מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

איך לבחור גגן מומלץ?

גגן הוא איש מקצוע שצריך להתמחות באיטום ולהכיר סוגים שונים של גגות, חומרי גלם, פתרונות ושיטות. בשביל לבחור גגן מומלץ, אפשר להתייעץ עם חברים ומשפחה שכבר הזמינו את השירות שלו והיו מרוצים. אפשרות אחרת היא לקרוא עליו המלצות באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות. עם זאת, בכל מקרה לא כדאי לוותר על פגישה אישית עם הגגן ועל תיאום ציפיות מלא.

השאלה איך לבחור גגן מומלץ חוזרת על עצמה במגוון רחב של סיטואציות. ראשית, כל מי שבונים בית פרטי צריכים להתייעץ עם איש מקצוע מן הסוג הזה. גם אחרי שכבר בונים תכנית אדריכלית או מערבים מהנדס וקבלן, זה לא מחליף את הנוכחות של גגן. שנית, יכול להיות שנשאל את עצמנו איך לבחור גגן מומלץ לקראת החורף או כאשר אנחנו מתחילים להרגיש שקיימות בעיות איטום.

היתרון של גגן מומלץ אמור לבוא לידי ביטוי בכך שהוא כבר הוכיח את הניסיון ואת המיומנות שלו. בשביל שגגן יקבל המלצות, עליו להיות יעיל ומקצועי ולספק שירות טוב ללקוחות קודמים. יתרה על כך, היתרון של השאלה איך לבחור גגן מומלץ היא שניתן לסמוך עליו גם בטווח הארוך: את התוצאות של עבודות איטום למשל רואים רק אחרי כמה שבועות או אפילו חדשים, אז מי שממליצים עליו בעקבות תקופה ארוכה של יובש מהגג כנראה יודעים מה הסיבות לכך.

 

איך לבחור גגן מומלץ מתוך המעגלים הקרובים לעומת המעגלים הרחוקים

התשובה הכי פשוטה לשאלה איך לבחור גגן מומלץ היא להתמקד במעגלים שקרובים אלינו. אפשר לקבל המלצות על גגן מחברים, קרובים ובני משפחה וגם לערב שכנים או אפילו קולגות. היתרון של המלצות מן הסוג הזה הוא שניתן לסמוך עליהן, כי למעגלים הקרובים אלינו אין אף אינטרס לשקר. החיסרון הוא שלא כולנו מכירים אישית אנשים שאכן הזמינו גגן לאחרונה, או בכלל היו מרוצים מהשירות שלו.

הפתרון הוא לערב גם את המעגלים הרחוקים יותר בעת החיפוש אחר גגן מומלץ. זה הרגע שבו עלינו לקרוא המלצות וחוות דעת באתרי אינטרנט, לבדוק מה כתבו על הגגן ברשתות החברתיות ולשאול גם בפורומים מקצועיים מה דעתם של הגולשים על חברות איטום כאלה ואחרות. ככל שנכין בצורה משמעותית ויסודית יותר את שיעורי הבית, כך נגדיל את הסיכוי לבחירה מקצועית של גגן אמין.

 

לא רק לדעת איך לבחור גגן מומלץ – אלא גם לשאול על ההתמחות שלו

הבעיה עם התשובה לשאלה איך לבחור גגן מומלץ היא שלא כל שירות שמתאים לאדם אחד יתאים גם לאדם אחר. כך לדוגמא אולי נגלה שמצאנו גגן מומלץ לגגות רעפים, אבל השירות שאותו אנחנו מחפשים אמור להתאים לגגות שטוחים. חוץ מזה, יש הבדל בין גגן שיודע לאטום את הגג לבין כזה שגם יכול לבצע הכנה מוקדמת, לערוך בדיקת הצפה, לתקן את המרזבים, להוסיף שיפועים לניקוז וכן הלאה.

