מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גגות מרפסת

מרפסת של פנטהאוז, מרפסת גג או מרפסת שמש הן מרפסות חיצוניות שנבנות על מנת להוות פינת מנוחה לבני הבית. בקיץ ניתן לשבת ולהשתזף במרפסת ובחורף ליהנות מאוויר טוב. מעבר לכך המרפסת היא מקום מפגש של בני הבית ומקום אירוח בו מכינים על האש ונהנים מהנוף. יחד עם זאת, עלולה להיות דליפה מגג המרפסת ואז כבר פחות נעים לשהות בה. כאן תקבלו את כל המידע על תיקון גגות מרפסת.

 

הסיבות לתיקון גגות מרפסת

הסיבות לתיקון גגות מרפסת נובעות מכמה גורמים. ראשית, אם אתם גרים בבניין משותף ויש לשכנים מלמעלה נזילה מהצנרת או מהביוב, הבית והמרפסת שלכם עלולים להיפגע, לשאת ריחות מאוד לא נעימים ועובש. שנית, ייתכן ואיטום גג המרפסת שלכם לא הותקן בצורה נכונה או שהוא נשחק עם השנים.

שלישית, ייתכן והמרזב מגג המרפסת סתום מעלים ולכלוך והמים עומדים ויוצרים רטיבות בתקרה. בנוסף, ייתכן שיש על הגג סדקים וחורים שמהם דולפים המים עקב ליקויי בנייה במיוחד בבתים חדשים. לשם כך יש לזמן איש מקצוע העוסק בתיקון גגות מרפסת כדי לאבחן את הבעיה.

 

הסימנים לדליפה מגג המרפסת

  • כתמי רטיבות על התקרה
  • כתמי עובש
  • בועות אוויר
  • קילוף הסיד
  • טפטוף של מים
  • במקרים חמורים הצפה של המרפסת
  • קצר חשמלי
  • כביסה רטובה

 

המומחים לתיקוני גגות מרפסת

כשמדובר על איטום גג המרפסת צריך לערב בעניין אנשי מקצוע. מתקן גגות מוסמך ידע בדיוק מהיכן נובעת הנזילה ועם החומרים הנכונים הוא יתקן אותה במהירות, כך שתוכלו לשבת במקום יבש ונעים. התיקונים צריכים להיות יעילים ולמנוע חדירה של מים לתוך הבית, גם אם מזג האוויר סוער.

ישנם כמה סוגי איטום למרפסות חיצוניות: זפת, סיקה ויריעות בטומניות. מבניהם האיטום המוצלח ביותר הוא היריעות הבטומניות המונעות מהמים לחלחל לתוך התקרה.

 

סוגי האיטום לגגות מרפסת

תיקוני גגות מרפסת באמצעות סיקה

סיקה צמנטית היא חומר איטום המבוסס על קריסטלים. יש לערבב אותו עם מים והחומר הופך למשחה אותה ניתן למרוח על הסדקים. מדובר על חומר המתאים לגגות בטון, לרצפות מבטון, מערכות ביוב וכד'. הוא לא מאפשר חדירה של מים ולכן יעיל לתיקונים.

 

תיקוני גגות מרפסת באמצעות רובה

מאחר והמרפסת בבית מרוצפת יש לאטום את החיבורים בין המרצפות בחומר אקרילי הנקרא רובה אפוקסית. מיישמים את הרובה אותה מכינים עם מים בעזרת שפכטל וכך אוטמים את המרצפות. חומר זה יכול גם לשמש כאיטום זמני של סדקים על גג המרפסת למקרים דחופים בסדקים קטנים.

 

תיקוני גגות מרפסת באמצעות וינפוקסמנט

מדובר על חומר המיישמים על בטון רטוב שלא כמו שיטת היריעות הבטומניות. לאחר המריחה בשכבה אחת בלבד נותנים לו להתייבש ועורכים בדיקת הצפה.

 

תיקוני גגות מרפסת באמצעות חומרים בטומנים

חומרים בטומנים יעילים לתיקון סדקים בגג אך דורשים מריחה של פריימר לפני יישומם בכמה שכבות לאיטום בטון יבש.

