מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

החלפת גג גבס לגג בטון

החלפת גגות צריכה להתבצע על ידי בעלי מקצוע מוסמכים שיש להם רישוי מתאים. בנוסף, חשוב להכיר את התהליך המלא שבו מחליפים את הגג כדי לוודא שהוא מבוצע בצורה בטיחותית. לאחר מכן, ניתן לאטום את הגג כדי למנוע חדירת מים ורטיבות.

פירוק גג גבס בצורה מקצועית מאפשר בחלק מהמקרים להחליף אותו בגג בטון. החלפת גג גבס לגג בטון מתבצעת כדי לשפר את האיטום והבידוד, לחזק את המבנה או לבצע שינויים באישור מהנדס ואדריכל. בכל אחד מהמקרים האלה, חשוב לבחור נכון את הקבלן שלוקח על עצמו את האחריות על החלפת הגג וכמובן לוודא שהוא עושה את זה נכון.

 

היתרונות של החלפת גג גבס לגג בטון

ראשית, החלפת גג גבס לגג בטון חייבת להתבצע על ידי בעלי מקצוע מוסמכים עם רישיון מתאים. לא מספיק למשל לפנות לקבלן שיפוצים, כי יכול להיות שהוא לא בקיא באופן שבו צריך לעבוד על גבי גגות ולבצע בהם התאמות ושינויים. כמו כן, בעלי המקצוע נדרשים לעבוד בליווי צמוד של יועצי בטיחות,  מהנדסים ואדריכלים כדי לוודא שהקונסטרוקציה מתאימה גם לגגות החדשים.

שנית, יש צורך להחליף גג גבס בגג בטון אם מזהים ליקויי בנייה או בעיות קיימות ומגלים שלא משתלם לתקן אותם. במקרים כאלה, יכול להיות שיהיה זול יותר להחליף את כל הגג וליהנות מעמידות גבוהה לטווח ארוך – מאשר להתפשר על העמידות המוגבלת של גג גבס.

חוץ מזה, החלפת גג גבס לגג בטון יכולה להתבצע על רקע שיפוץ. אם גרים בבית עם כמה מפלסים ורוצים להוסיף קומה, ניתן לעשות את זה בצורה נוחה עם גגות בטון. כאן נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שיודעים כיצד להחליף גג גבס בגג בטון ומה לעשות כדי להשלים את התהליך מהר וביעילות.

 

הבדלים בין החלפת גגות גבס וגגות רעפים

יש מקרים שבהם רוצים לבצע החלפת גג רעפים בגג בטון. את זה עושים למשל אם גג הרעפים כבר לא מסוגל להתמודד עם מי הגשמים, במידה ומעוניינים לשדרג את מראה הגג כדי להעניק לו חזות מודרנית ועל מנת לשפר את הבידוד והאיטום.

החלפת גג רעפים יקר יותר מאשר החלפת גג גבס לגג בטון. כמו כן, בהחלפת גגות רעפים צריך להביא בחשבון תיקוני פחחות, טיפול במרזבים או במידת הצורך אפילו תיקון והחלפה של ארגזי רוח. את כל העבודות האלה מתמחרים בנפרד לפי מורכבות העבודה ושטח הגג, מה שבדרך כלל לא רלוונטי אם מבצעים החלפת גג גבס לגג בטון.

 

פרמטרים המשפיעים על המחיר של החלפת גג גבס לגג בטון

תהליך החלפת גג גבס לגג בטון מתחיל בהשוואת מחירים. המטרה של השוואת מחירים היא לוודא שמקבלים החלטה אמינה לגבי איש המקצוע שאליו פונים, כי אפשר ללמוד הרבה מההצעה שלו. אם למשל המחיר נמוך משמעותית ביחס למקובל בתחום ובענף, זה חייב להדליק נורה אדומה לגבי סוג ואיכות חומרי הגלם שבהם הוא משתמש. אבל אם המחיר גבוה מדי, צריך לברר מה בדיוק הסיבה לכך.

