מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג אסבסט

איטום גג אסבסט הוא עבודה מורכבת שיש לבצע בזהירות רבה ובשיטות שונות. יחד עם זאת, האסבסט הוא חומר רעיל שיצא מהתקן כבר לפני 10 שנים. לאסבסט יש סיבים שהאבק שלהם גורם למחלות נשימתיות ולמחלות סרטן. לפיכך, כמעט כבר לא בונים גגות אסבסט ובוודאי שלא משתמשים בהם במקומות ציבוריים. למרות זאת, כאן תמצאו את המידע על איטום גג אסבסט, פירוקו ופתרונות חלופיים.

 

איך מתבצע איטום גג אסבסט?

איטום גג אסבסט מחייב אבחון ובדיקה מקיפה לפני שמתחילים בתהליך האיטום. למרות שלא מומלץ לאטום או להשתמש בגג מסוג זה, את האיטום מבצעים על ידי הרטבה כדי שהאבק לא יתעופף באוויר ויסכן את הסביבה. את גג האסבסט ניתן לאטום בחומרים מיוחדים.

אי אפשר לאטום אותו בזפת או ביריעות ביטומניות בדומה לגגות אחרים. בנוסף, לרוב לא תמצאו בכלל קבלן איטום שיהיה מוכן לאטום את האסבסט ואם כבר מצאתם, הקבלן יהיה חייב לבצע בדיקה מקיפה ואף להציע לכם תחלופה של גג אחר.

 

יותר חסרונות מיתרונות

עד 2011 השתמשו באסבסט לקירוי בנייה קלה וזולה בעיקר במבנים תעשייתיים, צבאיים, כסוכך צל בבתי ספר ובגני הילדים, כסככה לחנייה, קירוי מחסנים, פרגולות ומבנים ארעיים. ברגע שהבינו שהאסבסט פולט חומרים רעילים הוציאו את הגגות מהמוסדות החינוכיים וממקומות ציבוריים ואסרו את השימוש בו גם במבנים פרטיים. הסיבים של האסבסט מכילים מגנזיום וברזל ולכן הוא קירוי הנחשב לחזק ויציב.

למרות זאת הוא אינו מתאים לבנייה מסיבית וכאשר הוא נסדק או נשבר, חלקיקי האבק הנפלטים ממנו מזיקים לסביבה. גם תיקונים באסבסט שנעשו באמצעות ניסור וקידוח הביאו לפליטת חומרים רעילים ולכן החליטו להוציא אותו לגמרי משימוש.

בעבר עוד היו מבצעים איטום בגג אסבסט באמצעות הרטבה וצבע, אך גם שיטה זו לא יעילה באופן מוחלט בהקשר לפליטת הרעלים. מאחר והיתרונות של האסבסט הן חסינות מאש ועמידות בפני רטיבות הוא היה מאוד נפוץ בעיקר בענף הבנייה, אך כיום ניתן להשתמש בו רק באישור מיוחד.

 

החיסרון הכי גדול של האסבסט

הוצאת גגות האסבסט משימוש היא צעד נכון והכרחי. אומנם גגות האסבסט עמידים אך לאורך השנים הם נשחקים, נשברים, נסדקים ומתפוררים. ברגע שמתחילה ההתפוררות כאן טמונה הסכנה הגדולה שמביאה לנזקים בריאותיים. האבק האסבסטי יכול להרוס חיים שלמים ולכן טוב שיש לגגות אלו תחלופה.

 

פירוק גגות אסבסט

מכיוון שלא ניתן לבצע איטום בגג אסבסט אלא אם יש אישור מיוחד לכך, יש צורך לפרק את הגג בצורה זהירה. את הפירוק יבצע רק קבלן גגות מנוסה ואחראי שיודע לעבוד בצורה מקצועית ובטוחה עם אסבסט. לפני הפירוק קבלן הגגות יבדוק את הגג, את השיפועים והגובה שלו.

לאחר מכן יש לעטות לבוש ארוך, כפפות, מסכה ומשקפי הגנה, לעטוף את השטח מסביב למבנה בניילון, להרטיב את הגג היטב ולפרק בצורה מדורגת את לוחות האסבסט ללא חיתוך או ניסור. כל לוח אסבסט שמוציאים צריך לעטוף ולאטום מייד בניילון אטום ולשנע את הלוחות לאתר פסולת מיוחד. את כל התהליך מבצעים כאשר אין אנשים בסביבה במידה ויפלטו חומרים רעילים.

