשים לעבוד בגובה ונוקטים בכל אמצעי המיגון והבטיחות.

בנוסף, הם יודעים בדיוק מהי צורת האיטום הטובה ביותר לגג שלכם ובאילו חומרים וציוד להשתמש על מנת לא לגרום לנזקים. כך שמי שרוצה עבודה יסודית ותוצאות טובות צריך להשקיע. ההשקעה תחזיר את עצמה מאחר והתקרה שלכם לא תיפגע מנזילות מים ועובש  והריהוט לא ייהרס. חשוב גם לקחת בחשבון שהחברה הקבלנית מעניקה 10 שנות אחריות על התיקונים שיכולים לחסוך הוצאות על ליקויים שמגיעים בהפתעה.

אם האיטום של הגג טוב הדבקת הריצוף רק תוסיף לגג אטימות, אך אם האיטום אינו תקין, המים יכולים לחדור גם משכבת הריצוף המודבקת ולכן יש קודם כל לבדוק את איטום הגג. 

לא. הסיוד נעשה לאחר איטום זפת או יריעות ביטומניות ואינו חומר אוטם. הוא תורם רק להורדת הטמפרטורה בבית.

מבחינת האיכות היריעות הביטומניות טובות יותר ומבחינת המחיר הזפת זולה יותר.

מומלץ לבדוק ולתקן את הגג לקראת החורף.

אז מה היה לנו?