מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גגות ביריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות הן פתרון איטום מעולה שיכול להתאים לכל סוגי הגגות. במאמר הבא נסביר כיצד מבצעים את האיטום, מה היתרונות של יריעות ביטומניות וכמה זה אמור לעלות גם בהשוואה לשאר האלטרנטיבות הקיימות בתחום.

יריעות ביטומניות הן יריעות שעשויות תרכובת של אספלט וחומרים פלסטיים. האופן שבו מייצרים את התרכובת של האספלט והחומרים הפלסטיים מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך, בעיקר בפרויקטים שקשורים לאיטום. מלבד איטום גגות ביריעות ביטומניות, ניתן למצוא אותן גם בפרויקטים של איטום מרפסות מפני מים.

איטום גגות ביריעות ביטומניות כדאי לבצע בקיץ או בעונות המעבר. אפשר כמובן לבצע את האיטום גם בחורף, אבל במקרים כאלה זה עשוי לעלות קצת יותר כי הביקוש גבוה והיצע קבלני האיטום נשאר קשיח. יתרה על כך, כל איטום מחייב המתנה לייבוש של החומר וקשה יותר לעשות את זה בחורף. אז אם לא רוצים לסבול מדליפות מים ונזילות, כנראה שהפתרון של איטום גגות ביריעות ביטומניות בקיץ או בעונות המעבר יהיה המתאים ביותר.

 

היתרונות של יריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות נחשבות לסוג האיטום המומלץ ביותר עבור כל סוגי הגגות. אם נכנסים אל עובי הקורה, אפשר להבין את הסיבות לכך ולבסס אותן על מספר הסברים:

  1. עמידות גבוהה – יריעות ביטומניות מחזיקות מעמד לתקופה ארוכה. הן עמידות לתקופה של 10 שנים לפחות ובעזרתן ניתן למנוע פיזית את חדירת המים והנוזלים אל תוך המבנה. העמידות של יריעות ביטומניות הופכת אותן לפתרון אידיאלי גם בגגות של בנייני מגורים משותפים וגם בגגות של בתים פרטיים, לרבות גגות רעפים או שינגלס.
  2. התאמה לטמפרטורות קיצוניות – מזג האוויר בישראל נע על טווח יחסית קיצוני של קור וחום. למרות שהחורף בישראל קצר, הוא עדיין נוטה להיות אינטנסיבי ויש בו ימים ארוכים של קרה ושל גשם. לעומת זאת, הקיץ בישראל מתאפיין בלחות גבוהה ובטמפרטורות ששוברות שיא מדי שנה. כפועל יוצא מכך, מאוד חשוב לבחור פתרון איטום שיהיה עמיד גם בפני הטמפרטורות הקיצוניות של חום, קור וכמובן רטיבות או פגיעות מכאניות.
  3. אין טיפול באחזקה – היתרון של יריעות ביטומניות מבחינת קהל היעד והלקוחות הפרטיים בא לידי ביטוי בכך שהן לא דורשות שום סוג של אחזקה מיוחדת. לא צריך לחדש את היריעות, אין שום סיבה לעלות לגג בשביל להדביק עוד יריעות ואפשר להסתפק בבדיקת איטום תקופתית על מנת לוודא שאין אף חלק רופף שממנו המים או הדליפות עלולים לחדור פנימה. בגלל שאין צורך באחזקה של יריעות ביטומניות, ההשקעה בהן משתלמת מאוד.
  4. לא צריך להלבין את הגג – על פניו, המחיר של יריעות ביטומניות גבוה יותר לעומת זיפות גגות או שיטות איטום אלטרנטיבות. אבל אם בודקים לעומק את המאפיינים של התהליך, רואים שאין צורך לבצע הלבנה או סיוד של הגג. בגלל שהיריעות מגיעות מוכנות לשימוש ויישום, הפרויקט קצר יותר ולא צריך לשלם בנפרד על הלבנה.

