מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גגות אלומיניום

העיצוב החיצוני של הבית תפס תאוצה בשנים האחרונות בין אם מדובר על חיפוי ייחודי ובין אם על גגות אלומיניום דקורטיביים. האלומיניום מתאים בעיקר לבתים בעיצוב מודרני מאחר והקווים שלו ישרים ונקיים. מעבר לגימורים ולרמת עיצוב גבוהה יש לו יתרונות נוספים. כאן תמצאו את כל המידע על התקנת ותיקון גגות אלומיניום.

 

האלומיניום ויתרונותיו היעילים לגגות

  • האלומיניום הוא סוג של מתכת אצילה שאינה מחלידה
  • לאלומיניום משקל קל
  • יש לו עמידות גבוהה למזג אוויר קיצוני
  • הוא אינו נרקב כמו עץ ולכן ניחן באריכות ימים
  • הוא חומר גלם חזק ויציב
  • השיפועים שלו מונעים מים עומדים
  • זול מפתרונות אחרים לקירוי
  • מגיע במספר צבעים לבחירה
  • אין צורך לתחזק אותו מעבר לניקיון

 

יתרונות סביבתיים וכלכליים של גגות אלומיניום

היתרון הסביבתי של גגות אלומיניום הוא בצמצום האנרגיה החשמלית. מאחר ויש לגגות אלו בידוד תרמי אין צורך בשימוש נרחב של מזגנים בקיץ או חימום בחורף. בנוסף, האקוסטיקה של גגות אלו מפחיתה רעשים. בשל עובדות אלו, היתרון הכלכלי של התקנת גגות אלומיניום הוא זול.

למרות שמדובר בבנייה ירוקה יש לקחת בחשבון שתיקון גגות אלומיניום יכול להיות יקר יותר מתיקון גגות בטון למשל. כמו כן, נהוג להחליף גגות מאלומיניום כל 10 שנים במידה ומחיר התיקון עולה על מחיר הגג החדש.

 

לאיזה צרכים משמשים גגות אלומיניום?

גגות אלומיניום משמשים תעשיות, מבנים ציבוריים ואנשים פרטיים. הם מתאימים לבנייה קלה המעניקה פתרונות מהירים ומתקדמים מבלי להתעסק בהתקנה מסובכת שלוקחת זמן רב ודורשת קונסטרוקציה כלשהיא. למשל, בבתים רבים משתמשים בגגות אלו כדי לסגור חדרים או מרפסות ולצורך בניית פרוגולות. בנוסף הם נפוצים מאוד במוסדות כמו בתי ספר, קניונים, היכלי תרבות, מבני ספורט, אולמות וכד'.

 

גגות אלומיניום מסוגים שונים

פרגולות מאלומיניום

לעומת פרגולות מעץ שהיו בעבר נפוצות בבתים רבים בעיקר בשל המחיר, היום מחליפות אותן פרגולות מאלומיניום. הסיבה לכך היא שאין צורך לתחזק אותן והן מגיעות בדגמים מעוצבים יותר מאשר בעבר.

אם את פרגולות העץ צריך לשמן, לצבוע ולשמור שחרקים ומכרסמים לא יאכלו את העץ או שהוא ייפגע מנזקי מזג האוויר ויישחק, יש פחות צורך בתחזוקה ותיקוני גגות אלומיניום של הפרגולות. יתרה מכך, ניתן להתקין פרגולות מאלומיניום בטקסטורות של עץ טבעי.

 

גגות אלומיניום לבנייה קלה

כחלק משיפוץ הבית והשדרוג שלו, לא מעט אנשים מחליטים לסגור את המרפסת ולהתקין בה הצללה של גג אלומיניום. מדובר על בנייה קלה ומהירה שלא כמו גג בטון או חומר מסיבי אחר. למרות זאת, כאשר מבצעים תיקונים בגגות אלומיניום, מומלץ לאטום עם חומר מבודד כדי שלא יהיה רעש מהגשם הנוטף ועל מנת למנוע נזילות במידה ונוצרו סדקים באלומיניום.

 

גגות הזזה מאלומיניום

קירוי של מרפסת אינו חייב להיות קבוע והוא יכול להיפתח ולהיסגר על פי הצרכים שלכם. כיום ניתן להתקין גגות אלומיניום בהזזה ידנית או חשמלית לפתיחה מלאה או חלקית לכיוון אחד או לשני כיוונים. זה יכול להיות פנל מבודד אחד או יחידת גג שלמה. מדובר על עיצוב ייחודי שמאפשר לשחק עם הגג לפי מזג האוויר. מבחינת תיקון גג אלומיניום למרפסת יש לקחת בחשבון עלויות הנוגעות גם לחשמל במידה והגג אינו זז.

