מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

כמה עולה תיקון גג רעפים?

עלות תיקון גג רעפים אינה יקרה יותר מסוגי גגות אחרים אך המחיר של התיקון משתנה בהתאם לסוג הרעפים, הנגישות לצורך תיקון הגג, בחירת סוג האיטום, מורכבות התיקון, השיפועים בגג, החלפת רעפים שנשברו ופרמטרים נוספים. כאן תקבלו מידע על סוגי גגות רעפים, יעילותם וכמה עולה תיקון גג רעפים.

 

כמה עולה תיקון גג רעפים?

בגדול על כל מטר רבוע בגג לצורך תיקון תשלמו בין 180-260 ₪. המחיר הסופי נקבע בהתאם לנתונים בשטח בין אם מדובר על מורכבות דרכי הגישה לגג ובין אם על מורכבות העבודה. אם תצטרכו להחליף רעפים שנשברו או נסדקו או לבצע איטום, העלות תיקבע על פי סוג הרעפים וסוג האיטום הנחוץ. כך גם כשמדובר בתיקוני ארגזי רוח, מרזבים או תיקוני פח.

 

כמה עולה החלפת רעפים?

כאשר מדובר בבלאי והרעפים שבורים או נוטים להישבר עדיף להחליף אותם ברעפים חדשים מסוג איכותי. הרעפים יכולים להישבר כתוצאה מנזקי מזג האוויר, רוחות שהפילו עליהם ענפים כבדים, כתוצאה מעבודות שנעשו בגג להתקנת ארובה או קולטי שמש או איטום שיש להחליף.

לכן עדיף להשקיע ברעפים חדשים ולמנוע נזילות מים בתוך הבית. את ההחלפה יש לבצע לפני הגשמים, כאשר הגג נקי. בחירת איש המקצוע גם היא תשפיע על המחיר. כאשר איש הגגות קובע כמה עולה תיקון גג רעפים הוא מכניס את חומרי הגלם והעבודה להצעת המחיר.

לפיכך מומלץ להשוות מחירים ולבדוק את תקופת האחריות על התיקון. איש מקצוע אמין ומיומן, לא רק יבצע תיקון איכותי שיחזיק לטווח הרחוק, אלא גם לא יבקש כספים נוספים במהלך העבודה. לפיכך, יש לכתוב הסכם וכמובן אם יש תיקונים נוספים לוודא את מחירם לפני שהוא מתחיל לעבוד.

 

כמה עולים סוגי הרעפים השונים?

כאמור תיקון הגג כולל החלפת רעפים שעלותם שונה בהתאם לסוג שלהם. למשל, רעפים מפלדה הנקראים רב רעף מצופים בקוורץ ובחומר אקרילי ולכן הם עמידים יותר לשברים, לאש ולמזג אוויר קיצוני. העלות שלהם יכולה להגיע ל-120 ₪ לכל מ"ר ולרדת ל-90 ₪ למ"ר כאשר השיפועים על הגג מינימליים. לעומתם רעפים מחרס שהם הפופולריים ביותר כיוון שהם איכותיים מבחינת הבידוד יעלו בין 70-120 ₪ לכל מ"ר בהתאם לדגם שלהם.

ניתן לרכוש דגמים כמו טרה קוטה, רסה, קוניאל או ברכה. גם רעפי בטון נחשבים לפופולריים כיוון שהם מאוד חזקים אם כי רעפי החרס עולים עליהם באיכות הבידוד. רעפים כאלו יעלו בין 50-75 ₪ למ"ר. סוג נוסף הם רעפי שינגלס שגם הם לא פחות דקורטיביים ומותאמים לגגות עץ עם שיפוע נמוך. העלות שלהם בין 70-130 ₪ למ"ר.

 

כמה עולה איטום גג רעפים?

כשמדובר על איטום השאלה כמה עולה תיקון גג רעפים מקבל ממד אחר מכיוון שהמחיר תלוי במידת האיטום, בחומרי האיטום, בשיפועים על הגג וכד'. אם יש לאטום סדק אחד ברור שהמחיר זניח והעלות נמוכה. במידה ויש כמה סדקים, האיטום מחושב על פי מטר רבוע. כלומר, בין 70-250 ש"ח למ"ר. למרות זאת, חשוב לדעת שתיקונים אחרים כמו התקנת מערכת בידוד או פירוק של קולטי השמש או הדוד החשמלי ייקרו את המחיר.

