מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

מומחה לתיקון גג

הגג מספק לנו מכסה מהגשם, מסתור מרוחות קרות, הצללה, הגנה מקרני השמש וחוזק למבנה. זה יכול להיות גג של בית המגורים הפרטי, בניין ציבורי, מקום עבודה, פרגולה בחצר, חנייה, מחסן או כל מבנה בו ניוותר יבשים.

במילים אחרות, כמו שאין סיר בלי מכסה, אין בית בלי גג. אלו הסיבות לכך שהגג שלנו צריך להיות חזק ואטום. אף אחד לא רוצה שהתקרה שלו תדלוף או שייווצר עליה  עובש ולכן כולנו דואגים לתחזק את הגג ולהכין אותו לקראת החורף באמצעות מומחה לתיקון גגות.

 

על מה אחראי מומחה לתיקון גג?

 

איך בוחרים מומחה לתיקון הגג?

מומחה לתיקוני גג בוחרים על פי המלצות. לרוב אנשי המקצוע יש אתרי אינטרנט בהם מופיעים המלצות של לקוחות. אפשרות נוספת היא לבדוק את הדירוג של מומחה הגג בפורטלים ובאינדקסים השונים, לשאול גולשים בפורומים וברשתות החברתיות ולקבל המלצות ממכרים. חשוב לבחור באדם אמין, מקצועי, מוכשר ובעל ניסיון שיודע לבצע איטום גגות על הצד הטוב ביותר.

האיטום של הגג נעשה בשיטות ובחומרים שונים לכן המומחה צריך להיות בקיא בשיטת האיטום המתאימה לבית שלכם, בהתאם לתקציב ולסוג הגג. למרות שמומחה גגות עסוק מעיד על כך שיש לו הרבה לקוחות, הוא צריך להיות זמין לתיקונים דחופים ולתת שירות מיידי.

 

מה צריך לבדוק לפני שמזמינים מומחה לתיקון הגג?

לפני שבודקים את המחיר שהוא הפקטור המשמעותי לתיקון, יש לבדוק האם למומחה תיקון גג יש הסמכה לבצע עבודות בגובה והאם יש לו את כל הביטוחים הדרושים, אישורי עבודה ותעודת אוטם. נושא זה חשוב על מנת שבעל המקצוע לא יתבע אתכם במידה ותקרה תאונה על הגג. לאחר בדיקת המסמכים הרצויים מומלץ לדעת באילו חומרים מומחה הגגות ישתמש לאיטום הגג, האם יש להם תו תקן ומה התהליך המתוכנן.

יש לוודא כמה זמן העבודה תימשך ואילו הכנות מיוחדות יש לבצע לפני האיטום. אם מדובר על הכנת הגג לקראת החורף גם התזמון של איש המקצוע חשוב ולכן יש לקבוע איתו מראש כבר לקיץ. במידה ומדובר על איטום גג יש גם לבדוק מה האחריות שנותן בעל המקצוע ולקבל אותה בכתב. במילים אחרות, מומלץ לערוך הסכם כתוב מראש.

 

כיצד מומחה גגות קובע הצעת מחיר על העבודה?

הצעת המחיר אותה תקבלו מורכבת ממספר מרכיבים. קבלן הגג לוקח בחשבון את עלות החומרים, גודל הגג, פינוי הגג מציוד ודודי שמש אם יש צורך, ניקוי הגג והמרזבים והגישה אל הגג. בבדיקה הראשונית הקבלן יעריך האם הגג כולו נגיש או יש צורך להשתמש במנוף אותו יגלם במחיר. הקבלן ימדוד את הגג ויציע את סוג האיטום הדרוש.

למשל, איטום באמצעות יריעות זפת יקר יותר מאשר זפת רטובה. בנוסף, לא תמיד דרוש איטום חדש לגג וייתכן שמספיק לתקן בחומרי התזה פולימרים קרעים וסדקים או לרתך יריעה שהשתחררה מהתשתית. לפיכך, תצטרכו להבין מה סדר גודל התיקון ולכן מומלץ לקבל 3 חוות דעת עם הצעות מחיר ולהשוות ביניהן.

