מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג בחורף

רבים מתלבטים מהי העונה המתאימה לאיטום של הגג: האם עדיף לעשות את זה בקיץ, בעונות המעבר או דווקא בחורף? בנוסף, צריך להביא בחשבון שבדרך כלל לא נבדוק את מצב האיטום של הגג – עד שיהיה מאוחר מדי וסימני הרטיבות והנזילות כבר יופיעו. אז על מנת למנוע עוגמת נפש והוצאות מיותרות, חשוב להכיר לעומק את הנושא.

הזמנת שירותי איטום מתבצעת ישירות מול קבלנים שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. ההיכרות של קבלני איטום עם התחום חשובה מכמה סיבות: קודם כל, היא מבטיחה בחירה נכונה של חומרי האיטום. בשביל לבחור נכון את חומרי האיטום, מביאים בחשבון את התקציב של הלקוח ואת תנאי הגג. אם למשל כבר יושמו על הגג חומרי איטום מסוג מסוים, צריך להשתמש באותם חומרים גם בשביל האיטום החדש.

העניין עם התקציב מעט מורכב יותר. מצד אחד, כל אחד ואחת מאיתנו רוצים לבחור את שירותי האיטום הכי משתלמים וזולים. מצד שני, ברור לנו שאולי עדיף להשקיע קצת יותר באיטום איכותי שגם יחזיק מעמד זמן רב – מאשר לחסוך עכשיו אבל לסבול אחר כך. לכן המחיר הוא למעשה רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר, כמו למשל האם לבצע איטום גג בחורף או בקיץ.

 

היתרונות והחסרונות של איטום גג בחורף

איטום גג בחורף מתבצע גם כן על ידי קבלני איטום מיומנים. למעשה, אותם קבלני איטום שיכולים לעזור לנו לבחור את שיטת האיטום לפי תנאי הגג והתקציב בקיץ הם גם אלו שעומדים לרשותנו בחורף. מנגד, הנושא הספציפי של איטום גג בחורף מורכב יותר כי יש לו גם חסרונות וגם יתרונות:

  1. עלויות – מבחינת מחירים, יקר יותר להזמין איטום גג בחורף מאשר בקיץ או אפילו בעונות המעבר. הסיבה לכך קשורה למשוואה פשוטה של ביקוש מול היצע: בחורף הביקוש עולה כי הנזילות מתחילות ובעלי הבתים הפרטיים מרגישים לחוצים כאשר הם רואים את סימני הרטיבות על התקרה והקירות, בעוד בקיץ הביקוש נמוך כי אין גשם. בצד של ההיצע, צריך לזכור שככל שהביקוש עולה כך קבלני האיטום פחות זמינים. השילוב הזה בין זמינות נמוכה של קבלני האיטום המורשים לבין ביקוש גבוה גורם לעליית מחירים, ולכן יקר יותר להזמין שירות ספציפי של איטום גג בחורף מאשר בקיץ.
  2. זמינות – העניין עם הזמינות דורש התמקדות ספציפית כאשר מתאמים שירות של איטום גג בחורף. בשירותי איטום אין מקום לטעויות וגם לא צריך להתעכב, כי כל יום שבו יורד גשם אבל הגג לא מספיק אטום עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים לרכוש, לציוד האישי, למכשירי החשמל, לתשתית, למבנה וליסודות. הבעיה מתחילה בזה שבחורף הזמינות של קבלני האיטום כאמור יורדת, כי יש יותר לקוחות שנזכרים שהם צריכים להזמין את השירות שלהם. אז מבחינת זמינות, אין ספק לגבי היתרון של שירותי איטום בקיץ ולא בחורף.
  3. חומרי איטום – רוב חומרי האיטום מחייבים המתנה לייבוש מלא. גם אם משתמשים ביריעות ביטומניות שאותן מלחימים אל התשתית המקורית של הגג, סביר להניח שיהיה צורך במריחת חומר מקשר. המסקנה היא שאם רוצים להמתין לייבוש ולהגביר את היעילות של חומרי איטום קיימים מפני נזילות או רטיבות, עדיף ככל הנראה לעשות את זה בקיץ או מקסימום בעונות המעבר ובטח שלא בחורף.