 

אדריכלות של גגות אלומיניום

מעבר לבנייה פרטית ניתן לראות במוסדות רבים גגות אלומיניום שתופסים את העין במראה אדריכלי מעוצב. הרפרטואר של העיצובים מאוד מגוון ולכן הם הפכו לאטרקטיביים בבתי תרבות, אולמות, בריכות וכיוצא בזה. הגגות הללו משרתים צרכים פונקציונאליים בין אם מדובר בציפוי של האלומיניום ובין אם מדובר בעובי ובגודל שלו.

למשל, ישנם מסודות שמתקינים גגות אלומיניום בשילוב של PVDF ופוליאסטר. מבחינה אדריכלית והנדסית, גגות האלומיניום אינם מייצרים עומס כך שלא צריך בסיס נוסף כדי לתמוך בסוגי אלומיניום מסיביים יותר. יתרה מכך, האפשרויות הגיאומטריות של הגגות מסייעות ליציבות המבנים ולא רק לעיצוב.

 

איטום גגות אלומיניום

אחד האלמנטים של תיקון גגות אלומיניום הוא איטום הנעשה במספר דרכים. אפשרות אחת היא מריחת סילר או זפת קרה בברגים שמקנים להם אריכות ימים גדולה יותר. אפשרות שנייה היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות הנקראות סופרטייט אלומיניום המותקנות בהדבקה לגגות ללא ריתוך או חימום. מחיר האיטום שונה בהתאם לשיטת האיטום כאשר הדרך הזולה ביותר היא איטום עם חומרים אקריליים.

הזפת היא קצת יותר יקרה והיריעות הביטומניות מחושבות על פי מטר ונחשבות ליקרות יותר. תיקוני גגות אלומיניום שנעשים על ידי איטום, בין אם מדובר בגג לחנייה ובין אם על גג לפרגולה ימנעו בצורה יעילה יותר חדירה של מי גשמים וחלודה. גם הבלאי של האלומיניום בשיטות אלו יתעכב וימנע סדקים וחורים שמהם יחדרו מים למבנה.

 

קבלני איטום ותיקון גגות אלומיניום

כאשר זקוקים לתיקון בגגות אלומיניום חשוב לבדוק המלצות של קבלנים העוסקים בעבודות גג ולקבל חוות דעת על העבודה והשירות. את זה ניתן לעשות במהירות ובקלות באמצעות האינטרנט. כיום יש פורטלים, פורומים ואינדקסים המדרגים את הקבלנים השונים על פי חוות הדעת של הלקוחות.

בנוסף, לרוב קבלני הגגות ישנם אתרים בהם ניתן למצוא המלצות ומידע נוסף בנושאי הקירוי השונים ובפרט על גגות מאלומיניום. ההמלצה שלנו היא למצוא קבלן גגות מקצועי עם ניסיון שיודע לעבוד עם אלומיניום, להתקין ולתקן את הגגות בצורה יעילה ומהירה. רצוי להשוות בין הקבלנים השונים הן מבחינת המחיר והן מבחינת האיכות.

לסיכום, מומלץ לבצע תיקונים בגגות אלומיניום או להחליפם כאשר הם נפגעים כתוצאה ממזג אוויר קיצוני, כאשר הם נשחקים ומתיישנים, כשהם צוברים חלודה וקורוזיה, במידה והם דולפים, כאשר צריך לבצע תיקוני צבע, שברים וכד'.

בהחלט. ניתן לבצע עבודה מהירה שתחסוך לכם הרבה כסף ומאמץ מאחר והגג מגיע מוכן לפי בחירה.

יש לבצע אטימה של החור ממנו יש דליפה באמצעות חומר משחתי או זפת.

מחיר של גג אלומיניום נקבע בהתאם למידה, לסוג האלומיניום והציפוי, למספר השיפועים, לעיצוב, לרמת הגימור, הגישה למקום והעבודה.

כאשר מתקינים פרגולה עם גג אלומיניום יש לקבע אותה לקיר ולבטון הנמצא מתחת לריצוף העץ. אם אין בטון מתחת מקבעים את עמודי הפרגולה לתושבות מיוחדות.

אז מה היה לנו?