מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

תיקון גג רעפים דולף

אנשים רבים חולמים על בית פרטי עם גינה וגג רעפים אדום עם ארובה. חלום זה אינו בר השגה וגג רעפים הוא גג פרקטי ויפה שיש לו יתרונות רבים. אך כמו בכל גג אחר הבעיות מתחילות כאשר יש נזילות הנובעות מאיטום לקוי, כתוצאה משיפוע נמוך מדי או מבלאי. יחד עם זאת, תיקון גג רעפים דולף אינו מחייב את החלפת הרעפים אלא רק איטום חדש ויעיל. 

 

מהו גג רעפים וכיצד הוא בנוי?

רעפים הם לוחות שמייצרים במיוחד לקירוי גגות במבנים צמודי קרקע כדי למנוע חדירה של מי גשמים לבתים וכדי לבודד חום. הרעפים יכולים להיות מחרס, פח, עץ, אבן, זכוכית, מתכת, בטון עם טקסטורות וקומפוזיציות שונות כמו רעפים מסוג רוכב, שינגלס, דמוי אבן צפחה בגדלים ואורכים שונים, ביחידות או בלוחות מחוברים.

עוד בימי הרומאים והיוונים הקדומים היו בונים גגות עם רעפים בשל יתרונותיהם הרבים. למרות שהם חשופים למפגעי קור, חום, גשם, שמש, שלג ופיח הם אינם מתעוותים ומספקים את ההגנה הדרושה. את הרעפים מניחים על בסיס של קורות עץ, שיטה שקיימת כבר יותר מ-4,000 שנה. העץ צריך להיות מחומר גלם מסיבי כמו עץ מלא כאשר הגג גושני (חשוף).

כלומר, חייבים להקפיד על אסתטיקה אם קורות שלד הגג חשופים בבית. כאשר השלד אינו חשוף ניתן לבנות בסיס מבטון או גבס, להניח מעל קורות עץ בצורת שתי וערב, לאטום ולהתקין את הרעפים. בנוסף, מסביב לגג מרכיבים ארגזי רוח שתפקידם להרחיק שלג, לאוורר את הגג ולהרחיק מים מהצדדים החיצוניים של הבית.

 

איך בוחרים גג רעפים לבית?

כאשר בונים בית צמוד קרקע חדש מומלץ להתייעץ עם האדריכל שלכם לגבי סוג הרעפים המתאים לכם. ההבדלים יהיו בהתאם לעיצוב הבית, הסביבה בה אתם גרים, איכות הרעפים והתקציב שלכם. הוא ישרטט תכנית מתאימה ולאחר מכן תוכלו לפנות לקבלן גגות ולקבל הצעת מחיר. חשוב מאוד לבנות את הגג עם שיפוע גבוה על מנת למנוע חדירת מים למבנה ותיקון גג רעפים דולף.

 

סוגי רעפים שונים

רעפים מחרס

אלו הרעפים הסטנדרטים והפופולריים ביותר מאחר והם יעילים מבחינת בידוד חום ונזילות. הם אינם דוהים בשמש, מידת השיפוע שלהם היא 35% והם שורדים לאורך שנים רבות. ניתן לבחור ברעפים פורטוגזים שהם איכותיים ויקרים יותר מרעפי החרס הרגילים, אך לדעת גם שהעבודה תעלה יותר בשל המורכבות בתקנתם.

 

רעפים מבטון

רעפים מבטון גם נפוצים בזמינות גבוהה מכיוון שמדובר על חומר גלם חזק אותו מערבבים עם דבק. ניתן לבחור רעפי בטון בצבעים שונים אך לדעת שהמחיר ישתנה בהתאם לצבע. גם לרעפים אלו חיים ארוכים.

 

רעפי שינגלס

רעפי שינגלס הם רעפים ביטומנים העשויים מזפת בעיקר ונצבעים בצורה דקורטיבית על מנת לשדר אווירה כפרית וצבעונית. הם אינם מבודדים חום כמו רעפי החרס אך מבחינה עיצובית מרשימים יותר.

 

רעפי צפחה

אלו רעפים מאבן צפחה עם טקסטורה של קשקשים בעיצוב מיוחד ולכן הם גם יקרים יותר מסוגי רעפים אחרים.