 

מהם סוגי האיטום עליהם ימליץ הקבלן?

איטום גג בזפת

מומחה לתיקוני גג צריך להציע מספר אופציות בהתאם לגודל ולסוג הגג. הזפת היא השיטה העתיקה, המסורתית והזולה ביותר. לאחר ניקוי הגג מורחים זפת קרה ומעליה זפת חמה ולבסוף מסיידים בצבע לבן כדי לסייע לבידוד במבנה.

הזפת אוטמת את הסדקים בצורה מושלמת אך יש להקפיד ולסייד בכל שנה את הגג על מנת שהזפת לא תתחמם. חשוב לדעת שהזפת יעילה לגגות עמוסים בציוד ואינה מתאימה לגגות עם שיפועים. בנוסף אם אוטמים גג שכבר זופת, המומחה לתיקון הגג ימליץ לחדש את הזפת הרטובה.

 

איטום גג ביריעות בטומניות

היריעות הבטומניות עשויות מאספלט ופחם ולכן הן יעילות לאיטום מוחלט של הגג נגד רטיבות. להבדיל מהזפת הרטובה יש לבצע את היישום שלהן על גג חשוף ומפונה מציוד באמצעות ריתוך לבסיס קורות עץ או לתשתית שקיימת על הגג.

אומנם סוג איטום זה עולה יותר כסף, אך יעיל יותר משיטות אחרות לאורך שנים ואינו מחייב צביעה ותחזוקה. את היריעות הבטומניות ניתן גם לפרוס בצורת שתי וערב על גגות משופעים. חשוב לדעת שאם מחדשים גג עם זפת רטובה ביריעות בטומניות יש לחכות שנתיים על מנת ליישם אותן בגג.

 

איטום גג ביריעות PVC

יריעות PVC חזקות יותר מיריעות בטומניות ואין צורך להלחים אותן לתשתית הגג. ניתן להדביק או לייצב אותן באמצעות חלוקי נחל. מאחר והן עמידות לזמן ארוך יותר מיריעות בטומניות המחיר שלהן יקר יותר, אך משתלם לטווח הרחוק. יחד עם זאת, חשוב לדעת שלא ניתן לתקן אותן ואם הן נקרעות צריך להחליף את הכל. לעומת זאת, מומחה לתיקון הגג יוכל לתקן יריעות בטומניות כאשר הן נקרעות ולא יהיה צורך להחליף אותן.

 

איטום גג בחומר אקרילי

ניתן לאטום את הגג באמצעות חומרים אקריליים מבלי צורך לסייד את הגג בצבע לבן. זהו אומנם תהליך מהיר הנעשה על ידי התזה, אך היקר ביותר בהשוואה ליתר שיטות האיטום.

 

איטום גג בחומר פולימרי

חומרים פולימרים דומים לזפת, עמידים לקרני UV, לרטיבות ולבידוד. זוהי אחת האופציות לאיטום גגות שלא ניתן לאטום ביריעות. מאחר ומדובר בחומר גמיש שנמתח או מתכווץ הוא מתאים עצמו למזג האוויר. בנוסף, הוא נוח לשימוש ואינו צריך תחזוקה. לפני היישום של החומר יש לנקות את הגג היטב על מנת שהאחיזה של החומר תהיה מיטבית.

על זיפות הגג יש 5 שנות אחריות ועל יריעות בטומניות 10 שנות אחריות.

כן. הוא צריך להיות מוסמך לאיטום ולעבודה בגובה.

בהחלט. לקבלן הגגות יש מכשור מתקדם לאיתור נזילות. הוא ישתמש בחיישני חנקן, סיבים אופטיים או מצלמות תרמיות בהתאם לסוג הגג וימליץ על התיקון הטוב ביותר. 

בקשו מהקבלן תעודות הסמכה מטעם רשם הקבלנים ורישיון אוטם מורשה. תעודות אלו יספקו לכם הוכחה שלקבלן יש הסמכה.

אז מה היה לנו?