מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג בחומר פולימרי

חומרים פולימרים יכולים להתאים לאיטום סוגים שונים של גגות. במאמר הבא נסביר מה עושים עם חומרים מן הסוג הזה, מה היתרונות שלהם ולאיזה גגות הם הכי מתאימים.

חומרים פולימרים הם חומרים אלסטיים, גמישים ועמידים שבהם אפשר להשתמש בין היתר על מנת לבצע איטום של רצפות, קירות חדרים רטובים וכמובן גגות. לשם השוואה, חומרים אחרים שבהם משתמשים על מנת לאטום גגות הם ביטומנים, אקריליים וזפת. אבל בגלל שלכל סוג של חומר יש תכונות אחרות, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של איטום גג בחומר פולימרי יעיל.

קודם כל, איטום גג בחומר פולימרי מתבצע בשלבים שונים של הבנייה. כבר בחלק של הבנייה ובסמוך ליציקת היסודות צריך להשתמש בחומרים פולימרים מתאימים על מנת לשפר את האיטום וכדי למנוע נזילות. במידה והאיטום לא מבוצע בצורה נכונה עוד בשלב הבנייה, התשתיות עלולות לספוג נזק ולאחר מכן גם ככל הנראה תגיע פגיעה מסוימת באיכות החיים של הדיירים.

שנית, איטום גג בחומר פולימרי יכול להתאים לסוגים שונים של גגות אבל הוא דורש תחזוקה. את התחזוקה מבצעים פעם בשנה עם בדיקת איטום כללית בלבד, או אחת ל-5-10 שנים עם פעולת איטום מחדש. במידה ומתאמים איטום גגות בחומרים פולימרים שונים, כדאי לבדוק האם העבודה כוללת אחריות.

 

היתרונות של איטום גג בחומר פולימרי

המאפיינים המיוחדים של חומרים פולימרים מדגישים את היתרונות שלהם לעומת חומרים אקריליים, ביטומנים או בזיפות גגות. הנה למשל כמה תכונות בולטות של החומר הפולימרי והאופן שבו ניתן ליישם אותו:

  1. שימוש בפולימרים בתעשיות שונות – ההוכחה לעמידות הגבוהה של חומרים פולימרים קשורה לאופן שבו משתמשים בהם בתעשיות שונות. כך למשל ניתן לראות את השימוש בחומרים אלו בתעשיית התרופות, המזון והפלסטיק בגלל שההרכב הכימי שלהם חזק ואמין. אותו הרכב כימי משפר לאחר מכן את התוצאות של איטום גג בחומר פולימרי ומוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך.
  2. יכולת הידבקות חזקה – בעלי מקצוע ממליצים על הפתרון של איטום גג בחומר פולימרי בגלל יכולת הידבקות חזקה. המשמעות של יכולת הידבקות חזקה היא שקודם כל קל יותר לעבוד איתם, אפשר להשיג באמצעותם תוצאות מעולות בתוך זמן קצר והם אידיאליים לשימוש גם על גגות שטוחים וגם על גגות מיוחדים. שנית, יכולת הידבקות חזקה מקצרת את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מחליטים להתחיל לעבוד עם חומרים פולימרים ועד שרואים תוצאות.
  3. ייבוש מהיר – חומרים פולימריים מתייבשים מהר. הייבוש המהיר חשוב לכל אורך השנה, אבל הוא קריטי בעיקר בפרויקטים שכיחים של איטום גגות שמבוצעים בחורף. למרות שזול יותר לבצע את האיטום של הגגות בחורף כי יש פחות ביקוש ומשום שבעלי המקצוע זמינים יותר, רובנו נעדיף להמתין לחורף ולהזמין קבלן איטום רק אחרי שרואים את הנזילה על הגג. במקרים כאלה, נרצה מאוד להשתמש בחומרים פולימרים שמתייבשים מהר (כמו למשל בין ימי הגשם) כדי לדאוג שהאיטום עדיין יהיה אפקטיבי.
  4. עמידות בפני שינויי טמפרטורה – ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני לח. המשמעות היא שיש בישראל שינויי טמפרטורה רבים, כמו למשל קיץ יחסית ארוך לעומת חורף קצר. הבעיה היא שלמרות שהחורף בישראל קצר יחסית, הוא עדיין אינטנסיבי ויש בו ימים רבים של משקעים וגשמים. בשביל להתמודד עם הימים הללו מצד אחד ועם החום של הקיץ מצד שני, ממליצים על איטום גג בחומר פולימרי שיש לו עמידות מוכחת בפני שינויי טמפרטורה קיצוניים.

