מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג פנל מבודד

פנל מבודד או בשמו השני פנלית, הוא לוח העשוי מאלומיניום או פח בשתי שכבות שהמפריד ביניהן הוא חומר מבודד. באמצעות הפנל המבודד ניתן לבנות מבנים קלים, מבנים ניידים, לבצע הרחבות בבנייה, לבנות חדרים מודולאריים, לסגור מרפסות ולבנות גגות מאחר ויש לו תכונות עמידות נגד רעש ורטיבות. אף על פי כן, כאשר מבצעים איטום גג בפנל מבודד יש לעבוד בצורה מקצועית.

 

מהם היתרונות של פנל מבודד?

  • ככל שהוא עבה יותר כושר הבידוד שלו טוב יותר
  • עמיד מפני תנאי מזג אוויר שונים
  • עמיד לרעש
  • ניתן ליישום מהיר
  • יציב וחזק כשיש לו תמיכה
  • ידידותי לסביבה וניתן למחזור
  • עמיד לאורך זמן
  • ככל שהגג גדול יותר כך המחיר שלו למ"ר זול יותר

 

איטום גג פנל מבודד

איטום גג פנל מבודד הוא איטום פופולרי בבנייה קלה. העובי שלו הוא 5 ס"מ, 8 ס"מ ו-12 ס"מ. למרות שהוא ניתן ליישום מהיר ובעל תכונות עמידות גבוהות, צריך לבצע תמיכה של עמודי אלומיניום תומכים על מנת שיחזיק את הגג. מחברים אותו גם לקירות ולכן הוא מקבל תמיכה גבוהה. בנוסף, על מנת לספק לפנל הגנה חיצונית מחפים אותו בעוד חומרים המאפשרים לו להיות אופטימלי בעמידות לשמש ולמים.

 

חומרי הבידוד של הפנל

בידוד קלקר

קלקר או פוליסטרון מוקצף הוא סוג של מבודד דחוס ומוצק היעיל גם כחומר מבודד למכשירי חשמל. היתרון שלו הוא שאינו פולט רעלים ולכן הוא מבודד פופולרי בעיקר בבנייה קלה או סגירת מרפסות.

 

בידוד פוליאוריטן מוקצף

זהו חומר בעל עמידות תרמית גבוהה ומשמש לבנייה קלה. בגגות הוא אוטם את החדירה של מי הגשמים למבנה.

 

בידוד צמר סלעים

זהו חומר קשיח ודחוס שעשוי מסיבים של צמר ויעיל לבידוד נגד מזיקים, רעש, קור, חום ואש. עושים בו שימוש בעיקר במבנים ציבוריים על מנת למנוע שריפות.

 

החסרונות של איטום גג פנל מבודד

  • הגג עלול להיסדק
  • נקודות ההברגה חלשות בחיבורים
  • הברגים צוברים חלודה
  • מתאים רק לגגות קלים
  • אין לאטום איתו על חומרים המייצרים חום

 

השיטות להשלמת איטום גג פנל מבודד

שיטה ראשונה

מתיזים חומרי איטום על הגג במיוחד בנקודות ההברגה כדי ליצור שכבת הגנה.

 

שיטה שנייה

מדביקים יריעות PVC או יריעות ביטומניות כאשר חומרי האיטום נשחקים או מתקלפים. בהתאם לשיפועים בגג בוחרים בחומר הכי יעיל.

 

איך מתגברים על חלודה בברגים לחיבור פנל מבודד?

כדי להתגבר על חלודה וקורוזיה בברגים באמצעותם מחברים את הפנל המבודד, יש לשייף את החלודה ולרסס חומר נוגד חלודה. אחרי שמסירים את החלודה אוטמים במשחה פולימרית ומתחילים לבצע איטום גג פנל מבודד. יש לאטום בצורה ממוקדת ונקודתית את הסדקים. אחר כך יש למרוח את המשחה האוטמת על כל הגג.

 

תיקוני איטום בגג פנל מבודד

בגגות קלים מסוג פוליקרבונט צריך לבצע איטום מקצועי ולכן רק קבלן הגגות יוכל לסייע לכם. איטום עצמאי בחומרים לא נכונים יכול להוביל לחורים בגג ולהידבקויות. לעומת זאת, בגגות עם חומר בידוד קלקר הפתרון באמצעות אלסטוטייט שהוא חומר משחתי או באמצעות הדבקת יריעות ביטומניות מסוג סופרטייט.