 

הבדלים בין סוגים שונים של יריעות ביטומניות

איטום גגות יכול להתבצע או באמצעות יריעות ביטומניות שמיוצרות בישראל או באמצעות יריעות ביטומניות שמיובאות מחו"ל. את ההשוואה בין סוגים שונים של יריעות כאלה כדאי לבסס בין היתר על הפרמטרים הבאים:

  • מפרט טכני מלא
  • עובי היריעות
  • מחיר היריעות
  • זמינות היריעות לעבודת איטום על גגות גדולים

 

כך למשל צריך לבדוק שהיריעות אכן עומדות בתקן הישראלי. לפי התקן, היריעות חייבות להיות בעובי של 5 מ"מ מינימום על מנת לספק את פתרונות האיטום הטובים ביותר. חוץ מאשר עמידה בתקן בגלל העובי והאיכות, כדאי להשוות בין יריעות ביטומניות שמיוצרות בישראל לבין כאלה שמיוצרות בחו"ל גם לפי משך תקופת האחריות שמקבלים עליהן.

 

תהליך היישום והעבודה עם יריעות ביטומניות

איטום גגות ביריעות ביטומניות מתחיל בניקיון יסודי והסרה של אביזרים מהגג. קודם מסירים מהגג מכשירי חשמל, דודים, מערכות סולאריות ומזגנים ואז מבצעים ניקיון שכולל טאטוא של האבק והסרת חומרי איטום ישנים.

עוד היבט של ההכנה המקדימה כולל התייחסות להבדל בין גג חדש, גג בעל איטום ישן או גג שנמצא במצב קשה כי האיטום שהיה עליו הרוס לגמרי. אם הגג חדש, אפשר לבצע שיפועים קלים עם בטון וכך לנתב את המים לכיוון המרזבים עוד לפני יישום של יריעות ביטומניות מסוגים שונים.

אם הגג הוא בעל איטום ישן, לא תהיה ברירה אלא כאמור לקלף אותו לגמרי. כאשר מקלפים את שאריות האיטום הישנות, חשוב גם להסיר גופים בולטים שכבר אין בהם צורך – החל מצנרות ישנות ועד קוביות בטון. בגגות במצב קשה, ניתן לבצע קילוף הרמטי עד שמקבלים תשתית חדשה ועליה מיישמים שכבה מקשרת מתאימה.

בשלב הבא מיישמים את היריעות על גבי הרצפה ומשתמשים בהן גם בשביל לחפות ולאטום את הרולקות והפינות. לאחר מכן ממתינים לייבוש מלא של היריעות ומבצעים בדיקת הצפה. המטרה של בדיקת הצפה היא לזהות את הצורך בתיקונים באיטום כמה שיותר קרוב למועד סיום העבודה. כמו כן, בדיקת הצפה מאפשרת לכל לקוח לוודא ששירותי האיטום שהוא הזמין הם אכן ברמה גבוהה ומקצועית.

 

טווח מחירים של יריעות ביטומניות

המחירים של יריעות ביטומניות אינם קבועים אלא נעים על טווח יחסית רחב. בין היתר, הקריטריונים המשפיעים על המחיר של איטום גגות ביריעות ביטומניות הם גודל הגג, סוג היריעות, מידת הנגישות לגג ומצב הגג מבחינת מספר הדודים שצריך לפרק או פסולת, עצים ומתכות שאותם חייבים לפנות.

אפשר באופן עקרוני לקבוע כי טווח המחירים על איטום באמצעות יריעות ביטומניות עומד על 65-100 ש"ח למ"ר. ככל שהיריעות עבות ואיכותיות יותר, כך המחיר שלהן יעלה אבל גם ההשקעה בהן תהיה משתלמת.

יריעות ביטומניות מסוג APP מגיעות בציפוי לבן שמגן מפני חשיפה לשמש, בעוד SBS זהו סוג של יריעות ביטומניות בצבע שחור שמתאים לאיטום במקומות תת קרקעיים.

בדרך כלל אפשר לדרוש ולקבל אחריות של מינימום 10 שנים על כל סוגי היריעות הביטומניות שבהן משתמשים לפרויקטים של איטום.

כן. מורחים שכבת יסוד של חומר מקשר ואז פורשים ומלחימים את היריעות.

בכל סוגי הגגות והמרפסות. 

אז מה היה לנו?