מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גגות פוליאוריטן

חומרים פוליאוריטנים יכולים להתאים לאיטום במקרים שבהם הגישה לגג מוגבלת, מורכבת או מסובכת. במאמר הבא נשווה בין שימוש בחומרים כאלה לבין יריעות ביטומניות ונציג גם את המאפיינים וגם את היתרונות שלהם.

בתחום של איטום גגות פוליאוריטן הוא חומר גלם שכיח שמייצג שורה ארוכה של יתרונות מאוד משמעותיים וחשובים. ראשית, חומרים פוליאוריטנים הם יחסית יקרים, אבל יישום נכון שלהם מוכיח עמידות גבוהה לזמן ארוך. למעשה, פתרון האיטום היחיד שמתחרה עם חומרים פוליאוריטנים מבחינת עמידות וחוזק הן יריעות ביטומניות. אז בגלל שהמחיר של חומרים פוליאוריטנים דומה לעלות המשוערת והממוצעת של יריעות ביטומניות, מאוד חשוב ליישם אותן נכון.

שנית, במהלך איטום גגות פוליאוריטן מאפשר גישה גם לגגות שקשה להגיע אליהם. חומרים פוליאוריטנים מומלצים למקרים שבהם הגישה לגג מוגבלת, מסוכנת, מסובכת ומורכבת. בכל מקרה שבו אי אפשר ליישם יריעות ביטומניות ולהלחים אותן, הפתרון של חומרים פוליאוריטנים יהיה מומלץ וטוב יותר.

 

במהלך איטום גגות פוליאוריטן דורש היכרות עם דגשים מיוחדים

עבודה נכונה עם חומרים פוליאוריטנים דורשת מיומנות גבוהה מצד קבלני איטום. בשביל להבטיח את המיומנות האופטימאלית מצד קבלני איטום מוסמכים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו, יש כמה כללים שמאוד חשוב להקפיד עליהם:

  1. התזה של חומרים פוליאוריטנים – במהלך איטום גגות פוליאוריטן הוא חומר שצריך להתיז אותו. את ההתזה של חומרים פוליאוריטנים מבצעים באופן מדויק אבל על כל הגג, לאחר עבודת הכנה מקיפה.
  2. יישום עם חומרים אחרים – חשוב מאוד לבדוק מראש איזה חומרי איטום כבר קיימים על הגג. אם החומרים הקיימים הם למשל אקריליים או אם האיטום האחרון שנעשה היה מבוסס על זיפות, יכול להיות שהפתרון של חומרים פוליאוריטנים לא יהיה רלוונטי. אבל אם רוצים ליישם חומרים פוליאוריטנים ביעילות, ניתן להשיג תוצאות מעולות כאשר מדובר בגגות שבהם כבר יושמו חומרים כאלה בעבר.
  3. חשיפה לשמש ישירה – במהלך איטום גגות פוליאוריטן הוא חומר שדורש בדיקה מקיפה של המבנה כולו. כך לדוגמא צריך ליישם חומרים פוליאוריטנים רק על גגות מוצלים שאינם חשופים לשמש ישירה, כי אחרת החומר עצמו עלול להיסדק. במידה ובוחרים ליישם חומרים פוליאוריטנים בגגות שבכל זאת חשופים ישירות לשמש, צריך למרוח עליהם שכבת הגנה מפני קרינת UV. השכבה שומרת על חומרים פוליאוריטנים לאורך זמן ומייעלת את התוצאות של האיטום.

 

היתרונות של חומרים פוליאוריטנים

מכאן והלאה אפשר כבר להיכנס אל עובי הקורה ולהתייעץ עם קבלני איטום לגבי המאפיינים המיוחדים של חומרים פוליאוריטנים והיתרונות שלהם. כך מגלים שהיתרון הכי משמעותי של חומרים פוליאוריטנים הוא הגמישות: בגלל הגמישות הרבה, ניתן ליישם את החומרים יחסית מרחוק ולכסות את כל שטח הגג למרות שהנגישות אליו מוגבלת.

אם משתמשים בחומרים גמישים מהסוג של חומרים פוליאוריטנים, נהנים מיתרונות הגמישות עוד במהלך היישום וגם לאחר הביצוע של הפרויקט. יתרון משמעותי אחר שאותו כדאי להביא בחשבון בהקשר של חומרים פוליאוריטנים הוא שמדובר על חומר נוזלי משחתי.

