מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג עם גומי גג

גומי גג הוא חומר איטום לגגות שבו אפשר להשתמש כדי להשיג עמידות לשנים רבות. הוא מתאים לכל סוגי הגגות למעט גגות מרוצפים, עמיד בקרני השמש ותנאי מזג אוויר קשים ואינו דליק. עם זאת, חשוב לדעת כיצד ליישם אותו כדי להשיג כושר כיסוי מרבי ולשמור על תקופת האחריות המקורית.

קיימים סוגים שונים של חומרים שבהם אפשר להשתמש על מנת לאטום גגות. את חומר האיטום בוחרים לפי התקציב, התנאים הקיימים על הגג וסוג הגג. באופן עקרוני, חומרי איטום מאותה משפחה נצמדים הכי טוב אחד אל השני. חוץ מזה, ישנם פערי מחירים של עשרות אחוזים בין חומרי איטום שונים. בנוסף, צריך להכין את הגג לאיטום ולהביא בחשבון את ההבדל בין גגות רעפים, בטון, עץ, בניה קלה וכן הלאה.

אחד החומרים שבהם אפשר להשתמש על מנת לאטום את הגג נקרא גומי גג. זהו חומר מוכר בתחום האיטום והחיפוי והוא קיים גם בגוונים בהירים וגם בגוון טרקטוקה/חום-אדמדם המתאים לגגות רעפים. מלבד הצבע, איטום גג עם גומי גג אידיאלי בגלל יתרונות רבים שלא קיימים בחומרי איטום אחרים והוא מתאים לכל סוגי הגגות למעט גגות מרוצפים.

 

היתרונות של איטום גג עם גומי גג

הנה כמה יתרונות בולטים של איטום גג עם גומי גג שאותם אפשר להשיג רק אם מיישמים אותו בצורה נכונה:

  1. עמידות למשך תקופה ארוכה – איטום גג עם גומי גג יכול להתאים למי שרוצים להשיג עמידות לתקופה ארוכה. בדרך כלל התנאי לעמידות לתקופה ארוכה היא השקעת כספים ותקציב, אבל גומי גג הוא חומר יחסית זול שאפשר להשיג במחיר של 150-220 ש"ח למכל של כ-20 ק"ג.
  2. ציפוי גמיש להגנה מפני מים – נוח ליישם ולעבוד עם גומי גג לאיטום גגות. הציפוי עצמו גמיש אבל ההגנה מפני מים היא הרמטית, אז התוצאה היא אפשרות ליישום של החומר על כל סוגי הגגות וגם לתיקונים מקומיים בלבד.
  3. עמידות בקרני השמש – היתרון הכי משמעותי של איטום גג עם גומי גג במדינה כמו ישראל בא לידי ביטוי בכך שהוא עמיד דווקא בפני השמש. ברור מאליו שחומרי האיטום חייבים להיות עמידים בפני גשם ורטיבות, אבל זה פחות שכיח כאשר בודקים את העמידות שלהם בפני קרני השמש או תנאי מזג אוויר קשים. עם גומי גג אין בעיה כזו ולכן העמידות שלו מוגברת ומרשימה.
  4. אינו דליק – גומי גג הוא חומר שבו משתמשים בצורה חיצונית בלבד. עם זאת, כדאי לדעת שהוא אינו דליק ואף עומד בסטנדרטים מחמירים מבחינת התקן הקיים בישראל ובשאר המדינות בעולם. מלבד העובדה שגומי גג הוא חומר שאינו דליק, צריך לציין שהוא מוריד את חום המבנה ב-20% וכך תורם גם לבידוד תרמי.

 

תכונות של גומי גג ויישום נכון

גומי גג הוא חומר שמתייבש יחסית מהר. בתוך 12 שעות אפשר להשיג ייבוש מלא של החומר, אז המשמעות היא שניתן לעבוד איתו גם בהפוגות בין ימי הגשם בעיצומו של החורף. עם זאת, כן כדאי להמתין לפחות 24 שעות בין השכבות. את הייבוש הסופי משיגים אחרי 24 שעות וניתן גם לחזור לשגרה מבחינת מכשירי החשמל, הדוד או המזגנים המותקנים על הגג.