 

הצבע של חומרים פולימרים וההשפעה שלהם על הגג

בתהליך של איטום גגות יש המון שיקולים שאותם הלקוחות לא תמיד מביאים בחשבון. אחד השיקולים הללו הוא לדוגמא הצבע של החומר שבו משתמשים כדי לבצע את האיטום. אם בוחרים למשל לאטום את הגג עם זפת, צריך להביא בחשבון את העלות הנפרדת של הלבנת הגג. אבל אם בוחרים להשתמש בחומרים פולימרים, ניתן להשיג אותם בצבע לבן.

חומרים פולימרים בצבע לבן חוסכים את הצורך בהלבנה. הצבע הלבן תורם לעיצוב הכללי של הגג, הוא מונע משכבת האיטום להתחמם ולהיהרס והוא גם מסייע לשילוב עם חומרי איטום נוספים על הגג או בסביבה הקרובה שלו.

 

תהליך איטום גג בחומר פולימרי

קבלני איטום מיומנים יכולים לקחת על עצמם את השלבים השונים של יישום חומרים פולימריים כדי לאטום את רוב סוגי הגגות. אם מתלבטים בין קבלני איטום ולא יודעים איזה מהם לבחור, אפשר להסתכל על פרויקטים קודמים שבהם הם היו מעורבים. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולשאול על הזמינות של קבלנים מסוימים ועל המחיר שהם גובים ביחס למה שמקובל בתחום ובענף.

כמו כן, בעלי בתים או נציגים של ועדי בתים בבנייני מגורים משותפים חייבים להכיר את האופן שבו עובדים עם חומרים פולימריים כדי לאטום את הגג. ככל שמחזיקים ביותר ידע כזה עוד לפני שמזמינים קבלני איטום, כך מגדילים את הסיכוי שהתוצאות יהיו טובות ויחזיקו מעמד. בהקשר הזה, אפשר להצביע על כמה שלבים מאוד מרכזיים של האיטום:

  • קודם מפנים את כל הגג מחפצים – כולל דודי שמש, מזגנים, אביזרים ישנים ועוד
  • לאחר מכן מנקים את הגג מאבק ולכלוך על מנת לאפשר לחומרים הפולימרים להיצמד אליו בצורה כמה שיותר טובה
  • אז מורחים שכבת יסוד או חומר מקשר שהתפקיד שלו הוא לשפר את היעילות של חומרי האיטום
  • ממשיכים עם יישום חומרים פולימרים לפי הנחיות היצרן ולפי גודל ושטח הגג
  • ממתינים לייבוש מלא של כל השטח עליו יושמו החומרים הפולימרים
  • מבצעים הצפה של הגג לצורך בדיקת האיטום וכדי לבצע תיקונים כמה שיותר קרוב למועד העבודה

 

בסופו של דבר, בחירת החומרים המתאימים היא חלק בלתי נפרד מתהליך האיטום של הגג. עם חומרים פולימרים אפשר להשיג יתרונות רבים ולכן אין פלא שהם מקבלים עדיפות.

40-120 ש"ח למ"ר, לפי השיטה שבה משתמשים.

פולימר MS חד רכיבי וחומרים פולימרים משולבים שעמידים גם בפני מים עומדים.

על כל סוגי הגגות וללא תלות בשיפועים.

באמצעות התזה או מריחה. עם זאת, חשוב ליישם קודם חומר מקשר למעט בגגות בטון. 

אז מה היה לנו?