מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איטום גג בטון

גג בטון הוא אחד הגגות המסיביים והיציבים ביותר מאחר ומדובר ביציקת בטון. למרות זאת, לעיתים האיטום אינו נעשה בצורה נכונה או שישנן תקלות הקשורות למזג האוויר, לבלאי, לתזוזת הקרקע וכד'. במקרים כאלו יש לחדש את האיטום כדי שלא יחדרו מים למבנה וכדי שהגג יישאר יציב וחזק. מהו התהליך של איטום גג בטון ובאילו חומרים ניתן לאטום אותו – על כך במאמר הבא.

 

היתרונות של גג בטון

  • שומר על יציבות המבנה
  • עמיד לרעשים
  • עמיד לנזילות בתנאי שאוטמים אותו נכון
  • מבודד קור וחום עם איטום נכון
  • יציב לתנאי מזג האוויר
  • ניתן לבנות עליו תוספת של חדר, גינה, בריכה וכיוצא בזה
  • בעל שטח פנים גדול
  • נושא משקל רב ועומס
  • ניתן לריצוף

 

החסרונות של גג בטון

  • אינו אסתטי
  • מחייב תחזוקה תקופתית
  • מקום אידיאלי לבניית קינים
  • מקום שמתלכלך בתדירות
  • קולט חום אם אינו אטום

 

מאילו חומרים מכינים בטון?

את הבטון מערבלים במערבל בטון לאחר שמכניסים אליו חצץ, חול, מים וצמנט. כל החומרים הללו מתערבבים ביחד לנוזל שמתקשה לאחר היציקה ולכן מדובר על חומר חזק מאוד. לאור עובדות אלו משתמשים בבטון לבניית מבנים וכדי לחזק אותו יותר מחדירים לתוכו רשתות מברזל ומוטות עץ. כך, שהוא מתייבש הוא שומר על תכונותיו וקשה מאוד לשבור אותו.

למשל, כאשר רוצים לשבור קיר בטון בבית מקים בו בפטיש מיוחד ולוקח לו זמן להישבר. מאחר והוא מאוד קשיח משתמשים בו גם לבניית גגות. על הגגות יש להתקין דודי שמש, קולטים, אנטנות, מזגנים וכד'. כל אלו מייצרים עומס רב שגג הבטון יכול לשאת בשל קשיחותו. על מנת שהגג יהיה אסתטי, רבים גם מרצפים אותו אבל לא לפני שבנו תשתית איטום שתימנע נזילות למבנה.

 

כל מה שצריך לדעת על איטום גג בטון

איטום גג בטון באמצעות זפת

איטום גג בטון באמצעות זפת הוא שיטה עתיקה ויעילה שמשתמשים בה שנים רבות. כדי שלא יחדרו מים למבנה יש למרוח או להתיז על הגג שכבת זפת קרה ולאחר מכן שכבת זפת חמה. לאחר שהזפת מתייבשת יש לסייד את הגג בצבע לבן ולחזור על פעולה זו כל שנה או שנתיים.

הצבע הלבן ישפר את הבידוד התרמי במבנה ויהווה שכבת איטום נוספת. את כל התהליך יש לבצע כשהגג חשוף. במידה ומחדשים איטום כאשר הגג עמוס בציוד, יש להרים את הציוד ולזפת את כל שטחו ועוד 15 ס"מ בקירות מלמטה.

 

איטום גג בטון ביריעות ביטומניות

היריעות הביטומניות הן יריעות חדשות יחסית לעומת הזפת אך אלו למעשה יריעות זפת. ההבדל הוא שהן אינן מסריחות כמו הזפת, ניתן לפרוס אותן על הגג ולהלחים אותן לתשתית שלו העשויה מקורות עץ מבלי צורך לסייד אותן או לתחזק אותן בכל צורה.

גם האחריות עליהן היא 10 שנים מאחר והן עמידות לאורך שנים, להבדיל מהזפת שיעילה לזמן קצר יותר והאחריות עליה קצרה יותר. החיסרון היחידי הוא שהאיטום מחייב פירוק של כל הציוד הנמצא על הגג ולא מספיק רק להגביהה אותו.

