מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג רטוב

המשמעות של גג רטוב ומלא במים היא שיש סיכון לנזילות ודליפות גם בתוך הבית. אם לא נערכים מוקדם ורוצים לבצע את האיטום רק אחרי שהגשם כבר החל, חשוב מאוד לעשות את זה בצורה נכונה. בנוסף, צריך קודם לפתוח מרזבים ולהסיר מפגעים. כמו כן, מומלץ להמתין להפוגה בין הגשמים כדי שהאיטום יהיה אפקטיבי והרמטי.

אין סיבה אמיתית לכך שנצטרך להזמין בדחיפות רבה שירות מקצועי של איטום גג רטוב. הפתרון המומלץ, המתאים והיעיל יותר הוא לאטום את הגג בקיץ או מקסימום בעונות המעבר. אם אוטמים את הגג בעונה יבשה, משלמים פחות על העבודה וגם משיגים תוצאות טובות יותר. מעבר לכך, האיטום של הגג בקיץ מומלץ כי זו הדרך היחידה להבטיח שמים לא ייכנסו אלינו הביתה מיד עם הגשם הראשון.

הבעיה היא שלא כולנו נצמדים להמלצות ומקפידים לאטום את הגג בקיץ. בפועל, רוב האנשים בהחלט מחכים לרגע האחרון ורק אז מגלים שהם צריכים להזמין שירות מקצועי וזריז של איטום גג רטוב. בהקשר הזה, יש גם הבדל בין שירותי איטום שמבוצעים על ידי קבלני איטום מוסמכים לבין ניסיון לפתור את בעיות הרטיבות לבד.

 

גם אם הגג כבר רטוב – יש מה לעשות

הדבר הראשון שאותו צריך לעשות לא בהכרח קשור לשלבים של איטום גג רטוב, אלא להכנה המוקדמת. קודם כל, חשוב לפתוח את כל המרזבים ולוודא שמי הגשמים מסוגלים להגיע מהם אל פתחי הניקוז. גם את זה עדיף כמובן לעשות בקיץ, אבל היתרון הוא שניתן להשיג את אותה רמת אפקטיביות גם באמצע החורף.

ניקוז יעיל של המרזבים מצמצם את הסיכון לחדירת מים אל תוך המבנה והוא גם חוסך עבורנו את הבעיות שנגרמות בגלל מים עומדים. כמו כן, פתיחה של המרזבים מאפשרת לנו לבדוק ביסודיות את מצב הגג וגם לדעת מה עוד אפשר לעשות כדי לאטום אותו.

 

כל המפגעים שיש על הגג ואיך מסירים אותם

חפצים שלא מחוברים היטב לגג עלולים לגרום נזקים לו, למבנה ולתשתית האיטום. אם רוצים שהאיטום הקיים יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר עוד לפני שהחורף מסתיים, חייבים להסיר מהגג את החפצים שעלולים להתעופף:

  • אנטנות טלוויזיה
  • מזגנים שלא מחוברים היטב
  • מערכות סולאריות
  • פאנלים
  • דודי שמש

 

חפצים ואביזרים שאינם מאובטחים נוטים ליפול ולגרום חורים בשכבת האיטום. הנזקים הללו משותפים לכל סוגי האיטום, כי החורים עלולים להיווצר לדוגמא גם על יריעות ביטומניות, גם על שכבת זפת ואפילו על חומרים אקריליים או פולימריים. בשביל שלא יהיו חורים שדרכם המים יחלחלו פנימה למבנה, מסירים את המפגעים ודואגים שהגג יהיה כמה שיותר מאובטח.

 

חומרים מתאימים עבור איטום גג רטוב

על אף האמור לעיל, קיימים כאמור מקרים שבהם אין ברירה אלא לחפש חומרים שאותם ניתן ליישם גם לטובת איטום גג רטוב. זה רלוונטי אם יש דליפת מים חמורה מאוד, אם אי אפשר להמתין עד שהגג יתייבש ואם לא רוצים שהרטיבות בתקרה או בקירות תמשיך להצטבר.