כאן יש גם הבדל משמעותי בין חומרים פוליאוריטנים לבין יריעות ביטומניות או אפילו בין חומרים פוליאוריטנים לבין חומר קשה כמו זפת. בעוד היריעות הביטומניות הן קשיחות ולכן הטיפול בהן מסובך בגגות שיש עליהם דודי שמש או מזגנים, חומרים פוליאוריטנים לא דורשים תחזוקה מיוחדת.

 

חומרים פוליאוריטנים לשכבות שונות ולשימושים מגוונים

חומרים פוליאוריטנים נצמד מעולה לשכבות רבות שיש על הגג. במהלך איטום גגות פוליאוריטן מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך, עמיד בפני בלאי ושחיקה, מיושם על ידי קבלני איטום מיומנים ואף מומלץ על גגות שטוחים ואחרים. אבל אם רוצים ליהנות מהיתרונות שלו, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא התאמה בין חומרים פוליאוריטנים לבין חומרים אחרים.

החדשות הטובות הן שניתן להצמיד חומרים פוליאוריטנים לשכבות רבות ולהשיג עדיין תוצאות מעולות. כמו כן, אפשר ללמוד על היתרונות של החומרים הללו מתוך האופן שבו מיישמים אותם במקומות אחרים – כמו למשל מרפסת. חומרים פוליאוריטנים מאפשרים לאטום את המרפסות מהר ובקלילות, הם לא דורשים פירוק של המרצפות וכך הם חוסכים מאמץ והוצאות.

 

בחירת קבלני איטום מתאימים לעבודה עם חומרים פוליאוריטנים

קבלני איטום שיודעים לעבוד עם חומרים פוליאוריטנים יכולים לבצע את הפרויקט בלי להוסיף משקל. העניין של איטום גגות בלי תוספת משקל חשוב, כי הוא משפיע על הבטיחות ועל האפשרות לעמוד בסטנדרטים מחמירים מבחינת בקרת איכות. במהלך איטום גגות פוליאוריטן אמנם מוסיף שכבה ייעודית ולפעמים גם עבה, אך המשקל של חומרים פוליאוריטנים נמוך מאוד.

במילים אחרות, צריך לבחור קבלני איטום שיודעים לעבוד עם חומרים פוליאוריטנים וכך לבצע איטום גגות קלים. אפשרות אחרת היא להתייעץ עם קבלני איטום כדי לאטום גג מאונך ולהפוך את הסככות שלו לאטומות מפני חדירת מים. אם רוצים לוודא התאמה בין קבלני האיטום שאותם בוחרים לבין התכונות של חומרים פוליאוריטנים, משווים בין בעלי מקצוע מאותו תחום ומסתכלים על פרויקטים קודמים שהם ביצעו.

 

מרכיבים של חומרים פוליאוריטנים

עוד דרך טובה ליישם חומרים פוליאוריטנים על מנת לאטום את הגגות היא להסתכל על המפרט המלא המתואר על ידי היצרן. מוצר הפוליאוריטן המוביל מורכב למשל מ-100% חומרים פוליאוריטנים, עם יכולת היצמדות מעולה שהופכת אותו לפתרון מומלץ עבור פרויקטים מגוונים ובהם:

  • איטום גגות בטון
  • איטום גגות פח
  • איטום והגנה על מרזבים
  • איטום בריכות שחייה
  • איטום מכלים ותעלות ביוב

 

ספציפית בישראל, חומרים פוליאוריטנים מומלצים כי הם עומדים בתנאי חום וקור ומספקים פתרון לבן ואחיד ללא תפרים וחיבורים. אם מורחים נכון את הגומי העמיד, אפשר להכין את הגג לקראת החורף ולהזמין קבלני איטום בקיץ כדי לחסוך בהוצאות.

חומרים פוליאוריטנים בתכולה של 1 ק"ג יכולים לכסות כ-1 מ"ר. לשם השוואה, תכולה של 22 ק"ג כבר תתאים לגגות שלמים כי היא מכסה שטח של 12-15 מ"ר. 

מצב הגג, סוג השיטה שבה משתמשים ורמת הנגישות. העלות נעה בטוח של 10-45 ש"ח למ"ר והיא לא כוללת את עבודת ההכנה. אם יש צורך בעבודת הכנה, מנקים את הגג ומפנים שאריות איטום קודמות.

אפשר ליישם חומרים פוליאוריטנים תוך 2-3 ימי עבודה.

אז מה היה לנו?