 

רעפי מתכת – רב רעף

אלו רעפי מתכת שניתן לבחור יחידה אחת שנראית כמו הרבה רעפים קטנים שחיברו ביחד. הייחוד שלהם הוא הציפוי של חומר אקרילי וגרגירי קוורץ. ככל שהם עבים יותר, כך גם המחיר שלהם יהיה גבוה יותר. הם עמידים לאש וניתן להתקין אותם מהר.

 

תוספת רעפים רוכבים

אלו רעפים שחותמים כל יחידת רעפים על כל פאה בגג ולמעשה אוטמים ומחברים בין הגג לשיפועים כדי להעניק לגג את היציבות שלו.

 

אילו יתרונות יש לגג רעפים?

  • עמיד למים עומדים ונזילות בשל השיפועים והקצוות הארוכים
  • יכולת בידוד אופטימלית של קור וחום
  • מחיר האיטום זהה למחיר בדומה לגגות אחרים
  • עמיד ליותר מ-20 שנה מבחינת בלאי

 

באילו מקרים יש לבצע תיקון בגג רעפים דולף?

בשונה מגגות אחרים, גג הרעפים עמיד לרטיבות מאחר והוא מותקן בצורת משולש או טרפז מעל הבית וכך נוצרים שיפועים עליהם זורמים מי הגשמים החוצה, חוץ ממרזב מובנה על הגג שמנקז את המים. בגגות שטוחים המים זורמים דרך חור הניקוז ואם הוא נסתם הם עומדים ומציפים את הגג.

זו הסיבה שבגג רעפים לא צריך לבצע איטום נרחב כמו שעושים בגג שטוח, אך כשעושים איטום הוא צריך להיות אופטימלי. תיקון גג רעפים דולף מתמקד יותר בסדקים שמהם נוזלים המים. מצבים כאלו קורים כאשר אחד מהרעפים נשבר או זז מהמקום כיוון שלא הותקן כראוי, עקב תזוזת הקרקע או כתוצאה ממזג אוויר סוער.

 

תיקוני גג רעפים דולף

תיקוני גג רעפים דולף כוללים בראש ובראשונה איטום. ניתן לאטום גג רעפים ביריעות ביטומניות בהדבקה או ריתוך, במריחה ממוקדת של חומרים אקרילים או פולימרים על הסדקים או בזפת.

מומלץ לאטום עם יריעות ביטומניות שהן האיכותיות והחזקות ביותר לגגות רעפים ואין צורך לתחזק אותן לפחות ל-10 שנים. מומלץ ליישם אותן מתחת לגג הרעפים בעובי של 5 מ"מ. שיטה מומלצת נוספת היא איטום בגומי מיוחד לרעפים כדי לאטום סדקים ולמנוע דליפות.

 

האחריות על תיקון גג רעפים דולף

לאחר השוואת מחירים בין הגגנים השונים, בחירת הרעפים ועיצוב הגג מתחילים בעבודות האיטום והתקנת הרעפים. חשוב מאוד לבדוק עם הגגן כמה זמן אחריות יש על הרעפים ועל העבודה. ישנם גגנים שנותנים שנתיים אחריות וכאלו הנותנים 10 שנות אחריות בהתאם לרעפים שבחרתם וחומרי האיטום.

למשל, אם במהלך תיקון גג רעפים דולף הגגן שובר רעפים, חשוב שהנזקים יכנסו למסגרת האחריות שהוא מעניק על התיקון. לסיכום, בכל סוג של תיקון או התקנה על הגג, מומלץ לערוך הסכם עם פירוט החומרים, תקופת האחריות והעלויות המדויקות.

בניית גג רעפים יכולה לקחת כשבועיים.

במקרה של דליפה מהגג איש הגגות יגיע מייד לטפל בבעיה. 

העלות משתנה בהתאם לגודל הדליפה, האם יש סדק גדול או קטן, מספר סדקים, האם קל לאתר את מקור הדליפה, האם הגג נגיש מבחינת עבודה, האם יש צורך באיטום מסיבי, האם יש צורך בהחלפת רעפים וכד'.

מבחינת איטום, בידוד, אורך חיים ואסתטיקה בבית צמוד קרקע, גג רעפים עולה על גג רגיל ושטוח. מבחינת המחיר הם זהים.

אז מה היה לנו?