מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום חדרים רטובים

איטום של חדרים רטובים הוא שלב חשוב מאד במהלך בניית בית ויש לשים לב כי השלבים מתבצעים כמו שצריך על מנת למנוע תקלות עתידיות ואי נעימות העלולות לגרור תקופה ארוכה של שיפוצים והוצאות גדולות ומיותרות.

איטום חדרים רטובים, כמו חדרי אמבטיה, שירותים, סאונות ועוד היא פעולה שדורשת מומחיות רבה. אם מבצעים את העבודה שלא כהלכה, קיימת האפשרות כי בהמשך חייו של הבית יהיה צורך בפירוק והרכבה מחדש של חדרים אלו מאחר והתגלו רטיבות בלתי רצויה. מצד שני, בשביל לעשות את העבודה נכון חייבים להביא בחשבון כמה שיקולים:

  • סוג הבעיה
  • חומרי האיטום המתאימים
  • ידע מקצועי

 

מתי יש צורך באיטום חדרים רטובים?

חדרים רטובים הם חדרים בהם ישנה לחות או רטיבות מסוימת כל עוד משתמשים בהם. לכן, על השאלה הפשוטה מתי יש צורך באיטום מיוחד, התשובה היא תמיד. אין מדובר בחדרים שיש להם קיר משותף עם החלל החיצוני אלא בחדרים שבעקבות סוג השימוש בהם הרטיבות מגיעה דווקא מתוך החדר.

איטום החדרים הרטובים צריך להתבצע כהלכה עוד בעת בניית הבית או הדירה, אך מאחר ולעיתים יש סימנים לרטיבות וליקויים בזמן המגורים בבית, כמובן שישנה אפשרות של איטום חדרים רטובים שכבר קיימים.

 

סימנים מקדימים לליקוי בחדרים רטובים

בחדרי אמבטיות או חדרים בהם מופעלות מכונות כמו מכונת כביסה או מייבש כביסה, ניתן לראות לפעמים בפינת הקיר, בצמוד לתקרה כי יש סימנים של עובש. סימנים אלו הם דגל אדום לכך שהחדר אינו מספיק מאוורר ולא מצליח להתמודד עם הלחות שמגיעה מתוכו.

סימן של עובש הוא סימן ראשוני, אך לעיתים הוא לא מופיע בזמן או לא מופיע בכלל ולכן יש לשים לב לכל הסימנים המעידים על ליקויים באיטום החדר. סדקים בקירות, אריחי קרמיקה שהתרוממו או נזילות וטפטופים ממקומות שונים הינם סימנים מתקדמים המצביעים על ליקוי כלשהו שיש לאתר אותו ולטפל בו באופן מידי בטרם יהיה מאוחר מידי.

 

מה הם השלבים בפעולת איטום של חדרים רטובים?

איטום של חדרים רטובים בעת הבניה מעט שונה מאיטום של חדרים רטובים בבית קיים. כך או כך, השלבים הכרחיים ביותר, ודילוג על אחד השלבים עלול לגרור ליקויים רבים המקשים על שימוש תקין בחדר.

השלבים יכולים להשתנות בין בעל מקצוע אחד למשנהו, אך לא באופן דרסטי. יש לדאוג לניקיון של שאריות חומרי בניה, ולדאוג למשטח חלק ונקי ככל האפשר על מנת שיהיה ניתן לאטום אותו כראוי. יש למרוח את שכבות החומר האוטם על משטח יבש לגמרי ובין שכבת איטום אחת לשנייה לדאוג גם כן לייבוש מוחלט של השכבות עצמן על מנת להבטיח איטום כהלכה.

כמו כן יש לדאוג לשיפועים בכיוון הנכון על מנת למנוע ממים לזלוג למקומות הלא נכונים ולאיטום של כל חלקי החדר כולל החיבורים שבין הקיר לתקרה.

 

מה העונה המומלצת לאיטום של חדרים רטובים?

בשלבי בנייה של בית מומלץ מאד לבצע את שלב האיטום בעונה יבשה. כפי שניתן להבין, יש צורך בייבוש מוחלט של שכבות האיטום על מנת להבטיח תפקוד תקין של חדרים רטובים הנמצאים בבית, אי לכך, בתקופה של גשמים, מאתגר יותר למצוא ימים יבשים על מנת להשלים את פעולת האיטום ולהבטיח ייבוש מלא. מאתגר, אך אפשרי.

