מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גגות שינגלס

שינגלס הוא הכינוי בלועזית למילה רעפים למרות שהכוונה היא לגג רעפים המשלב יריעות ביטומניות ופיברגלס הנראים כרעפים סטנדרטיים. כלומר, הרעפים הרגילים כפי שהם נמכרים בארץ עשויים מחרס, בטון או אלומיניום ושונים מהשינגלס שהם רעפים גמישים מזפת הנפוצים בפרגולות, מחסנים ובתים. לגגות אלו יש יתרונות וחסרונות. לכן כדי שיחזיקו לאורך זמן צריך לבצע תיקון בגגות שינגלס ולתחזק אותם.

 

מה זה שינגלס?

שינגלס הוא חומר דק ומלבני המונח בשורות על הגג ועשוי מתערובות שונות כמו אספלט, זפת וביטומן. הם מהווים מכסה למבני עץ, צימרים, פרגולות ומחסנים אך גם מתאימים למבני תעשייה שונים ובתים. כאשר מדובר במבנים עם שיפועים נמוכים הם יהיו יעילים יותר מסוגי גגות אחרים.

 

יתרונותיהם של גגות שינגלס

  • נוחים להתקנה ולעבודה
  • עשויים מחומר גמיש ובעלי משקל קל
  • העלות שלהם נמוכה מרעפים סטנדרטיים
  • חיסכון בעלויות השיפוץ
  • משמשים כחומר איטום נגד רטיבות ועמידים ברוחות
  • יעילים לבידוד אקוסטי
  • מתאימים למבנים קלים עם שיפוע חד
  • יעילים למחסנים, חניות, משרדים ופרגולות
  • קל לבצע תיקונים באיטום
  • ניתן להחליפם בצורה פשוטה ומהירה
  • מאפשרים תיקוני נזילות
  • אסתטיים ומגיעים בצבעים שונים

 

חסרונותיהם של גגות שינגלס

  • מפיצים חום של קרני UV
  • מחייבים משטח יציב להתקנה
  • מחייבים פתרונות אוורור
  • מחייבים איטום נוסף של יריעות ביטומניות או איטום בזפת מתחתיהם

 

כיצד מתקינים שינגלס?

את גגות השינגלס מתקינים בדומה לגגות רעפים רגילים. יש לאטום מתחתיהם משטח של מזרני בידוד, פנלים מיוחדים, משטח עץ, זפת או נייר טול, יריעות ביטומניות וכד'. את השינגלס העשויים מתערובת אספלט כמו אגריגט מדביקים על היריעות הביטומניות ומחברים במסמרים יעודיים עם ראש רחב או באקדח סיכות. במידה ומתקינים את השינגלס על גג עם ארובה, חשוב לבצע יישום של משטח הסובב אותה וכך למנוע חדירה גדולה יותר של חום.

 

 

שינגלס כפתרון עיצובי

בחירת התקנת גג שינגלס יכולה להיות לעיתים משיקולים עיצוביים מאחר והמראה של גגות אלו הוא מראה ייחודי ודקורטיבי. מדובר על טקסטורות וגוונים שונים בשכבה העליונה של השינגלס המצופים בפולימרים.

ניתן לבחור בשינגלס בצבע אדום, אפור, ירוק בהיר או כהה, חום ועוד על מנת שהגג ישתלב בצורה אופטימלית עם עיצוב החצר או הבית כולו. מאחר ולגגות שינגלס יש מראה כפרי פסטורלי רבים מתקינים אותם על מנת לשדר אווירה כפרית בביתם.

 

תיקונים נפוצים בגגות שינגלס

בדומה לרעפים השינגלס עלול להיסדק או להישבר כאשר מזג האוויר קיצוני או כתוצאה מבלאי, נפילת עצמים כבדים ועומס. בנוסף, אם האיטום הנוסף שמתחתיהם אינו אופטימלי יש לפרק את השינגלס ולאטום בצורה מיטבית. כמו כן, יש לנקות ולתקן תקלות במרזב הניקוז של גג השינדלס.

במקרה של נזילת מים יש לתקן ולהחליף מייד את האריחים על מנת שלא ייווצר עובש בתקרת המבנה וכך גם למנוע קצרים חשמליים. שינגלס מעוות עלול להחמיר ולכן יהיה צורך בתמיכה נוספת. לפיכך, אין להתעלם מתקלות שיחייבו תיקון מקיף ויקר.

 

למי פונים כשצריך לתקן?