 

אז למה רוב האנשים בכל זאת ממתינים לחורף כדי להזמין שירותי איטום גגות?

החסרונות השונים של איטום גג בחורף מבחינת מחיר, זמינות והצורך להמתין לייבוש מלא של חומרי האיטום מעלה את השאלה לגבי הדרישות של הלקוחות. אם ברור מאליו שעדיף להזמין את שירותי האיטום בקיץ כי זה זול והם מתייבשים מהר יותר, מתבקש לבדוק למה בעצם הביקוש לשירות הזה בחורף נשאר גבוה.

התשובה קשורה לטבע האדם ולכך שרובנו נעדיף להזמין בעלי מקצוע רק כאשר אנחנו רואים את הנזקים מול העיניים. במילים אחרות, מאוד יכול להיות שנזהה את הצורך בשירותי איטום – אבל נעדיף להמתין קצת. אם תקופת ההמתנה ארוכה יותר והחורף כבר מתחיל, כנראה שהרטיבות תחלחל אל תוך המבנה ותגרום נזקים חמורים לתשתית, למכשירי החשמל ולשאר הציוד האישי שלנו.

 

חיסכון בהוצאות גם במהלך איטום גג בחורף

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לחסוך בהוצאות גם אם מחכים לרגע האחרון ומזמינים את שירותי האיטום לגג בחורף. ראשית, כדאי להשוות בין בעלי מקצוע שמציעים את השירות ולברר מה בדיוק הם מציעים מבחינת זמינות. שנית, רצוי לבצע השוואת מחירים ולהיעזר במידע מתוך אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. באופן הזה ניתן לדעת לא רק כמה יעלו שירותי איטום גגות בחורף לעומת בקיץ, אלא גם מה המחיר הממוצע בתחום וכמה אמורים לשלם עליו.

הצעת מחיר גבוהה מדי על שירותי איטום גגות מחייבת אותנו לבדוק על מה בדיוק אנחנו משלמים ומעלה. מנגד, יכול להיות שגם הצעת מחיר נמוכה בצורה חשודה תדליק אצלנו נורות אדומות: במקרים כאלה, עלינו לבדוק למה הצעת המחיר נמוכה, באיזה חומרי איטום הקבלן משתלם, מתי בדיוק הוא מתכוון להגיע אלינו ואיזה תקופת אחריות הוא מציע.

 

איטום גגות בימים שבהם אין גשם

איטום גג בחורף מחייב פעולה מקצועית. על קבלן האיטום להגיע על מנת לבצע את ההכנה המוקדמת של הגג מבחינת ניקיון, הסרת דודים ופאנלים סולאריים וכן הלאה. לאחר מכן, יש למרוח את החומר המקשר בימים שבהם אין גשם ולהמתין לפחות 24 שעות לפני שממשיכים. אם מנצלים נכון כמה ימים רגועים שבהם אין גשם, יכול להיות שיהיה ניתן ליהנות מהיתרונות של חומרי איטום מעולים גם בתקציב הגיוני.

חומרי איטום מתחלקים ל-4 קבוצות עיקריות: חומרים אקריליים, חומרים ביטומניים, חומרים פולימריים וזפת.

תלוי בסוג הגג, בתנאים הקיימים ובתקציב. איטום ביריעות ביטומניות נחשב הכי אמין ועמיד, אבל הוא גם הכי יקר. לעומת זאת, זיפות גגות יכול להתבצע מהר ובמחיר נמוך. בנוסף, אפשר להתאים חומרי איטום פולימריים או אקריליים לגגות שבהם עבודות איטום דומות כבר נעשו בעבר.

מסירים שאריות איטום קודמות ומפנים מזגנים, מכשירי חשמל, דודים, פאנלים סולאריים וכל דבר אחר שעלול להפריע.

כ-25-120 ש"ח למ"ר, לפי השיטה. בגגות גדולים המחיר למ"ר נמוך יותר.

אז מה היה לנו?