הנה למשל כמה גורמים שעשויים להטות את הכף ולהשפיע על המחיר והעלויות של החלפת גגות:

  1. הנגישות לגג – אם הנגישות לגג מוגבלת, יהיה יקר יותר לבצע את ההחלפה. בשביל לקבוע את רמת הנגישות מביאים בחשבון למשל את הצורך בסולם, במות הרמה או מנוף לעומת גג שאליו ניתן לגשת מתוך הבית עצמו. מעבר לכך, צריך לבדוק את הנגישות גם באופן רחב יותר, כמו למשל מבחינת הצפיפות בתוך השכונה או הרחוב שבהם הבית נמצא.
  2. מצב הגג – ההבדל העיקרי בין החלפת גג גבס לבין החלפת גג אזבסט למשל הוא המצב הקיים והסיכון הנלווה לפרויקט. אז ברור שגג אזבסט הוא מטבעו מסוכן יותר ואף עלול להפיץ חומרים שגורמים נזקים בריאותיים חמורים, אבל גם עם גג גבס צריך לבדוק את המצב הקיים ולהסיק מתוכו לגבי בטיחות העובדים. אם הגג לא בטיחותי והמצב שלו רעוע, זה יבוא לידי ביטוי במחיר גבוה יותר.
  3. זמינות קבלני גגות – רוב העבודות של החלפת גג גבס לגג בטון מתבצעות בקיץ ולא בחורף. לשם השוואה, העבודות המבוקשות בחורף הן אלו שקשורות לאיטום ובידוד. לכן אם רוצים לחסוך בהוצאות, עדיף לברר מראש את הזמינות של קבלני גגות ולבדוק האם היא משפיעה על המחיר.
  4. מוניטין ומספר שנות ניסיון – קבלני גגות מנוסים ומקצועיים יכולים לגבות מחיר מעט גבוה יותר על הפרויקט. במקרים כאלה יכול להיות שיהיה שווה לשלם את תוספת המחיר, כי המשמעות של מוניטין וניסיון הם בדרך כלל רמה מקצועית גבוהה ובלתי מתפשרת.

 

עבודות נלוות לפני ואחרי החלפת גג גבס לגג בטון

החלפת הגג היא הזדמנות מעולה לבצע תיקונים ושינויים. צריך לדאוג לניקוז יעיל של מי הגשמים מהגג, לוודא שהמרזבים פתוחים במידה ויש כאלה ולעבור על כל הפתחים והסדקים על מנת לאטום אותם היטב עם חומרים אקריליים. במידת הצורך, ניתן גם לנצל את ההזדמנות כדי לאטום מחדש את הגג ביריעות ביטומניות ולהשיג עמידות גבוהה למשך 10 שנים לפחות.

אחרי החלפת הגג ועבודות האיטום צריך לבצע בדיקת הצפה. המטרה של בדיקת הצפה היא לוודא שאין נזילות או רטיבות ולטפל בכשלי הבנייה עוד לפני שהקבלן עוזב. בדיקת הצפה מתבצעת אחרי 72 שעות מינימום שבהם המים על הגג אמורים לעמוד והיא כלולה במחיר של רוב שירותי האיטום. לאחר מכן, ניתן גם להתייעץ עם הגגן לגבי שיפור הקונסטרוקציה או חיזוק ויישור עם החלפת לייסטים וקורות תמיכה.

גבס הוא חומר גלם זמין, נוח וגמיש שבו אפשר להשתמש על מנת לבצע מגוון רחב של עבודות בנייה. הוא מתאים לפרויקטים של שיפוצים ובנייה קלה ומוכיח את עצמו גם במשרדים, חנויות ומחסנים.

גג בטון מתאפיין בחוזק, אמינות ויציבות. בונים אותו בעיקר בגגות של בנייני מגורים או בבתים פרטיים. הוא יכול לשמש תחליף לגג רעפים והאסתטיקה שלו מתכתבת עם סגנון עיצוב מודרני. 

גגות בטון אפשר לאטום עם כל סוגי החומרים: החל מיריעות ביטומניות, דרך חומרים אקריליים ועד זיפות. 

עלות החלפת גגות מתומחרת לפי מ"ר. היא עולה 180-260 ש"ח למ"ר לא כולל תיקונים או איטום.

אז מה היה לנו?