מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גגות קלים

איטום גגות קלים נעשה בגגות העשויים מפח מגוולן, גג פנל מבודד, גגות פוליקרבונט. גגות איסכורית, גגות קלקר או גגות בטקל. למרות משקלם הקל מדובר על גגות חזקים ויציבים שבעזרת איטום נכון מונעים חדירת מי גשמים למבנה ושומרים על חורף יבש. מעבר לכך הם יעילים לבידוד של חום וקור ועמידים לאורך זמן. כאן תקבלו את המידע על איטום גגות קלים בהתאם לסוג ממנו הם מורכבים.

 

איטום גגות קלים לפי סוגים

איטום גג פנל מבודד

איטום גגות קלים באמצעות פנל מבודד הוא דרך מצוינת להימנע מנזילות בחורף. זהו לוח העשוי מאלומיניום או מפח המתחלק לשני חלקים ובאמצע מצוי חומר מבודד. את הפנלים מחברים על ידי ברגים שיש לאטום היטב כי הם יכולים להוות מוקד לנזילות. האיטום עצמו נעשה באמצעות חומרים אקריליים או פוליאוריתנים בנקודות חיבורי הברגים ולאורכו של כל הגג.

 

איטום גג פוליקרבונט

איטום גגות קלים מסוג פוליקרבונט מחייב עבודה מקצועית מאחר ולא כל חומר מתאים לאיטום סוג גג זה. במידה ובוחרים בחומרים לא נכונים עלולים להיווצר חורים בגג ונזילות ואז כבר הוא יהיה חייב החלפה. לכן, עדיף שקבלן האיטום יסייע באיטום הגג עם חומרים איכותיים.

 

איטום גג קלקר

בדומה לאיטום גגות קלים אחרים, גם איטום גג קלקר נעשה באמצעות משחות או יריעות ביטומניות שניתנות להדבקה. חומרים כמו יריעות מסוג סופרטייט, פזקר ואלסטוטייט יעילים מאוד לצורך האיטום. מאחר ומדובר ביריעות קלות ודקות שאין צורך לרתך כמו בגגות בטון, מדביקים אותן ומורחים עליהן חומרים אקרילים או פולימרים להגנת איטום יעילה יותר.

 

איטום גג איסכורית

כשמדובר על גג איסכורית ישנם קבלני איטום לגגות קלים שלא יסכימו לבצע את העבודה באמצעות יריעות ביטומניות מאחר וצריך להלחים אותן לפח ממנו האיסכורית עשויה. הפח יכול לשנות צורה בחום גבוה ולכן יש לחמם את היריעות ולא את הפח או להשתמש ביריעות ביטומניות שניתנות להדבקה.

למרות שהן יעילות לבידוד רעשים ורטיבות ונחשבות לחומר האיטום הטוב ביותר, יהיו קבלני איטום שיעדיפו להשתמש בחומרים ביטומנים או פוליאריטנים משחתיים. ישנה אפשרות גם לאטום בחומרים אקריליים, אך הם יהיו פחות עמידים.

בכל אופן האיטום יעשה רק לאחר ניקוי יסודי של הגג ותיקון הסדקים. לאחר מכן יש למרוח חומר מקשר אפוקסי ורק אחר כך את חומר האיטום. בנוסף, קבלן האיטום יבדוק את השיפועים בגג כדי שלא יהיו עליו מים עומדים שיחלישו את ההשפעה של חומרי האיטום ויהרסו אותם.

 

איטום גגות קלים באמצעות בטקל

בשונה מגגות בטון, לגגות קלים אין מספיק חוזק כדי לשאת עומס ולכן משתמשים בחומר איטום העשוי מבטון. חומר זה מסייע לאזן את השיפועים בגג במיוחד שיש צורך לישר אותם בגג פנל מבודד.

 

כמה עולה לאטום גגות קלים?

בשונה מגגות בטון שניתן לאטום בזפת או ביריעות ביטומניות, ברוב הגגות הקלים משתמשים בחומרי איטום משחתיים ולכן העלות תהיה זולה יותר. החומרים הנפוצים הם מאסטר גג, ביטוגלס או הדבקת יריעות ביטומניות. הזפת יכולה להרוס את הגגות הקלים ולכן אינה נלקחת בחשבון. לפיכך, איטום גגות קלים יעלה בשיעור של 35-70 ₪ למטר.