לאחר מכן ניתן להשלים את האיטום באמצעות חומרים פולימרים או חומרים אקריליים המבוססים על מים. כשמדובר על גגות קלים עם שיפועים החומר היעיל עבורם יהיה בטקל. הבטקל עשוי מבטון קל ומעניק תמיכה לגגות בנייה קלה שעליהם מצטברים מים עומדים. כדי לבדוק את יעילות האיטום בשיפועים, מציפים את הגג במים. הבטקל אף יעיל לגגות פנל מבודד לצורך יישור ואיזון שלהם.

 

בדיקות של גג פנל מבודד

לאחר 12 חודשים מאיטום גג פנל מבודד יש לבצע בדיקה של החיבורים. את הבדיקה יבצע קבלן הגגות על מנת שהיא תהיה מקצועית ולא תפספסו ליקויים. הבדיקות יכולות לכלול גם בדיקת צבע ובדיקת איטום. בשונה מאיטום גגות שעושים בקיץ כדי לספק הגנה יבשה בחורף, את הבדיקות מבצעים במזג אוויר קר מאחר וחומרי הבנייה מתכווצים.

במצב של קור החיבורים מתרחבים וכך למעשה רואים אם האיטום מסוגל להתמודד עם מזג האוויר ואם החיבורים מנותקים. בעל המקצוע יוכל להבחין אם חומרי האיטום סדוקים ואם קיימים נזקים, עובש או פטריות.

 

תחזוקת איטום גג פנל מבודד

כדי לתחזק גג פנל מבודד צריך לבצע את הבדיקות גם במידת הצורך, לעקוב אחר תקלות ולבצע תיקונים מקומיים. כאשר מבחינים שהאיטום אינו אפקטיבי ולא ניתן לתקן אותו, יש להחליף את האיטום. התהליך מתבצע על ידי איש מקצוע שיקלף את חומרי האיטום, ינקה את השטח ויישם איטום חדש באותו חומר איטום כדי שלא יהיו הבדלים בצבע.

 

איטום גג איסכורית

גג איסכורית הוא גג נפוץ בבנייה קלה המחפה מחסנים, חניונים, מבני חקלאות, מבני תעשייה, מפעלים, בתי עסק ומשרדים. מדובר על גג פנל מבודד שיש לאטום בצורה מקצועית. האיטום מתבצע במריחת חומרים פוליאוריטנים בין הלוחות ובחיבורים של הברגים למבנה, מריחה של חומר אפוקסי המחבר את חומר האיטום לגג האיסכורית ולבסוף איטום של חומרים אקריליים, פוליאוריטנים או פולימרים.

 

החשיבות של איש מקצוע באיטום גגות

לאיש מקצוע המומחה באיטום גגות, בין אם מדובר על בנייה קלה ובין אם על בנייה מסיבית, יש חשיבות רבה. קבלן הגגות למד להשתמש בחומרי איטום ולהתאים אותם לסוגי הגגות השונים, הוא יודע מה המינון הדרוש ואיזה חומר מתאים לתיקון שיש לבצע או לאיטום.

מעבר לכך, מדובר על אדם מנוסה שזו העבודה שלו. לפיכך, הוא גם אחראי על העבודות שהוא מבצע. כלומר, אם האיטום לא נעשה כהלכה ויש נזילה של מים מהגג, אותו איש מקצוע יצטרך לבצע איטום מחדש בגדר תקופת האחריות או לתקן בעיות ממוקדות.

מומלץ לתת רק לבעל מקצוע לבנות ולאטום גג פנל מבודד כדי שהבנייה תהיה בטוחה ויציבה.

קלקר, צמר סלעים או פוליאוריטן מוקצף.

סביר להניח שאחד הפנלים בגג יצא מהמקום או נסדק. מומלץ לפנות לאיש מקצוע על מנת לתקן את הגג ולשמור על התכולה.

ניתן להזמין את איש המקצוע למקרה חירום. אם זה סובל דיחוי עדיף לשריין זמן שבועיים מראש.

אז מה היה לנו?