מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גג בניין

תיקון גג בניין הוא תהליך מורכב שרק על איש מקצוע לבצע אותו. לא ניתן לעלות על הגג ולבצע תיקונים לבד מאחר ומסתכנים מבחינה בטיחותית. מכיוון שהתיקונים אינם נעשים בצורה מקצועית הם גם לא יהיו באחריות.

לכל וועד בית יש תקציב לתיקונים של מתקנים באזורים המשותפים, בין אם מדובר במעלית או באינטרקום ובין אם מדובר בחדר המדרגות או בגג. כלומר, ההוצאות לתיקון גג בניין משותף צריכות לצאת מהתקציב או להיגבה כהוצאה חריגה על פי החלטת הדיירים והתיקון צריך להיות אופטימלי.

 

מהם תיקוני גג בבניין משותף?

תיקוני גג בבניין משותף כוללים תיקונים מקומיים כמו מילוי סדקים וחורים בחומרים פולימרים או אקרילים משחתיים או בהתזה, תיקוני יריעות שנקרעו או התנתקו באמצעות הלחמה, החלפת האיטום בבניין בין אם ביריעות בטומניות חדשות ובין אם בזיפות חדש של הגג, סיוד של הגג בכל שנה, ניקוי הגג ובמיוחד מרזבים סתומים מעלים ולכלוך, בדיקת הגג לקראת החורף ותחזוקת הציוד.

כשמדובר על תחזוקת הציוד בגג בניין הכוונה היא לדודי השמש או לקולטים שצריכים להיות תקינים. מאחר ולכל דירה יש קולט או דוד שמש התחזוקה עליהם תעשה באופן פרטי ובאחריות הדייר. לעומת זאת, איטום ותיקון הגג הוא באחריות כל הדיירים בבניין.

 

כמה עולים תיקוני גג בבניין?

  • מחיר התיקון נקבע בהתאם לסוג התיקון
  • בהתאם למורכבות התיקון
  • האם מדובר בתיקון מקומי או איטום כולל
  • בהתאם לגישה לגג (יש תוספת על מנוף)
  • בהתאם לחומרי האיטום
  • בהתאם לזמן שלוקחת העבודה
  • בהתאם למיקומו של הבניין
  • בהתאם לתקופה בה מתבצעים התיקונים

 

האם הדייר בקומה האחרונה רשאי לבצע תיקונים בגג?

שום דייר לא יכול לבצע שיניים או תיקוני גג בבניין על דעת עצמו מאחר והוא עלול לפגוע בחזותו של הגג ולהחמיר את מצב הנזילות. בנוסף, הוא לא רק מסכן את עצמו בעבודה בגובה, אלא גם את הרכוש המשותף. הנזקים הלא מקצועיים יכולים להחמיר את הבעיות ולהוריד מערך הדירות. גם אם הדייר הוא גגן מוסמך הוא יצטרך לקבל אישור מהדיירים כדי לתקן את הגג על מנת לא לפגוע בזכויותיהם.

 

האם דייר המשכיר דירה בבניין משלם על תיקון גג בבניין?

על פי החוק שעליו מבוסס הסכם השכירות, בעל הדירה הוא זה שמשלם על הליקויים בדירה ובאזורים המשותפים לבניין. כלומר, אם הנזקים בדירה קשורים לתשתיות כמו חשמל, מים גז, רטיבות במבנה וסדקים כתוצאה מתזוזת הקרקע, האחריות היא של בעל הדירה.

בדומה לכך, האחריות על נזילות בגג הבניין היא של כל בעלי הדירות ולא של השוכרים אותן. אם מדובר בנזק שהשוכר עשה ברשלנות כמובן שיצטרך לשאת בעליות, אך אין קשר בין זה לבין ההוצאות על החלקים המשותפים בבניין.

 

מתי בעל פנטהאוז בבניין נושא בעלויות הגג המשותף?