 

כל הסיבות לאיטום של גג קל

  • סדקים וחורים בגג הגורמים לנזילות
  • קרעים או יריעות שיצאו ממקומן
  • מניעה של חדירת מים למבנה
  • בידוד טמפרטורה נמוכה
  • עמידות לאורך זמן
  • חוזק ויציבות לגג
  • בידוד רעשים (במיוחד בגג איסכורית)
  • תזוזת המבנה בשל תזוזת הקרקע
  • בלאי ואיטום שחוק
  • בעיות נזילה מהברגים או החיבורים של הלוחות
  • איטום שלא נעשה נכון מלכתחילה
  • שיפור שיפועים או איזון הגג

 

כיצד להכין גג קל לאיטום?

לפני שמתחילים לאטום גג קל יש לנקות אותו ולשייף את כתמי החלודה שנוצרו על הפח. ריסוס בחומרים נגד חלודה יסייעו לניקוי ולמניעת חלודה בעתיד. בנוסף, יש לרחוץ את הגג עם סבון ומים, ללטש את הפח בקצוות ולהחליף ברגים חלודים.

את כל ההכנה מבצע קבלן האיטום לפני שהוא מתחיל לאטום את הגג. הגגות הקלים אינם יציבים כאשר הם צריכים לשאת עומס ולכן הקבלן ישתמש ברתמה ובאמצעי בטיחות מתאימים. הסכנה ליפול מהגג היא ממשית ולכן רק בעל מקצוע מנוסה יכול לבצע את העבודה.

 

האם ניתן לאטום גגות אבסט?

גם גגות אסבסט הם גגות קלים שהיו נפוצים בעבר בבנייה הקלה. לפני כ-10 שנים נאלצו לפרק אותם מאחר והם מזיקים לבריאות וגורמים לנזקים נשימתיים ולמחלות סרטן בשל הרכב החומרים שלהם. כאשר היה צורך לאטום אותם השתמשו בצבע ובהרטבה מסיבית על מנת שלא יפלטו רעלים לסביבה. למרות זאת, כיום אין להשתמש בהם ולפיכך כמעט כבר לא מבצעים עבודות איטום בגגות מסוג זה.

 

לאיזה צורך משתמשים בגגות קלים?

מכיוון שרוב הגגות הקלים עשויים מפח, אלומיניום או פנלים הם משמשים לקירוי תעשייתי במפעלים, חניונים ומחסנים. למרות זאת, כיום משתמשים בהם גם למשרדים ובתים בהם יש צורך בקירוי מהיר ופשוט, לצורך סגירת מרפסות, הרחבה של בנייה כמו תוספת על הגג ועוד.

בתחום השיפוץ והבנייה הם מאוד נפוצים מאחר והם זולים מבחינת עלויות. חשוב להגיד שעל אף יתרונותיהם הרבים, הגגות הקלים מחייבים איטום הרמטי כי אם חיברו אותם בצורה חובבנית, סביר להניח שיהיו נזילות ולא תמיד יהיה ניתן לאתר אותן.

לכן, שימוש במריחת חומרים משחתיים או התזתם על מנת לאטום צריכה להיעשות בצורה מקצועית על מנת שהגגות יחזיקו מעמד שנים ארוכות. בנוסף, רוב קבלני האיטום לא נותנים אחריות על איטום בחומרים משחתיים ולכן מומלץ לאטום ביריעות ביטומניות שניתנות להדבקה, עליהן כן ניתנת אחריות. לסיכום, למבנים הקלים ישנה חשיבות בכל הענפים התעשייתיים ולכן הם צריכים להיות חזקים.

עדיף להתקין אריחי חרס לגג רעפים, אך בהחלט משתמשים גם ברעפי פח או אלומיניום.

זמן העבודה הוא בהתאם למצב הגג, גודלו, הגישה אליו וחומרי האיטום בהם משתמשים. בכל מקרה האיטום מהיר יותר מאיטום של גגות בטון או גגות רעפים.

לא. גגות קלים אוטמים רק בחומרים משחתיים מיוחדים או ביריעות ביטומניות.

אנו ממליצים להשתמש בפוליקרבונט. זהו חומר איטום עמיד מאוד לחום בעיקר אם מדובר על גגות שחשופים לגמרי לשמש. 

אז מה היה לנו?