מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גגות זיפות

הזפת היא נוזל אותו מפיקים מפחם או נפט שהצמיגות שלה גבוהה כאשר היא הופכת לסמיכה. היא משמשת בעיקר לאיטום וזיפות גגות כשיטה מסורתית הקיימת שנים רבות. יחד עם זאת היא יכולה להיסדק ממכות חזקות ולאבד את חוזק האיטום שלה. לפיכך, יש לבצע תיקוני זיפות גגות שנמרחו בזפת ולתחזק אותם.

 

מהם היתרונות של זיפות גגות?

  • איטום יציב
  • חומר קשיח וחזק
  • עמידות למים
  • מחיר זול
  • חומר מבודד לאחר צביעה
  • שיטה מהירה לאיטום
  • מונעת עובש וקילופי קיר בתקרת הבית

 

מהם החסרונות של הזפת?

  • מחייבת תחזוקה בכל 1-3 שנים
  • מאבדת את כושר האיטום עם הזמן
  • אינה מבודדת חום מאחר וקולטת קרני UV
  • יש לה ריח רע בשלבי האיטום

 

כיצד מבצעים תיקון זיפות בגג?

תיקוני זיפות בגג נעשים באמצעות תחזוקה שוטפת. בראש ובראשונה יש לסייד את הגג בצבע לבן על מנת שהטמפרטורה תרד והמבנה לא יושפע מהחום שהיא מעבירה. שנית, יש לתקן סדקים או לאטום מחדש כאשר הזפת שחוקה. חשוב לדעת שתיקוני זיפות בגג מחזיקים מעמד למעט שנים לעומת יריעות ביטומניות.

בנוסף, לא ניתן לאטום גג ביריעות ביטומניות אם נעשה בו זיפות, אלא אם עברו שנתיים מזמן הזיפות. למרות זאת, בגגות בהם יש ציוד של קולטים, דודי שמש, אנטנות ומזגנים יהיה יותר פשוט לאטום בזפת מאשר יריעות ביטומניות כי אין צורך לפרק את הציוד אלא רק להגביהה אותו. אף על פי כן, היריעות הביטומניות נחשבות לאיכותיות יותר מהזפת הרטובה למרות שגם הן עשויות מזפת וחומרים נוספים אך אינן רטובות.

 

מהם השלבים של תיקון זיפות הגג?

ניקוי הגג

כדי לבצע תיקוני זיפות בגג צריך בשלב הראשון לנקות את הגג מאבק, לכלוך, צואה של בעלי חיים, ענפים ועלים. יש לנקות גם את המרזבים ולפתוח סתימות.

 

מריחת פלינקות

יש למרוח חומר ביטומני הנקרא פלינקות ומשמש כדבק שיחבר את הזפת לתשתית הגג כדי לשפר את האחיזה שלה.

 

הגבהת הציוד

בשלב הבא יש להרים את הציוד על הגג על מנת שלא יפריע ליישום הזפת ויפגע.

 

יישום הזפת בשכבות

השכבה הראשונה שיש למרוח על הגג היא זפת קרה והשכבה השנייה, זפת חמה. שתי השכבות ישפרו את תכונות האיטום של הזפת. למרות זאת, יש להשתמש בזפת איכותית עם תו תקן ולא בחומרים ללא אישור.

 

צביעת הגג בסיד

על מנת שהזפת השחורה לא תקלוט את קרני השמש ותעלה את הטמפרטורה במבנה יש לסייד אותה בצבע לבן כשכבה שלישית ובמטרה להגן על הזיפות כדי שיחזיק לכמה שיותר זמן.

 

ניקיון שאריות

בשלב זה יש לנקות את הגג היטב על מנת להתכונן לשלב האחרון.

 

שלב ההצפה

השלב האחרון הוא בדיקת הצפה. את הפעולה מבצעים לאחר שהגג יבש לגמרי ונקי. מציפים את הגג במים באמצעות צינור בגובה של כ-15 ס"מ ומותירים אותו מוצף למשך 3 ימים. פעולה זו נועדה לבדוק אם האיטום הצליח או לא. במידה ואין רטיבות בתקרת המבנה סימן שהזיפות הצליח והגג אטום.