החדשות הטובות הן שלא חייבים לחכות לרגע האחרון בשביל לבדוק את מידת ההתאמה המקצועית בין כל גגן לבין הדרישות שלנו. הנה לדוגמא כמה שאלות שניתן להעלות מול הגגן עוד במהלך פגישת ההיכרות הראשונית:

  1. שאלות על חומרי האיטום שבהם הוא משתמש – הדבר החשוב ביותר הוא לשאול כל גגן על חומרי האיטום שבהם הוא משתמש. חומרי האיטום חייבים לעמוד בתקן, עליהם להיות איכותיים וזה קריטי שהם יתאימו לסוג התשתית הקיימת ולחומרי האיטום שכבר קיימים על הגג.
  2. שאלות על תקופת האחריות שהגגן נותן ועל מה שהיא כוללת – אי אפשר לדעת איך לבחור גגן מומלץ בלי לשאול אותו איזה תקופת אחריות הוא מציע. אבל מלבד בדיקה כללית לגבי תקופת האחריות, כדאי שנשאל אותו מה היא כוללת: תוך כמה זמן הוא מתחייב להגיע לטפל בכל תקלה, מה עלול לגרום לתוקף של האחריות לפוג, על מה משלמים בנפרד וכן הלאה.
  3. שאלות על פרויקטים קודמים שאותם הגגן ביצע – שיחה קצרה עם הגגן המועמד לבצע את העבודה על הגג שלנו עוזרת לנו לשאול על פרויקטים קודמים שאותם הוא ביצע. כאן המטרה היא להסיק מתוך הפרויקטים הקודמים על התוצאות של הגגן בעתיד, על בסיס התוצאות ושביעות הרצון של הלקוחות.

 

החשיבות של בחירת גגן מומלץ

גגן הוא איש מקצוע חשוב שאסור בשום פנים ואופן להתפשר על המיומנות שלו. אם הגגן לא עושה עבודה טובה או לא יודע לזהות איזה חומרי איטום הכי מתאימים לסוג הבעיה שאיתה אנחנו מנסים להתמודד, כל ההשקעה באיטום עלולה לרדת לטמיון. כאשר הגג לא אטום מספיק טוב והמים חודרים דרכו או מהקירות, זה אומר שתוך זמן קצר נראה נזקים לרכוש, לציוד האישי, לריהוט, למכשירי החשמל וכן הלאה. מעבר לכך, איטום שלא מבוצע בצורה מספיק מקצועית עלול לערער את היציבות של כל המבנה.

בחירה נכונה של גגן מומלץ תחסוך לנו את ההתלבטות. היא תאפשר לנו לדעת שאנחנו ערוכים לחורף ושלא יהיו נזקים שייגרמו למבנה או לרכוש שלנו. מעבר לכך, יכול להיות שהתייעצות חד פעמית עם גגן מומלץ היא הדבר היחיד שמפריד בינינו לבין השבחה של ערך הנכס.

 

איך לבחור גגן מומלץ כהשקעה משתלמת

גגן מנוסה, מקצועי ואמין שיש עליו המון המלצות עשוי לגבות מחיר מעט גבוה יותר לעומת גגן בתחילת דרכו. היתרון הוא שכאן הגגן גם מתגלה בתור השקעה משתלמת. למרות המחיר, עבודות איטום מקצועיות מונעות נזקים וכך מאפשרות לנו למעשה לחסוך בהוצאות.

לסיכום, כולנו צריכים לדעת איך לבחור גגן מומלץ ומתי לערב אותו. בין אם אנחנו גרים בשכירות או בדירה בבעלותנו, הגגן הוא איש מקצוע היחיד שיכול לאטום את הגג ולמנוע חדירת מים אל תוך הנכס והבית.

תלוי בסוג השירות שמזמינים. איטום גגות עם קבלן איטום מורשה יעלה 40-120 ש"ח לפי השיטה שבה משתמשים, בעוד איטום קירות חיצוניים לדוגמא יעלה 100-240 ש"ח למ"ר ובתוספת של כמה מאות שקלים לעבודות בסנפלינג.

לפי מצב הגג והתקציב של הלקוח. בנוסף, צריך להתייעץ עם גגן כדי להתאים את החומרים לבעיה.

זיהוי לא נכון של הבעיה, הכנה לקויה, שיטת איטום לא מתאימה, ביצוע לקוי ורטיבות בקיר.

פירוט מה כולל תהליך העבודה והתייחסות לנושא האחריות. 

אז מה היה לנו?