הפנטהאוז אינו חלק השייך לאזור המשותף לדיירים מאחר ובתקנון הדיור רשום שניתן להצמיד חלק משותף לדירה מסוימת. זאת אומרת, שלבעל הפנטהאוז יש עדיין זכויות על החלקים המשותפים ולכן הוא יצטרך לשלם על הוצאות תיקוני הגג בבניין ובמידה ויהיו לו תיקונים בגג הפנטהאוז רק הוא יישא בעלויות. כדי לבצע תיקון בגג מרוצף כמו בפנטהאוז, בעל הדירה יצטרך לפרק את הריצוף, לאטום עם יריעות את הגג שלו ולרצף מחדש.

 

איך מחדשים יריעות בטומניות בגג הבניין?

חידוש יריעות בטומניות הוא אחד מתיקוני גג בבניין שיש לבצע לאחר שהיריעות הקודמות התבלו או כשרוצים איטום טוב יותר מהזפת. אם הגג זופת בזפת קרה ועליה זפת חמה, חשוב לדעת שניתן לחדש את היריעות רק לאחר שנתיים. בבניינים רבים מעדיפים להתקין יריעות בטומניות כי אין צורך לתחזק אותן בשונה מהזפת שאותה יש לצבוע בסיד לבן בכל שנה.

חוץ מזה מדובר באיטום איכותי והרמטי יותר שמונע נזילות בבניין. את היריעות הבטומניות מניחים על גג נקי וחשוף לאחר שאוטמים את הסדקים בחומרים פולימרים בצורה של שתי וערב ומלחימים אותן לתשתית של קורות עץ או לתשתית של היריעות הישנות.

אין צורך לצבוע אותן מאחר והן לבנות ושומרות על בידוד החום. רוב קבלני הגגות נותנים 10 שנות אחריות על היריעות הבטומניות לעומת הזיפות שלו 5 שנות אחריות. למעשה, היריעות עשויות מזפת וחומרים פולימרים יציבים ולכן הן חזקות יותר ומונעות נזילות.

 

חשיבות ניקוי המרזבים בבניין

כשמדובר על תיקוני גג בבניין יש לתת דגש גם למרזבים. המרזבים מותקנים בצדי הבניין על מנת שהמים לא ירדו מעל הכניסה לבניין. הם בדרך כלל ממוקמים בתעלות ואנו רואים למטה רק את הקצוות שלהם. כאשר אחד השכנים מבחין שיורדים מים מהמרזב בקיץ, ברור לו שאחד מדודי השמש בבניין התפוצץ והוא מתריע על כך את שכנו. למרות זאת, כשיש נזילה מהגג, רק הדייר שגר בדירה מתחת לגג יבחין ברטיבות היוצאת מן התקרה.

הרטיבות יכולה להיגרם כתוצאה מסתימה במרזבים. הם נסתמים לאורך הזמן בעלים, ענפים, לשלשת של ציפורים, שומנים או גופים מוצקים ואז מי הגשמים עומדים על הגג. בשונה מכך, בגגות רעפים יש שיפוע אז המים יורדים למטה, אך לא כך בבניין. זאת אומרת שיש להקפיד ולנקות את המרזבים לפני כל חורף בסיוע של איש מקצוע וכך למנוע נזילות מיותרות.

 

האם יש הבדל בין איטום גג בניין גבוה לנמוך?

למעט המחיר, אין הבדל בין איטום גג של בניין גבוה ובין איטום של גג בניין נמוך. האיטום מחושב על פי מטר רבוע ולכן יש למדוד את שטח הגג. למרות זאת, יש הבדל בין גג קטן לגג גדול. אם מדובר בגג קטן או גג עמוס בדודי שמש מומלץ לבצע בו איטום בזפת ובגגות גדולים עדיף ליישם יריעות.

הוא יהיה אחראי על החלק המשותף כמו כל הדיירים ועל הגג של דירתו.

יש לבקש מהגגן לבצע בדיקת הצפה במשך 72 שעות ולוודא שאין רטיבות בתקרה של הקומה העליונה בבניין.

יריעות PVC מאוד איכותיות אך ההתקנה שלהן מורכבת ולכן הן יקרות יותר מיריעות בטומניות.

להזמין מאתר נזילות שיגלה את המקור שלה במכשור מיוחד.

אז מה היה לנו?