מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

מה האופציה הכי משתלמת לתיקון גג?

תיקון גג הוא תיקון הנעשה במקום מסוים ממנו יש נזילה לתוך המבנה או בצורה נרחבת יותר הקשורה לאיטום הגג. כמו כן, ישנם תיקונים הקשורים לתחזוקת הגג כמו סיוד, ניקוי הגג ופתיחת מרזבים.

כאשר מדובר על תיקונים מקומיים ניתן להתגבר עליהם באמצעות חומרים אקריליים או פולימרים למריחה. למרות זאת, כשהאיטום שחוק או פגוע בצורה רצינית יש להחליף אותו ואז כבר מדובר על הוצאה כספית לא קטנה. אם כן, מה האופציה הכי משתלמת לתיקון גג – בדקנו עבורכם!

 

מה האופציה הכי משתלמת לתיקון גג?

האופציה הכי משתלמת לתיקון גג היא יריעות ביטומניות. יריעות אלו עשויות מתרכובת של פחם ואספלט ולמעשה הן יריעות זפת הצבועות בלבן והיעילות ביותר לאיטום הגג ממים וכחומר בידוד. בבתים חדשים מתקינים אותן בזמן הבנייה בהלחמה לתשתית של קורות עץ ובצורת שתי וערב.

היריעות מספקות הגנה לפחות ל-10 שנים ולכן הן נחשבות לאופציה טובה יותר מאיטום זפת רטובה. את הזפת יש למרוח בכמה שכבות ולסייד בצבע לבן כל שנה כדי לשמור על בידוד המבנה מחום. אם הפקטור הוא המחיר הזפת אומנם זולה יותר אך היריעות הבטומניות איכותיות יותר.

לעומת זאת, יריעות PVC הן עוד יותר איכותיות אך גם יותר יקרות וצריך לקחת בחשבון שהן אינן ניתנות לתיקון, אלא רק להחלפה. גם יריעות אלומיניום הן פחות איכותיות ולכן הן לא יהוו אופציה בכל הנוגע לאיטום הגג.

 

מחירי האיטום המשתלמים ביותר לגג

כשבודקים מה האופציה הכי משתלמת לתיקון הגג צריך לדעת קודם כל מה סוג הגג, גודלו וגובהו. התמחור נעשה בהתאם לפרמטרים אלו ובנוסף על פי מורכבות העבודה, הגישה לגג, כמות השיפועים, מספר אנשי הצוות ועלות החומרים. כלומר, אם מדובר על גג רעפים האיטום המשתלם ביותר יהיה חומר אקרילי או יריעות בטומניות בהתאם לשיפועים של הגג.

לגגות שטוחים האופציה הטובה ביותר הן יריעות בטומניות או זפת רטובה. לתיקונים מקומיים בגג האופציה הטובה ביותר היא הדבקה ומריחת חומרים לסתימת סדקים, הלחמה של יריעות בטומניות שיצאו מהמקום וכד'. גם בגגות קלים כמו בפרגולות או מחסנים צריך לבצע איטום שאינו יקר בהתאם לסוג החומר ממנו עשוי הגג.

 

איך כדאי לאטום גג עמוס?

כשבוחנים מה האופציה הכי משתלמת לתיקון גג עמוס בדודי שמש, קולטים, מאווררים, מזגנים, אנטנות וכד', ההמלצה שלנו היא איטום בחומר פולימרי. בגגות כאלו פירוק הציוד לצורך התקנת יריעות בטומניות יהיה מאוד יקר מאחר ומדובר בעבודה מורכבת וכוח אדם גדול.

לכן בגגות שאין להם תנאים לאיטום כזה, מומלץ למרוח זפת או חומרים פולימרים. מדובר על חומרים גמישים המותאמים לתנאי מזג האוויר שניתן למרוח בקלות. בשונה מהזפת החומר הפולימרי אינו מחייב תחזוקה ולכן הוא משתלם יותר לטווח הרחוק.

 

איזה איטום משתלם לגג שזופת בעבר?

גג שכבר זופת בעבר וכושר האטימות שלו מתחיל להתפוגג צריך ריענון איטום מחודש. כששואלים את קבלני הגגות מה האופציה הכי משתלמת לתיקון גג מזופת, הם יציעו זיפות חדש שמחירו זול. יחד עם זאת, זה לא ישתלם בטווח הרחוק מכיוון שצריך לתחזק את הזפת ולצבוע אותה.