 

איטום גג בטון בחומרים פוליאוריטנים או אקריליים

ניתן לבצע איטום גג בטון זמני או מקומי בחומרים אקריליים או פוליאוריטנים באמצעות מריחה או התזה. מדובר על שיטה נקודתית האוטמת את הסדקים לטווח קצר. זאת אומרת שאם יש נזילה מהגג בחורף ולא ניתן לזפת אותו או לאטום ביריעות ביטומניות בשל הגשם, אוטמים את הסדקים בחומרים אלו ביום יבש ובקיץ מבצעים איטום מחודש עם יריעות ביטומניות או זפת.

 

איטום גג בטון מרוצף

איטום גג בטון מרוצף מחייב איטום הרמטי של הריצוף גם אם מתחתיו יש זפת או יריעות ביטומניות. בנוסף, חשוב לדעת שכשהגג מרוצף יהיה קשה יותר לאתר את הנזילה. לכן, ייתכן ותהיו צריכים להוציא את הריצוף ולאחר התיקון או האיטום מחדש לרצף שוב.

למרות זאת, כיום יש טכניקות משוכללות שמסייעות לאיתור נזילות. מדובר על חיישני חנקן, סיבים אופטיים, גלי רדיו או מצלמות תרמיות אינפרא אדום שמגלות בצורה מדויקת את מקור הנזילה. אם מאתרים בעזרת המכשור את הנזילה, לא יהיה צורך לפרק את הריצוף.

 

כיצד מכינים גג בטון לאיטום?

אם הזמנתם קבלן איטום גגות לבצע איטום וודאו איתו שהוא גם יכין את הגג לאיטום ויכניס את העבודה למחיר הכולל. לפני שהוא יאטום את הגג הוא יצטרך לפתוח סתימות במרזבים, לנקות אותם מעלים, לשלשת ולכלוך ולנקות את כל שטח הגג בצורה יסודית.

רוב הקבלנים משתמשים בלחץ מים לניקוי ובחומרים מסירי שומנים, מים וסבון. לאחר מכן הוא יצטרך להרים את הציוד או לפרק אותו בהתאם לשיטת האיטום. בשלב הבא הקבלן יבדוק את השיפועים בגג, יסתום בחומרים משחתיים את הסדקים בבטון, יישר את השטח ויתחיל לאטום באמצעות זפת או יריעות ביטומניות.

 

מתי הכי טוב לאטום גג בטון?

המועד הטוב ביותר לאיטום גג בטון הוא בקיץ. הגג צריך להיות יבש ויש להכינו לקראת החורף. בנוסף, הזפת חייבת להתייבש לפני הסיוד והיריעות הביטומניות צריכות להחזיק מעמד עד לסיום ההלחמה. לכן, אין להתמהמה ולחכות שיהיה מאוחר מדי. חשוב לשריין את הקבלן מאחר ובקיץ רבים האנשים המזמינים איטום לגג. כך תוכלו ליהנות מחורף יבש ומגג יציב ואטום היטב.

 

איטום גג – עם קבלן או לבד?

הגג הוא מקום גבוה ומסוכן שיש לעבוד בו בזהירות ובעזרת חומרים שאינם מזיקים. שתי הסיבות הללו הן מספיק טובות על מנת שתזמינו קבלן איטום ולא תנסו לאטום את הגג לבד. יתרה מכך, לקבלן האיטום יש את הציוד המתאים, החומרים והניסיון כדי לבצע עבודות איטום יעילות שיחזיקו לאורך שנים.

כשמדובר בשיפוץ הגג או בבית חדש הקבלן יוצק בטון שלוקח לו להתייבש לחלוטין כחודש. לכן יש לבצע את העבודה בתחילת הקיץ ומייד לאחר שהבטון מתייבש לאטום אותו.

אפשר לבצע בדיקת הצפה שבדרך כלל עושה קבלן האיטום לאחר שהוא מסיים לאטום את הגג.

אז מה היה לנו?