במידה ומדובר על איטום חדרים רטובים בבית קיים, המשימה פחות מאתגרת מאחר והבית כבר מוגן מפני הגשמים, וההמתנה לייבוש בין שכבה לשכבה אפשרית בכל עונה שהיא.

 

מי יכול לבצע את האיטום הנדרש?

על מנת להיות בטוחים שפעולת איטום חדרים רטובים מבוצעת כהלכה ולא באופן חובבני, כדאי תמיד להתייעץ ולקחת את שירותיו של בעל המקצוע הנכון. במקרה של איטום חדרים, מומלץ לחפש קבלן איטום שעובד בענף מספיק זמן על מנת לצבור וותק מקצועי, בעל מקצוע אמין ומנוסה ולא בעל מקצוע בעל 'ידי זהב' שיודע להתמודד עם כל מיני פרויקטים שקשורים בבניה אך אינו מספיק מקצועי. קבלן איטום מומלץ יוכל להסביר על כל תהליך האיטום ולהבטיח תוצאות מקצועיות עם מינימום של הפתעות.

לעיתים יש הרגשה שניתן לחסוך מעט מתקציב הבניה אם משתמשים בחומרים זולים יותר או שלא שוכרים את שירותיו של בעל מקצוע מתאים שהוא קבלן איטום. להחלטות אלו יש מספר השלכות, והן לא נעימות לאורך זמן. שימוש בחומרים זולים ולא מקצועיים, שאינם בהכרח מיועדים לאיטום חדרים רטובים יכולים לגרום לכך שפעולת איטום חדרים רטובים תצטרך להתבצע שוב לאחר תקופה מסוימת, וכך בסופו של דבר התהליך הופך להיות יקר פי כמה וכמה.

 

תהליך קבלת הצעת מחיר

תהליך בניית בית או שיפוצים, מלווה תמיד באי שקט נפשי בעקבות אי ידיעת המתרחש וחוסר הבנה בתחום. מתן שירות של בעל המקצוע הנכון יכול להקנות שקט נפשי במידה וכל התהליך מתרחש כשורה.

בתהליך שכזה, מומלץ לאחר מציאת בעל המקצוע שמוצא חן בעיניכם לפנות אליו ולבקש תשובות לכל השאלות שמהוות טרדה ומדירות שינה. השאלות הנפוצות הן כמובן, עלות סופית בהחלט של כל הפרויקט, מאחר וישנן פעמים רבות שהמחיר שננקב בהתחלה נמוך בהרבה מהמחיר המבוקש בסוף הפרויקט.

אורך הזמן המתבקש על מנת להשלים את עבודת האיטום כהלכה, על מנת לתזמן את שאר לוחות הזמנים הכלולים בשיפוצים או בתהליך הבניה. במתן לוח הזמנים ניתן לפרט את שלבי הבניה ובכך להרוויח עוד מעט מידע היכול להרגיע את מבקשי השירות.

פונים לקבלן איטום. לקבלן איטום יש את הרזומה הנכון, ניסיון מקצועי, ותק בענף וידע מספיק ויצירתיות נדרשת בפתרון בעיות בנושא הזה. במידה ואתם מעוניינים בקבלן איטום עם המלצות, כדאי לבקש ממכרים, או בני משפחה שכבר קיבלו שירות של קבלן איטום המלצה לאחר שחוו חוויה טובה. 

במידה ואינכם מכירים מישהו בסביבתכם שקיבל שירות טוב מקבלן איטום זה הזמן לעבור לחיפוש ברחבי הרשת. ישנם אתרים בהם ניתן לראות את פעילות קבלני האיטום, מה המומחיות שלהם, תיק עבודות, וכמובן המלצות. חשוב לוודא כי ההמלצות הן אמינות.

עלויות של איטום חדרים רטובים יכולים להשתנות בהתאם לחומרים בהם בוחרים להשתמש. עלות האיטום מורכבת מחומרי הבניה הנבחרים ומבעלי המקצוע.

אז מה היה לנו?