כאמור שיטת האיטום תעלה בהתאם לסוג החומר. אם למשל מדביקים יריעות ביטומניות לצורך איטום המחיר יהיה בין 80-120 ₪ למ"ר מבלי לקחת בחשבון פירוק של ציוד הנמצא על הגג. אם מדובר על חומר אקרילי לתיקון רעפים סדוקים המחיר ינוע בין 25-55 ₪ למ"ר. איטום בחומר פולימרי הוא יקר יותר ויעלה בין 30-90 ₪ למ"ר.

איטום בגומי טרה קוטה לצורך מניעת נזילות מסדקים יעלה עד 250 ₪ בהתאם ליצרן ולכמות הדרושה. כאשר רוצים להוסיף רעפי רוכבים כדי להעניק לבית יציבות גדולה יותר ולאטום את השיפועים, העלות יכולה להגיע ל-2,000 ₪ והיא כוללת גם צביעה. החלפת מרזב מפח או אלומיניום תעלה בין 100-200 ₪ למטר.

 

עלויות תיקון והתקנת מערכת בידוד

תיקון יריעות אלומיניום

אומנם גג הרעפים הוא מבודד מפני חום אך חשוב להתקין בו גם בידוד אקוסטי, בידוד לקור, גשם וחום. אחת הדרכים לעשות זאת היא להתקין יריעות אלומיניום שמונעות חדירת חום לבית כי יש בהן בועות אוויר. היריעות עולות בין 400-500 ₪ כאשר מדובר בגודל של 50/85. למרות זאת, הבידוד שלהן פחות איכותי ממערכות בידוד אחרות.

 

התקנת ותיקון מאוורר על הגג

מאוורר על הגג יכול לפעול בשתי דרכים. הראשונה באמצעות הרוח והשנייה באמצעות מפוח חשמלי בעל תרמוסטט המופעל באופן אוטומטי כאשר הטמפרטורה עולה. המחיר של מפוח כזה יעלה כ-1,500 ₪ כאשר הצריכה שלו 75 וואט ואם תבחרו במפוח סולארי המחיר יקפוץ ל- 2,500-2,800 ₪.

 

איך מתקנים גג רעפים?

עלויות תיקוני גג רעפים נקבעות כאמור על פי הפרמטרים שהוזכרו. יחד עם זאת צריך לדעת מהי התמורה אותה תקבלו.

אם ניקח לדוגמה תיקון והחלפת רעפים, בשלב הראשון איש המקצוע יפרק את הרעפים מהגג, יפנה את הלכלוך וינקה, יחזק את החיבורים והקונסטרוקציה על הגג, יחליף לייסטים, יעשה עבודות פחחות וריתוך אם צריך, יתקן את ארגזי הרוח, יחתוך ויחליף את הרעפים ואת הרעפים הרוכבים, יבצע איטום לסדקים וינקה לאחר העבודה. זאת אומרת שהשאלה "כמה עולה לתקן גג רעפים?" אינה רק עוסקת בעלויות אלא גם במה שמקבלים עבור המחיר.

 

האחריות לא פחות חשובה

כמה עולה לתקן גג רעפים, איכות התיקון, טיב החומרים והעמידות לאורך זמן אינם מספיקים כשמדובר בגג רעפים. חשוב לבדוק לפני התיקונים לכמה זמן תקפה האחריות על העבודה. למשל, האחריות לאיטום הגג היא עד 10 שנים ואחריות על תיקונים מקומיים היא ל-3 שנים.

ארגז הרוח מגן על השוליים של גג הרעפים כך שיהיה יציב בפני רוחות. העלות שלו משתנה לפי שיפוע וגובה הגג ובהתאם לסוג שלו. בדרך כלל ההתקנה תעלה בין 150-350 ₪.

ניקוי מרזב יעלה בין 50-150 ₪ למטר ובהתאם לפתח המרזב, לגישה אליו ולגובה של הגג.

עלות ניקוי גג רעפים היא בין 20-25 ₪ לכל מ"ר. מומלץ לנקות את הגג פעמיים בשנה.

אם הוא תקין ומתוחזק אין צורך.

אז מה היה לנו?