לפיכך האופציה הטובה ביותר היא איטום ביריעות בטומניות בתנאי שהגג מתאים לסוג איטום זה. חשוב לדעת שאם משנים את שיטת האיטום ליריעות בטומניות יש לבצע את יישומן רק לאחר שעברו שנתיים מגג שזיפתו בזפת רטובה.

 

אלו תיקונים הכי טובים לגג רעפים?

בגג רעפים מבצעים תיקונים שונים מהחלפת רעפים שבורים בודדים ועד להתקנה של סוגים שונים של רעפים חדשים, איטום, בידוד, התקנת מרזבים וארגזי רוח. האופציה הכי משתלמת צריכה להיות בהתאם להמלצת קבלן הגגות. כלומר, על איש המקצוע להגיע אליכם, לבדוק את הגג והשיפועים שלו, את התקלות והפגמים ולהציע לכם את הדרך היעילה ביותר להתגבר על המכשולים.

כאשר עושים את כל הפעולות הללו לפני החורף, הבית שלכם יישאר יבש וחמים בתקופת הגשמים. אנשי המקצוע המומחים בגגות רעפים יודעים מה צריך לעשות ורק הם אלו שיוכלו לטפל בבעיות במיוחד שמדובר בגגות רעפים. לא מומלץ לבצע תיקונים לבד על גגות כאלו מכיוון שהם גבוהים ומשופעים. יתרה מכך, גגות באופן כללי מסוכנים ואינם בטיחותיים למי שאינו מורשה לעבוד בגובה.

 

דוגמה למחירון תיקון ואיטום גגות

  • איטום יריעות בטומניות – יריעות בעובי של 4 מ"מ: 80-90 ₪ למ"ר (בלי פינוי הגג, תיקוני בטון והגבהת דודי שמש). יריעות בעובי של 5 מ"מ: 90-100 ₪ למ"ר.
  • איטום זפת – ללא פירוק ציוד ותיקוני גגות בין 30-70 ₪ למ"ר. ככל שהגג גדול יותר נהוג להוריד 10% מהמחיר.
  • איטום בחומרים פולימרים לכל 30 מ"ר – 90-150 ₪ למ"ר.
  • איטום אקרילי לגג מרוצף – 50-75 ש"ח למ"ר.
  • תיקונים נקודתיים של קרעים או סדקים בגג – 1,000-1,500 ₪
  • תיקון רעפים – 300-400 ₪
  • התקנת ארגזי רוח – 50-350 ₪ למטר
  • ניקוי מרזבים – 50-150 ₪ למטר

 

האחריות המשתלמת ביותר

כאמור כשבוחרים מה האופציה הכי משתלמת לתיקון הגג על פי התיקון הנחוץ לא צריך להסתכל רק על המחיר. מעבר לאיכות של החומרים נכנסת לתמונה גם האחריות על העבודה. קבלן גגות אמין ורציני יעניק אחריות על העבודה לטווח הרחוק. למשל, על איטום הגג בזפת נהוג לתת 5 שנות אחריות ועל איטום ביריעות בטומניות נהוג לתת 10 שנות אחריות.

כשמדובר בתיקונים מקומיים על איטום שנעשה בידי בעל מקצוע אחר, לא תינתן בדרך כלל אחריות, אם כי ישנם בעלי מקצוע צדיקים שיעניקו אחריות קצרת טווח על תיקונים קטנים. לפיכך, כאשר סוגרים עבודה עם קבלן גגות חשוב לדעת מראש מה טווח האחריות ומה היא כוללת.

מומלץ לקרוא לאיש מקצוע שיאטום בחומר אפוקסי את הגג ואת חיבורי הברגים בחומר פוליאוריטני בכמה שכבות.

מעבר לבדיקת המלצות צריך לראות רישיונות של אוטם מוסמך ורישיון לעבודה בגובה.

באופן עקרוני אפשר, אך אם רוצים עבודה מקצועית ואיכותית עדיף לזמן מתקן גגות מוסמך.

כן. במיוחד שרוצים גג יבש לאורך שנים היריעות הבטומניות הן הטובות והמשתלמות ביותר.

החומרים האקריליים יותר איכותיים אך גם יקרים יותר.

אז מה היה לנו?