 

מהן הסיבות שרק איש מקצוע יכול לבצע פירוק גג אסבסט?

  • לקבלן הגגות יש ידע מקצועי
  • קבלן הגגות מיודע בכל הנוגע לתקנות החלות על האסבסט
  • קבלן הגגות מנוסה בהוראות בטיחות, טיפול בחומר ובעבודה מורכבת
  • קבלן הגגות יכול למנוע סיטואציה מסוכנת בזמן פירוק הגג
  • לקבלן הגגות יש אחריות על העבודה שלו

 

מהן התחלופות לגגות אסבסט?

 

איטום גגות קלים

מאחר וגג אסבסט הוא גג קל ניתן להחליף אותו בגגות קלים אחרים כפי שהוזכרו. יחד עם זאת, יש לאטום את הגגות היטב על מנת למנוע חדירת מים למבנה. בשונה מאיטום גג אסבסט, ניתן לבצע איטום של גגות קלים ביריעות ביטומניות או בחומרים פוליאריטנים, ביטומנים או אקריליים. האיטום נעשה בהתאם לסוג הגג ובהתאם לתיקונים שיש לבצע בו.

על מנת להתקין גגות אלו במקום גג האסבסט צריך לעשות זאת רק לאחר פירוק האסבסט וניקוי יסודי של השטח. חשוב לשמור על עבודה רציפה ולא להמתין כדי שהגג לא יהיה חשוף. פשוט מפרקים, מנקים ומתקינים גג חדש. הגג המומלץ ביותר שמחליף באופן אופטימלי את גג האסבסט הוא גג האיסכורית. מדובר על פח מגוולן שניתן לאטום בקלות, חומר זול, חזק ויעיל לרטיבות.

 

הדרך הטובה ביותר להשוואת מחירים

על מנת לפרק את גג האסבסט ולהתקין גג חדש, צריך לבצע השוואת מחירים מהירה ולהתחיל בעבודה. כיום ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה ומהירה באמצעות האינטרנט. על פי המלצות ודירוג הגולשים באתרים של בעלי מקצוע, פורומים או פורטלים שונים, אפשר לבחור ב-3 קבלני גגות מומלצים, לבדוק את האתרים שלהם ולבקש מהם הצעות מחיר.

יש לוודא שבהצעת המחיר נכללים אבחון ופירוק גג האסבסט, השינוע שלו לאתר הפסולת, ניקיון, התקנת גג חדש, איטום הגג ובדיקת הצפה. בדיקה זו נועדה לוודא האם הגג אכן אטום כראוי ואין נזילות לתוך המבנה. על הקבלן להציף את הגג למשך 72 שעות ורק אחר כך לגרוף את המים. בדרך כלל נהוג לבחור בהצעת המחיר הזולה ביותר.

למרות זאת, כשמדובר בפירוק של גגות אסבסט יש לבחור בקבלן גגות מקצועי ואיכותי גם אם המחיר שלו גבוה יותר. הבריאות שלנו היא חשובה מהכל ולכן בפירוק צריך לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולעבוד על פי התקן. לסיכום, איטום גג אסבסט כבר אינו רלוונטי בימינו והאיסכורית היא התחליף הטוב ביותר שלו.

מעבר להמלצה כיום חייבים להחליף גגות אסבסט ולא להשתמש בחומר זה.

החלק המסוכן ביותר הם חלקיקי האבק המתפזרים ברוח ומזיקים לבריאות כאשר גג האסבסט נשבר או נסדק.

כל עוד מדובר על לוח שלם אין סכנה. במידה והאסבסט ייסדק אז הוא מסוכן. ההמלצה שלנו היא להזמין איש מקצוע שיפנה את הלוח לאתר פסולת מיוחד.

כן. מגע פיזי עם אסבסט מסוכן ולכן הוא הוצא מהחוק. זו גם הסיבה שבפירוק שלו הקבלן מצטייד בכפפות.

אז מה היה לנו?