החומר שמתאים עבור איטום גג רטוב מכיל פיברגלס ותפקידו לסגור את הסדקים החיצוניים. הוא מיושם בקלות יחסית על סוגים שונים של תשתיות כולל אספלט, פח, צינורות, פלסטיק ואלומיניום וניתן גם להשתמש בו על גגות בטון. בשביל להשתמש נכון בחומר איטום גג רטוב, צריך להקפיד על השלבים הבאים:

  1. מנקים היטב את השטח – יש להפריד בין ניקיון לבין איטום. בעוד הגג בחורף למשל לא יכול להיות יבש לגמרי כל עוד יורד גשם, הוא בהחלט יכול להיות נקי. התפקיד שלנו הוא לוודא שהגג נקי ושאין עליו שאריות ולכלוך שעלולים למנוע מהחומר להיצמד לתשתית.
  2. מורחים חומר איטום גג רטוב – בשלב השני מורחים בנדיבות את החומר המתאים עבור איטום גג רטוב. אם לא בטוחים באיזה חומר להשתמש, קוראים היטב את הנחיות היצרן ומשווים בין האפשרויות לפי המפרט המלא. כמו כן, פונים מלכתחילה לקבלן איטום מקצועי שמכיר את התחום ובקיא בו.
  3. מונעים דריכה על הגג – החלק הבעייתי עם איטום של גגות רטובים עלול להיות זה שאסור לדרוך עליהם. אפילו אם מדובר על גג שנמצא בשימוש של המשפחה או על גג שצריך לעלות אליו שוב פעם כדי לחבר את האביזרים השונים, צריך להימנע מדריכה ישירה על חומר האיטום במשך 2-3 שבועות מינימום.
  4. תיקונים ושיפוצים גם במרפסת או בקירות חיצוניים – כדאי לנצל את ההזדמנות של איטום הגג ולעבור על עוד אזורים בעייתיים בבית. זה עשוי לכלול למשל תיקונים שמבוצעים על בעיות איטום שיש במרפסת, או איטום מחדש של הקירות החיצוניים. גם במקרים כאלה עדיף לחכות לקיץ, אבל לפעמים אין ברירה וחייבים לפעול מהר.

 

טיפים לבחירת חומר מתאים לאיטום גגות

את החומר המתאים לאיטום כל סוג של גג בוחרים לפי התשתית הקיימת, המצב של הגג והתקציב. אם מדובר בגג בטון רטוב, צריך לבדוק האם ניתן ליישם את החומר על משטחים רטובים גם אפילו תוך כדי שיורד גשם. במידה ומדובר בגג רעפים, יכול להיות שיהיה אפשר להסתפק בתיקוני איטום מקומיים בלבד ולהמתין לקיץ.

חומר איטום טוב שמתאים לגג רטוב יהיה בעל יכולת מילוי מצוינת ועם גמישות רבה לשנים ארוכות. כמו כן, רצוי לתת עדיפות לחומר שעומד בתקן, שאינו מטפטף ושאינו נוזל. לאחר מכן, אפשר לבדוק כמה זמן נדרש לייבוש מלא של החומר ואולי להמתין להפוגה בין הגשמים. אם החומר מתייבש למשל תוך 24 שעות בלבד, סביר להניח שניתן יהיה ליישם אותו גם בתקופת החורף כי בישראל יש המון הפוגות ארוכות בין ימי הגשמים.

עלות החומר היא כ-120-160 ש"ח לתכולה של 1 ק"ג. את החומר ניתן להשיג בגווני אפור, טרקוטה או לבן.

עקרונית אפשר לעשות את זה, אבל לא כדאי. האיטום בחורף דורש מיומנות ועלול להיות מסוכן, לכן עדיף ליצור קשר עם קבלן איטום מוסמך.

אם אוטמים את הגג בקיץ וכשהוא אינו רטוב, אפשר להשתמש ביריעות ביטומניות, חומרים פולימריים, חומרים אקריליים או זפת. בין האפשרויות, היריעות הביטומניות הן היקרות והעמידות ביותר – בעוד הזפת היא זולה אך זמינה.

לפי התנאים בגג והתקציב.

אז מה היה לנו?