 

תיקוני גגות מרפסת באמצעות זפת

הזפת ידועה כחומר אוטם ולכן אוטמים בה כבישים וגגות בניינים מכל הסוגים. מדובר על שיטה מסורתית בה מיישמים את הזפת בכמה שלבים. קודם כל מורחים זפת קרה על הבטון, לאחר מכן שכבה של זפת חמה ולאחר שהיא מתייבשת צובעים את הגג בסיד לבן כדי שהבידוד מקור וחום יהיה מיטבי. זהו אחד האיטומים החזקים והזולים שיש. למרות זאת, יש לקחת בחשבון שבכל שנה יש לצבוע את גג המרפסת כדי לתחזק אותו.

 

תיקוני גגות מרפסת ביריעות ביטומניות

המרפסת שלכם צריכה להישאר יבשה כל החורף ולאורך זמן. הסיקה או הרובה הם איטומים זמניים שלא יספקו הגנה לאורך שנים. לפיכך, קבלני הגגות מציעים לאטום את גג המרפסת ביריעות בטומניות שאותן מרתכים לתשתית של קורות עץ בצורת שתי וערב על פי המידות והעובי הרצוי.

יתרה מכך, הם גם ממליצים לפרק את הריצוף של המרפסת וליישם מתחתיו יריעות בטומניות כדי להגן מנזילות המגיעות מגג מרפסת השכנים מלמטה או כתוצאה מבעיות בצנרת.

 

בדיקת הצפה לגג המרפסת והרצפה

על מנת לבדוק שהאיטום בגג או ברצפת המרפסת נעשה כמו שצריך, קבלני הגגות עורכים בדיקת הצפה. הדרך הטובה ביותר לבצע זאת היא להציף את המרפסת והגג שלה במים לאחר שחומרי האיטום יתייבשו.

סותמים את המרזבים ומזרימים על הגג והריצוף מים בגובה של מטר. הפעולה נעשית לאורך 72 שעות בהם אין להשתמש במרפסת. לאחר מכן, אם הכל תקין המרפסת מוכנה לחורף. במידה והמים ממשיכים לדלוף או לחלחל בתקרה, האיטום אינו תקין.

 

איתור נזילות בגג המרפסת

כאשר גג המרפסת דולף ולא ידוע מהיכן מגיעה הנזילה, איש המקצוע צריך לסייע לכם לאתר אותה. הוא יעלה על הגג ויבחן את המרפסת ובמידת הצורך ישתמש במכשור כמו חיישני חנקן, גלי רדיו, מצלמות תרמיות או סיבים אופטיים לאיתור הנזילה.

מאוד חשוב לבקש את השירות של איתור נזילות לפני שאתם מחליטים לאטום את כל גג המרפסת מחדש, על מנת שתחסכו בהוצאות מיותרות. ייתכן ומדובר בסדק שניתן לתקן או ביריעה שיצאה מהמקום שיש לרתך.

 

מהן העלויות של איטום גג המרפסת?

העלויות של איטום גגות מרפסת מחושבים על פי אורך, רוחב וגובה שטח הגג, לפי סוג האיטום, החומרים, הגישה לגג ומורכבות העבודה. למשל, איטום גג בפנטהאוז ביריעות בטומניות יעלה כ-500 ש"ח למ"ר. לאיתור נזילות ובדיקת גג המרפסת תשלמו כ-250 ₪ כמו כל ביקור של איש מקצוע.

מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר מקבלני גגות על מנת שתוכלו להשוות ביניהן. יחד עם זאת, אין לוותר על איכות העבודה ורצוי לקבל קודם כל המלצות על אנשי המקצוע דרך האינטרנט או דרך מכרים.

בהחלט. האחריות בדרך כלל ל-10 שנים כשמדובר ביריעות בטומניות לאיטום.

כן. המחיר כולל פירוק, איטום והתקנת מרצפות חדשות.

חשוב להקפיד על תחזוקת המרזב. כלומר, לנקות אותו מסתימות של עלים, ענפים, לשלשת ציפורים ולכלוך. יש לבצע גם הכנה לחור ניקוז ברצפת המרפסת על מנת שהמים יצאו דרך הניקוז במידה ויש הצפה.

מומלץ להזמין איש מקצוע לבדיקת גג המרפסת.

אז מה היה לנו?