מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום רוכבים בגג רעפים

רוכבים הם הרעפים שמחברים בין שיפועי הגג ולכן חשוב מאוד לאטום אותם נכון. במאמר הבא נציג את התכונות של חומרי האיטום המתאימים, נסביר מה היתרונות שלהם ונבין איך בוחרים את בעלי המקצוע הנכונים עבור הפרויקט.

איטום רוכבים בגג רעפים היא משימה מורכבת שמחייבת מעורבות של קבלן איטום מוסמך ומיומן. קודם כל, עבודה על כל סוג של גג רעפים היא מטבעה מסובכת יותר לעומת גג שטוח. בעוד אין בעיה למשל לעבוד על גג שטוח כי הוא נוח ונגיש, עבודה על גג רעפים חייבת להתבצע באופן שלא מסכן את העובדים.

חוץ מזה, גג רעפים דורש התאמה מבחינת פתרונות האיטום שאותם אפשר ליישם. לא ניתן למשל לאטום גגות רעפים באמצעות זפת, מה גם שהרבה מאוד סוגים שונים של חומרים אקריליים או פוליאורטיניים לא בהכרח ישיגו את התוצאות הרצויות. כאן בדיוק נכנסים לתמונה חומרי איטום ייעודיים שמתאימים גם לגגות רעפים באופן כללי וגם לאזור של הרוכבים באופן ספציפי.

 

כל מה שצריך לדעת על איטום רוכבים בגג רעפים

איטום רוכבים בגג רעפים הוא פרויקט שמתייחס לאזור שבו נמצאים הרעפים שמחברים בין שיפועי הגג. בגלל שהתפקיד של הרוכבים הוא לחבר בין שיפועים, הם חשופים להמון נזקי מים. בין היתר, נזקים אלו נגרמים כאשר השיפוע מביא את כל המים לאזור של הרוכבים, מעמיס עליהם ופוגע בעמידותם.

מעבר לכך, איטום רוכבים יכול להתבצע כחלק מפרויקט גדול יותר של איטום כל גג הרעפים – או באופן ספציפי בגלל הופעות תקלות, נזילות ודליפות מים. הפתרון עבור איטום רוכבים בגג רעפים הוא לערב מוקדם קבלן מיומן שמכיר את התחום ובקיא בו.

בשלב הראשון, אפשר למשל להשוות בין סוגים שונים של קבלני איטום על פי מידת הניסיון שלהם עם פרויקטים של איטום גגות רעפים באופן ספציפי. בשלב הבא, בודקים באיזה חומר משתמש כל קבלן איטום על מנת להתמודד עם המאפיינים המיוחדים של רוכבים בגגות רעפים. בשביל לוודא שמדובר על קבלן אמין ומקצועי, כדאי גם להכיר באופן עצמאי את התכונות של חומרי הגלם הנפוצים.

 

יישום החומר המתאים בשביל איטום רוכבים בגג רעפים

איטום רוכבים בגג רעפים מתבצע עם חומרים אקריליים או עם בטון. השימוש בבטון יקר יותר והוא גם פחות עמיד, לכן מעדיפים להשתמש בחומרים אקריליים. במקרה של נזילות מהרוכבים של הגג, משתמשים בחומרים מתאימים ובדבק אקרילי להדבקה ותיקון.

אלו היתרונות של חומרים אקריליים מתאימים שבהם אפשר להשתמש בין היתר לטובת איטום רוכבים בגג רעפים:

  • הם מגיעים מוכנים לשימוש ולא דורשים שום סוג של תוספת
  • החומרים האקריליים אינם מכילים חומרים מזיקים למשתמש או לסביבה ולכן מתאימים גם לבתים פרטיים
  • אפשר להשתמש בחומרים האקריליים כדי להדביק בצורה נוחה ומהירה את רוכבי הרעפים למקום שלהם מיד אחרי האיטום
  • החומרים האקריליים מונעים חדירת גשם לחלל הגג ורטיבות בקירות או בתשתית המבנה
  • באמצעות חומרים אקריליים ניתן להעניק גימור אסתטי גם אחרי תיקון אזורי דליפות ונזילות מים
  • הגוון של חומרים אקריליים לאיטום רוכבים בגג מתאים לצבע הרעפים עצמם

