מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון נזילות בגג

תיקון נזילות בגג הכרחי על מנת שהתקרה בבית שלכם תישאר יבשה וללא עובש וכתמים. לרוב מדובר על תיקון מקומי, אך יחד עם זאת ייתכן בלאי של צורת האיטום, שברים וסדקים כתוצאה מתזוזת הקרקע, מפגעים גדולים מהתקנת דודי שמש, מנועי מזגן או ציוד אחר המותקן על הגג וכתוצאה ממפגעי מזג האוויר.

כאשר התקרה נוזלת או שמים לב לסימני רטיבות ייתכן שהנזילה נובעת מהשכנים. למרות זאת תקרה של בית פרטי תהווה אינדיקציה לכך שהנזילה מהגג. לפיכך יש לאתר ולבצע תיקון נזילות בגג.

 

מה מונע נזילות מהגג?

כדי למנוע מראש נזילות מהגג יש לאטום אותו עוד בשלבי הבנייה. כל אדם העובר לבית חדש או מחליף דירה לא עוסק בעניינים אלו כיוון שמקבלים בית שכבר הוכנס בו איטום על הגג. בשלב הבנייה הקבלן מתקין קורות עץ שהן הבסיס לגג ומרתך אליהן יריעות ביטומניות נגד מים.

גגות מבטון מעל קורות עץ כאלו נמרחים בזפת קרה המפרידה בין הבטון לשכבה נוספת של זפת חמה ולאחר מכן מסיידים את הגג בצבע לבן כדי לבודד את החום. בבתים צמודי קרקע עם גגות רעפים משתמשים ברעפים כמו חרס, בטון או פלדה לצורך איטום אך גם אוטמים ביניהם לבין הקורות יריעות ביטומניות. בנוסף, גגות אלו נבנים בשיפוע אחד או יותר כדי שמי הגשמים יזרמו למטה.

 

איך תשמרו על הגג מפני נזילות?

  • תחזוקה שוטפת פעמיים בשנה
  • ניקוי הגג והמרזבים הסתומים
  • איטום הרמטי של סדקים או שברים
  • החלפת רעפים
  • סיוד הגג לאחר תיקון הסדקים
  • איתור נזילות ותיקונם ככל המוקדם
  • בדיקת הגג והכנתו לקראת החורף

 

תיקון נזילות מהגג

כאשר מדובר על תיקון נזילות בגג, במיוחד אם הן מקומיות ניתן לאטום אותן בחומרים אקריליים או פולימריים באמצעות מריחה או התזה במקומות הסדוקים. בעלי המקצוע יתאימו את החומרים לסוג הגג. למשל, בגג בטון ניתן לאטום סדקים מקומיים בסודה פלאג, סודה גאם, סודה סיל, פוליאוריתן, אקריליק או סיליקון. החומרים האקריליים הם גמישים ומתאימים יותר לגגות קטנים או חדשים.

אלו חומרים פלסטיים שנמרחים במהירות. יחד עם זאת, לחומר האקרילי אין עמידות למים עומדים ולכן הגג צריך שיפוע ומערכת הניקוז טובה. לעומת זאת, החומרים הפולימריים יתאימו לגגות עם איטום של זפת או לגגות עמוסים בציוד. גם כאן מדובר על חומר גמיש המתאים את עצמו לאקלים וקל לתחזוקה. לפני השימוש בו יש לנקות את הגג במקומות בהם יש לבצע תיקונים.

 

תיקון נזילות מהגג ביריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן יריעות זפת חזקות ועמידות לרטיבות. מעבר לכך שהן מבודדות קור וחום, הן מונעות נזילות לטווח הרחוק. אין צורך לאחר התקנתן לצבוע את הגג, אך יש לפנות את הציוד הכבד הנמצא עליו. כדי שהאיטום יהיה מוצלח יש לפני העבודה להכין את הגג. הכוונה היא לניקוי יסודי, ניתוק של דודי שמש או קולטים והעברתם למקום אחר על מנת שהאיטום יהיה אחיד.

