מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג עם סיקה

חברת סיקה מתמחה בייצור מגוון רחב של פתרונות איטום, דבקים ומוצרי פוליאוריטן. במאמר הבא נציג את המאפיינים הבולטים של מוצרי החברה המוכרים ונסביר כיצד מיישמים אותם נכון על מנת למנוע חדירת מים ורטיבות מהגג.

סיקה היא חברה שפועלת כבר מעל 100 שנה בכל רחבי העולם. היא מתמחה בפתרונות ומוצרים לשוק הבניה העולמי ואף עומדת בתקן המחמיר ביותר שמחייב אותה לבצע בקרת איכות קפדנית למוצרים. בין היתר, המשמעות היא שכל מוצרי סיקה עומדים בסטנדרטים הכי גבוהים מבחינת טמפרטורת אחסון, ניהול מלאי, פג תוקף ועוד.

בישראל ספציפית מכירים בעיקר את הפתרונות של איטום גג עם סיקה. זו הסיבה שבגללה המושג סיקה מתאר בתוכו שורה ארוכה של מוצרים שונים, שכל אחד מהם עוזר להשיג מטרות מעט אחרות. בשביל ליהנות מהיתרונות של איטום גגות מן הסוג הזה, מיישמים את חומרי הסיקה באופן המומלץ על ידי היצרן ובצורה מקצועית.

 

הבדלים בין חומרים שמאפשרים איטום גג עם סיקה

הנה כמה חומרים בולטים שבהם אפשר להשתמש על מנת להשיג מטרות שונות על בסיס חומרי האיטום של חברת סיקה:

  1. חומר איטום צמנטי – סיקה מונוטופ 160 קריסטלי הוא חומר איטום צמנטי חד רכיבי שמבוסס קריסטלים. המאפיינים המיוחדים של חומר האיטום הצמנטי הופכים אותו לפתרון נוח ליישום על כל סוגי הגגות וניתן גם לבצע איתו תיקונים מקומיים באזורים פחות נגישים על הגג או בסביבתו.
  2. סיקה טופ 129 סאנשיין – גם כאן מדובר על חומר אטימה צמנטי, אך הוא משמש גם כשכבת גמר. הוא מגיע מוכן לערבוב, מתאפיין בגמישות גבוהה ואפשר לשריין אותו עם רשת זכוכית או רשתות טיח. הוא מיושם בקלות על קירות ועל תקרות ואפשר לבצע איתו גמר אסתטי.
  3. סיקה לסטיק – סיקה לסטיק 8850 היא ממברנת אטימה על בסיס פוליאוריה טהורה. זהו חומר שמתאים לאיטום גגות ומאגרי מים, אפשר ליישם אותו באמצעות התזה חמה והוא מתייבש מהר. חוץ מאשר גגות, מיישמים את החומר גם על מיסעות וגשרים ובאיטום חניונים, מנהרות, מרתפים, מתקני טיפול במים, תעלות ביוב ועוד.
  4. סיקה מונוסיל – זהו אחד מחומרי האיטום המומלצים והמוכרים ביותר של חברת סיקה. מדובר בצמנט אטימה הידראולי, חד רכיבי ובאיכות גבוהה שאותו צריך לערבב רק עם מים בשביל ליצור שכבת איטום למריחה אחידה ואפקטיבית. אפשר ליישם את השכבה של סיקה מונוסיל על סוגים שונים של תשתיות וליהנות מהיתרונות שלו מבחינת גמישות גבוהה, חוזק וזה שהוא אינו דורש הגנה מכאנית.
  5. סיקה ביט – החידוש המעניין בעבודות של איטום גג עם סיקה בא לידי ביטוי בשימוש ביריעה ביטומנית נדבקת בעצמה. כמו יריעות ביטומניות אחרות, גם כאן מדובר על פתרון איטום המיוצר מתרכובת של חומרים ביטומניים איכותיים, חזקים ועמידים. היריעה הביטומנית של סיקה מגיעה כאשר היא מוכנה לשימוש, היא לא דורשת ריתוך בחום ואפשר להדביק אותה למגוון תשתיות רחב. חוץ מזה, ניתן גם לחתוך אותה על פי הצורך ולבצע שיקום או תיקון גגות שכבר נאטמו בעבר ביריעות ביטומניות.