גומי גג הוא חומר על בסיס מים ולכן הוא אינו רעיל ואינו דליק. כושר הכיסוי שלו עומד על 1.5-2.5 ק"ג לכל מ"ר, כאשר המחיר של איטום גג עם גומי גג נקבע לפי מ"ר אבל יורד ככל שהגג גדול יותר. בנוסף, אפשר להשיג אותו בגימור מט ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הצורך לצבוע את שכבת האיטום העליונה.

 

איך משתמשים בגומי גג בעבודות איטום?

יש כמה שלבים שעליהם חשוב להקפיד על מנת ליישם נכון את השיטה של איטום גג עם גומי גג. ראשית, החומר מוכן לשימוש ואין צורך לדלל אותו עם חומר נוסף כולל מים. שנית, אין צורך להניח שכבת יסוד על זפת או פח מגולוון. עם זאת, כן ניתן למרוח את הגומי גג גם על הקיר ועד לגובה של 40 ס"מ כדי להשיג איטום אופטימאלי.

מבחינת הכנת השטח, יש להתאים את אופן היישום של איטום גג עם גומי גג לתשתית הקיימת:

  • בטון חשוף צריך לנקות מאבק ולחכות לייבוש מלא של המשטח. לאחר מכן מורחים שכבת יסוד, ממתינים 24 שעות לייבוש ומוסיפים במידת הצורך שכבה נוספת
  • זפת צריך לנקות מלכלוך ושאריות של צבע לבן כדי לחכות שהמשטח יהיה יבש לחלוטין. אם קיימים סדקים, צריך למרוח מעט גומי גג ולכסות בתחבושת פוליאסטר לפני יישום השכבה הסופית
  • בגגות עם חומרי איטום אחרים צריך לבצע קילוף יסודי ולחכות לייבוש מלא. לאחר מכן מיישמים גומי גג ללא שכבת יסוד
  • בגגות עם יריעות ביטומניות צריך לנקות את החצץ באופן יסודי ולמרוח חומר יסוד. לאחר מכן ממתינים 3-4 שעות ומורחים גומי גג לאיטום

 

קבלני איטום לעבודה עם גומי גג

גומי גג הוא חומר שאותו ניתן להשיג גם בחנויות עשה זאת בעצמך המפוזרות ברחבי הארץ. עם זאת, מומלץ ליישם את החומר בצורה מקצועית וליצור קשר עם קבלני איטום. במידה ובוחרים לעשות את זה לבד, צריך לבחוש היטב בעזרת מקל, ליישם את הכמות הנכונה והמדויקת ולפזר את החומר ישירות על הגג באמצעות מברשת או רולר.

אפשרות אחרת היא לשפוך את החומר על הגג ורק אז למרוח אותו בקלות, או ליישם את התיקונים בעזרת מברשת או רולר עם מוט מאריך. לבסוף, צריך להמתין 24 שעות לייבוש מלא של החומר בקיץ. גם את כלי הצביעה יש לנקות במים חמים מיד אחרי השימוש ובעיקר להקפיד על הוראות הבטיחות בעבודה על גגות גבוהים.

בכל סוגי הגגות כולל גגות רעפים אך למעט גגות מרוצפים ועל כל סוגי החומרים כולל יריעות ביטומניות.

כן, אבל זה לא מומלץ ודורש מיומנות.

אפשר לקבל אחריות של 5-10 שנים לפי חומרי האיטום שבהם משתמשים.

לפי מ"ר. ככל ששטח הגג גדול יותר, כך המחיר למ"ר יורד. אפשר לקבל הצעת מחיר ואז לבחור את שיטת האיטום. 

אז מה היה לנו?