 

התנאי החשוב לניצול היתרונות השונים של החומרים האקריליים לטובת איטום אפקטיבי של רוכבים בגגות רעפים הוא להכין היטב את התשתית. קודם מנקים את הרעפים מאבק, לאחר מכן מסירים שומנים ואז מורידים גופים בולטים ורופפים כגון מערכות סולאריות, דודי שמש, מזגנים וכן הלאה. מעבר לכך, אין לבצע הדבקה של חומרים אקריליים לאיטום הרוכבים בגג רעפים במזג אוויר גשום או אם צפוי גשם.

המשמעות של האמור לעיל היא שבכל מקרה מומלץ לתאם שירותי איטום לגגות רעפים בקיץ ולא בחורף. בקיץ לא רק נוח ומהיר יותר לבצע את העבודה, אלא גם משלמים פחות. כמובן שאם אין ברירה וכבר מתרחשות דליפות ונזילות מים בגג, אין סיבה להמתין וצריך ליצור קשר עם קבלני איטום מוסמכים שיודעים לעבוד עם החומרים האקריליים בשביל לאטום את הרוכבים בגג הרעפים מהר וביעילות.

 

תהליך העבודה עם חומרים אקריליים לאיטום רוכבים

היתרון בהתייעצות עם קבלן איטום מוסמך ומנוסה בא לידי ביטוי בכך שניתן לרכז את כל השלבים של התהליך תחת אותה קורת גג. הנה למשל כמה מקומות שבהם ניתן לראות את זה בצורה בולטת גם במהלך עבודה על רוכבים של גגות רעפים:

  1. שימוש בכף טייחים – קודם מורחים את החומרים האקריליים המיועדים לאיטום באמצעות כף טייחים. לאחר מכן מקפידים להגיע לשכבה של 2-5 מ"מ על גבי כל נקודת חיבור בין הרוכבים לבין עצמם וביניהם לבין הרעפים שנמצאים בקצה הגג.
  2. הצמדה וניקיון – אחרי המריחה מצמידים את הרוכבים למקומם וממתינים לייבוש. מנקים עודפים ומוודאים שאין שאריות של חומרים באזורים אחרים בגג.
  3. תיקונים – במידה ויש צורך לתקן את הרוכבים או הרעפים, ניתן למרוח עוד שכבה מהחומר האקרילי על גבי סדקים קיימים.  לאחר מכן צריך להצמיד רשת פוליאסטר או רשת אינטרגרלס ולהמתין לייבוש מלא. לאחר הייבוש, מורחים שכבה נוספת של החומר האקרילי וכך מקבלים את הכיסוי הנדרש. באופן עקרוני, זמן הייבוש עומד על כ-24 שעות אבל הוא מותנה במזג האוויר. בשביל להגיע לייבוש מלא, צריך להמתין כשבוע.
  4. בדיקת הצפה – האופן שבו מבצעים בדיקת הצפה משותף לכל סוגי האיטום. באמצעות בדיקת הצפה ניתן לברר איפה בדיוק יש נזילות ודליפות מים, מה צריך לעשות כדי להתגבר עליהן והאם הפרויקט בוצע לשביעות רצון הלקוחות. אם יש הצפות מים, אפשר לבקש מקבלן האיטום לתקן אותן ללא תוספת מחיר.

 

לסיכום, הפתרונות החדשים המבוססים על תערובות של דבקים וחומרים אקריליים מוכיחים את עצמם גם באיטום רוכבים בגגות רעפים. כדי ליהנות מהם, חשוב לבחור נכון את החומר הרלוונטי וליישם אותו על פי הנחיות היצרן.

פרמטרים כגון מצב התשתית, סוג הגג, חומרי האיטום שבהם משתמשים, הנגישות אל הגג וגודל הגג. ככל שהגג גדול יותר, כך המחיר למ"ר יורד.

כדי לבצע גם בידוד וגם איטום של כל סוגי גגות הרעפים, לרבות גגות שינגלס, גגות חרס ועוד.

לפי ההסמכה והניסיון. בנוסף, יש לוודא שהוא עובד עם חומרים לפי התקן.

אז מה היה לנו?