 

היתרונות של איטום גג עם סיקה

איטום גג עם סיקה היא פעולה שצריכה להתבצע על ידי בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. היתרון בחומרים של החברה כולל לא רק עמידה בתקן המחמיר המבוקש על ידי גופים בינלאומיים וגם על ידי ארגוני התקינה בארץ, אלא בעיקר שילוב בין אלמנטים וחומרים לשיקום ושימור מבנים, עצרי מים וצבעים.

כל המוצרים של סיקה מיוצרים בטכנולוגיות הכי מתקדמות ורואים את זה בתוצאות האיטום. עם חומרי סיקה אפשר להשיג עמידות גבוהה מהרגיל של חומרי איטום גם על גגות שחשופים כל הזמן לשמש, לגשם ולפגעי מזג האוויר. כמו כן, ניתן כיום להתייעץ עם קבלני איטום לגבי החומר המתאים ליישום על גבי הגג.

 

כך בוחרים את שיטת האיטום המתאימה

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של חומרי איטום גג עם סיקה היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. באופן כללי, בשביל לבחור את חומרי האיטום המתאימים צריכים להביא בחשבון שיקולי תקציב ואת תנאי הגג הקיימים.

איטום ביריעות ביטומניות למשל נחשב הכי יקר אבל הוא גם הכי אמין, עמיד ואיכותי. לעומת זאת, זיפות גגות היא שיטה פשוטה וזולה שאותה מיישמים בעיקר על גגות בטון שטוחים. בין לבין, קיימת גם אפשרות של שילוב חומרים אקריליים או פוליאוריטניים כדי לנצל את היישום המהיר ולאטום את כל סוגי הגגות.

העניין הוא שחומרי האיטום החדשים חייבים להתאים לתשתית האיטום שכבר הייתה קיימת על הגג. אמנם בכל מקרה מבצעים עבודת הכנה ומסירים מהגג שאריות של חומרי איטום קודמים, אבל עדיין עדיף להשתמש בחומרים מאותה משפחה כדי לוודא שהם ייצמדו היטב אחד לשני.

 

איטום, תפרים וחיבורים עם מוצרי סיקה

מוצרי סיקה מאפשרים לקבלני איטום לבצע את הפרויקט גם על הגג וגם בתפרים וחיבורים. בשביל לבצע איטום גג עם סיקה באופן הזה ניתן לשלב בפרויקט מערכות תפרי התפשטות ומחסומי אש, שהתפקיד שלהם הוא לספק פתרון כולל לתנועה ססמית. לשם השוואה, פתרון אחר וזמין יותר של סיקה הוא סרט אטימה דביק על בסיס גומי בוטילי בציפוי לבד ואפשר גם להשיג דרכה סרט אטימה מצופה אלומיניום.

לסיכום, ההתמחות של סיקה באיטום היא אחת הסיבות העיקריות לתת עדיפות לפתרונות שהיא משווקת. בין אם מדובר על קבלני איטום או על לקוחות פרטיים, אין ספק לגבי ההשקעה המשתלמת בתהליך של איטום גג עם סיקה. בנוסף, אפשר להשוות בין המוצרים לפני שבוחרים אותם ולהבטיח התאמה מלאה לתשתית הגג ולתקציב.

תלוי איזה חומר איטום מחפשים. ממברנת אטימה מפוליאוריסטן לאיטום גגות זמינה למשל בגוון לבן, אך גם אותה וגם את רוב המוצרים האחרים ניתן להשיג לפי דרישה בגוונים נוספים.

התאמה לגגות חדשים ולשיקום בניה ישנה, גמישות גבוהה, עמידות מוכחת, אקולוגיה, התאמה לתנאי מזג האוויר ועמידה בתקן.

חומרי צמנט ניתן ליישם על הגג בהתזה או מריחה. יריעות ביטומניות צריך להלחים ואת הזפת יש למרוח לאחר חימום.

25-120 ש"ח למ"ר, בהתאם לשיטה.

אז מה היה לנו?