 

האם ניתן לבצע תיקוני זיפות בגג רעפים?

בעבר היו מבצעים תיקוני זיפות בגג רעפים אך כיום היישום אינו נהוג. בבתים פרטיים רבים מחדשים את האיטום ביריעות ביטומניות בעובי של 4 מ"מ או 5 מ"מ כאשר כל רצועה היא ברוחב של מטר. מבחינת עמידות לאורך זמן הן חזקות יותר והאחריות הניתנת עליהן היא לכ-10 שנים. על הזיפות האחריות כ-5 שנים והיא מותנית בסיוד הגג כל שנה. הבדל נוסף הוא שהיריעות הביטומניות אינן דורשות תחזוקה כמו סיוד.

 

האם משתלם לזפת את הגג?

כאמור הזפת זולה יותר משאר חומרי האיטום אך אינה משתלמת לטווח הרחוק כיוון שיש לשלם לקבלן הגגות כל שנה על סיוד הגג. אם הסיוד באחריות בעלי הבתים הם לרוב שוכחים לסייד את הגג ואז רמת האטימות של הזפת יורדת והגג צריך לעבור איטום מחדש. בנוסף, החיים הקצרים שלה יחייבו גם זיפות חדש.

זאת אומרת שהזיפות משתלם לטווח הקצר אך לא לטווח הארוך. היריעות הביטומניות הן בדיוק להיפך. עלות האיטום יקרה אך הן מחזיקות לאורך שנים ולא צריך לסייד אותן. החיסרון היחידי הוא שיש לפרק את כל הציוד שעל הגג לגמרי ולאחר הניקוי שלו לפרוס את היריעות בשתי וערב ולהלחים אותן לבסיס המותקן על הגג.

כלומר, מדובר על עבודה מורכבת ולכן המחיר בהתאם. יחד עם זאת, כאשר יש לבצע תיקונים לא חייבים להחליף אותן. אם אחת היריעות יוצאת מהמקום מלחימים אותה חזרה ואם יריעה נקרעת ניתן להחליף אותה או לאטום עם חומרים בטומנים.

 

מתי מומלץ לזפת את הגג?

התקופה הטובה ביותר לזיפות הגג היא בקיץ כאשר הגג יבש. בחורף לא ניתן לבצע אטימה של זפת על גג רטוב אלא צריך לחכות לפחות שבוע שיתייבש. לפיכך, אם אתם מתכננים לזפת ולהכין את הגג לחורף יבש, תצטרכו לתאם תאריך עם קבלן הגגות כבר לקראת אפריל כדי לתפוס תור. קבלני הגגות מאוד עסוקים בקיץ ולא תמיד זמינים מאחר שהרבה תושבים מבצעים איטום של הגג או מכינים אותו לחורף.

 

האם ניתן לאטום גג מרוצף בזפת?

הזפת אינה מתאימה לגג מרוצף אלא רק לגגות מיציקת בטון. בגגות מרוצפים ניתן למרוח סילר אך הוא לא עמיד במיוחד. האופציה השנייה היא מריחת חומר פוליאוריטני בשתי שכבות שגם הוא אינו מושלם. אם בכל זאת משתמשים בו המריחה צריכה להיות גם לאורך של 15 ס"מ בקירות המקיפים את הגג כדי שהמים לא יחדרו בחיבורים בין הקירות לרצפה. לכן, הדרך הטובה ביותר היא לפרוס יריעות ביטומניות מתחת לריצוף ולרצף מחדש.

בדרך כלל שבועיים מראש אך רצוי גם קודם.

כן. הזפת יעילה ל- 5 שנים או יותר אם מתחזקים אותה. במידה ולא ניתן לבצע תיקונים מקומיים מומלץ לאטום מחדש עם יריעות ביטומניות.

הזיפות עולה בין ל-30-50 ₪ למ"ר. על גגות מתחת ל-150 מ"ר ניתן לקבל הצעת מחיר זולה יותר.

ישנה תוספת על מנוף אם אין גישה לגג, על ניקוי הגג, על הרמה של ציוד ולעיתים גם על בדיקת הצפה.

אז מה היה לנו?