אם מדובר על איטום חדש יש לקלף את שכבת האיטום הקודמת, לנקות ולהחליק את שטח הגג. בכל מקרה יש לתקן סדקים מקומיים, למלא בטיח חורים ולאחר מכן למרוח פריימר שישפר את האחיזה של היריעות על הגג. בסיום ההכנות פורסים את היריעות על הגג בצורה של שתי וערב, מלחימים לתשתית של הגג ומבצעים בדיקת הצפה. הבדיקה נעשית במשך 72 שעות על מנת לוודא את האופטימליות של האיטום.

 

מתי מומלץ לתקן נזילות בגג עם זפת?

מאחר והזיפות היא שיטה עתיקה וכיום ברוב הבתים האיטום נעשה ביריעות ביטומניות, עדיין יהיו מקרים בהם יהיה צורך לבצע תיקוני נזילות בגג באמצעות זפת. למשל, כשהגג עמוס במכשירים העלות של הזיפות תהיה זולה יותר כי אין צורך לפרק את הציוד ולפנות את השטח.

כדי שהאיטום יהיה מוצלח צריך לנקות את הגג, להגביהה את דודי השמש והציוד ורק אז למרוח את הזפת. מורחים זפת קרה ועליה זפת חמה. כאשר הזפת מתייבשת היא מתקשה ולכן נמנעות נזילות. למרות זאת, מומלץ לזפת את הגג כל 3 שנים לפני עונת הקיץ.

 

איטום נזילות ב-PVC

איטום נזילות ביריעות PVC הוא גם דרך מוצלחת למנוע ולבצע תיקון נזילות מהגג מאחר ומדובר בחומר סינטטי שאין צורך להלחים כמו יריעות ביטומניות או לצבוע כמו זפת. היריעות נצמדות בהידוק לתשתיות של הגג ומונעות נזילות. יחד עם זאת, מדובר על עבודה מורכבת שתהיה יקרה יותר משיטות איטום אחרות.

 

מניעת נזילות על פי סוג הגג

לכל סוג גג יש שיטת איטום שמתאימה לו ואפקטיבית יותר למניעת נזילות. להלן סוג הגג והשיטה המתאימה לו:

  • גג בטון חשוף – יריעות ביטומניות או חומרים פולימריים ואקריליים
  • גג רעפים – שיפועים ויריעות ביטומניות
  • גג ישן עם זפת – יריעות ביטומניות לאחר הסרת הזפת
  • גג ישן עם יריעות ביטומניות – החלפה של יריעות ביטומניות או יריעות PVC
  • גג עמוס בציוד – זפת

 

איך לתקן נזילות מגג של חנייה או פרגולה?

כדי לתקן נזילות מגג של חנייה צריך לאטום את הגג בחומר אפוקסי ולחכות שיתייבש. בשלב הבא אוטמים את הסדקים בחומרים פוליאוריטנים במיוחד בחיבורים של הברגים. מתיזים או מורחים את החומר, מייבשים ומורחים עוד שכבה. בגגות איסכורית מפח מגוולן או בגגות אלומיניום ניתן להשתמש באותה שיטה כאשר צריך לתקן סדקים במקומות שונים או להחליף את הגגות באופן מלא.

כשמדובר על תיקון נזילות מפרגולות עץ משתמשים בחומרי מילוי חזקים ובפרגולות פלדה בריתוך מקומי. למרות זאת, אם הסדקים בגג גדולים יותר ישתלם להחליף את הפרגולות או לחזק את הקורות בפרזולי ברזל כדי שהן יהיו יציבות. לסיכום, גם נזילות מחניות ופרגולות יחייבו טיפול ממוקד.

יש לבדוק את ניסיונו של הגגן גם אם מדובר בתיקון נזילה קטן מהגג ולקבל עליו המלצות על מנת שהנזילה לא תחזור.

באמצעות מכשור כמו מצלמות תרמיות, חיישני חנקן או סיבים אופטיים.

ייתכן מאוד. מומלץ לבצע בדיקת הצפה ולבדוק אם יש נזילה מהגג.

אם האיטום היה תקין התקרה לא הייתה נרטבת ולכן יש לבצע איטום גג מחדש. ההמלצה שלנו היא לאטום ביריעות ביטומניות ולהתייעץ עם בעל מקצוע.

אז מה היה לנו?