על מנת לתקן גגות שינגלס יש לפנות לבעלי מקצוע מומחים בתחום המורשים לעבוד בגובה. אין להסתכן ולתקן לבד את הגג גם אם מדובר רק בפרגולה וכך גם למנוע תיקונים שאינם יעילים לאורך זמן. המומחים לתיקון עוסקים בעבודות גג ובעלי ניסיון בין אם מדובר בתיקונים ובין אם באיטום הגג. גם כשמעוניינים להוסיף חלון בגג מומלץ להיעזר במקצוענים ולהיזהר מחאפרים למיניהם שמציעים את שירותיהם בזול.

 

ההבדלים בין שינגלס לרעפים

מבחינת איכות הרעפים העשויים מפלדה, אלומיניום או חרס הם יעילים יותר מהשינגלס העשויים מאריגי אספלט. מבחינת הנראות הם נראים דומים מרחוק אך מבחינת החוזק והיציבות הרעפים הסטנדרטיים הרבה יותר איכותיים. לכן גם המחיר שונה. רעפים רגילים יעלו הרבה יותר מרעפי שינגלס המתאימים יותר לתעשיות זולות, פרגולות ומחסנים.

את השינגלס המציאו בארצות הברית לצורך פתרונות מהירים וקלים במיוחד באזורים כפריים. לעומת זאת, את שיטת הרעפים הביאו מיוון העתיקה ומסין שאחר כך התפתחו בצורות שונות באירופה. למשל, את רעפי החרס הראשונים נוצרו בצרפת ובבלגיה ואת רעפי הבטון ייצרו באנגליה כאשר המטרה הייתה למנוע חדירה של שלג לתוך הבתים. יחד עם זאת, השינגלס אינו מונע חדירת רטיבות יעילה אם לא מתקינים מתחתיו איטום נוסף.

 

חברה מומלצת לתיקון גגות

בין אם מדובר על תיקון גג רעפים מחרס או בטון ובין אם מדובר על תיקון גג שינגלס, חשוב לבחור באנשי מקצוע מומלצים שיעשו את העבודה והתיקונים בצורה יעילה ובאחריות.

כדי למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר, ניתן לשוטט באינטרנט ולבדוק חוות דעת ומחירים באינדקסים השונים של בעלי המקצוע, בפורומים ובאתרים של מספקי השירות. ככל שתעשו השוואה בין אנשי המקצוע והמחיר, כך תקבלו תמונה בכל הנוגע לעלויות ולאיכות העבודה. למרות זאת, אין להתפשר על איכות העבודה כדי שהתיקון יחזיק לאורך זמן, גם אם זה תלוי במחיר יקר יותר.

 

מה לבדוק לפני שמתקינים גגות שינגלס?

לפני התקנת גג שינגלס יש לבדוק מה כוללת ההתקנה. כלומר, האם המחיר כולל גם את יריעות האיטום שיש להתקין מתחת לשינגלס והאם אלו גם כלולים באחריות. בנוסף, יש לבדוק ממה עשוי משטח הבסיס עליו יותקנו רעפי השינגלס. ההמלצה היא לבחור בסיס העשוי OSB ולא סיבית כדי שתהיה עמידות גבוהה יותר לגשם. בנוסף, לפני הקיבוע של השינגלס במסמרים מדביקים אותו ליריעות.

חשוב לוודא שמדובר בחומר הדבקה ביטומני ולא אקרילי. לסיכום, השינגלס הוא פתרון זול ואופטימלי לרעפים הסטנדרטיים המקנה מראה עיצובי לגג ומותאם למזג האוויר בארץ. התיקון שלו קל ומהיר ואינו מצריך מאמץ ועלויות גבוהות וכמו כן לגבי החלפת היריעות או פירוקן לצורך תיקון האיטום שנמצא מתחתיו.

מחיר תיקון הגג בהתאם לתקלה. לעיתים יש להחליף את כל האריחים, את האיטום הוא רק לתקן נקודתית.

התקנת שינגלס תספק בדרך כלל אחריות ל-25 שנים בהתאם ליצרן. למרות זאת, ישנם יצרנים המספקים 5 שנות אחריות בכל הנוגע לעמידות.

בהחלט. ניתן להתקין אותם על פלטות מסוגי עץ שונים על מנת לספק בידוד תרמי ואקוסטי.

יש לטפל במקור הנזילה בצורה ממוקדת על מנת שלא ייווצר ריקבון בלוח התומך בשינגלס או לאטום מחדש כדי שהרטיבות לא תחדור למבנה.

אז מה היה לנו?