מקצועיות​
מענה 24/7
פריסה ארצית

אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי?

איכות של רעפים נמדדת לפי פרמטרים שונים. עם זאת, חשוב להביא בחשבון גם עוד שיקולים כגון זמינות, מחירים והמלצות של לקוחות מרוצים. במאמר הבא נתמקד בהשוואה בין רעפי אקרשטיין לבין רעפים המיובאים מאיטליה ונסביר איך מכריעים בסוגיה.

השאלה אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? חוזרת על עצמה בהמון מקרים. קודם כל, היא חשובה כמובן עבור מי שמתכננים לבנות גג רעפים של בתים חדשים. אם רוצים לבנות בית וחולמים על גג רעפים אדום, מאוד חשוב לבחור את הסוג המתאים. בחירת הסוג המתאים תקבע כמה יעלה לנו לבנות את הרעפים, עד כמה הם יהיו עמידים ואפילו האם הם יהיו מסוגלים למנוע חדירת מים ורטיבות.

שנית, יכול להיות שנתלבט אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? במקרים שבהם נרצה לבצע שיפוץ של מבנה קיים. השאלה הזו רלוונטית אם רוצים לדוגמא להוסיף עוד מפלס ולבנות גג רעפים לקומה חדשה, או מעוניינים בכלל להוריד את הרעפים הקיימים כדי לחדש את התשתית ולשפר את הבידוד והאיטום.

בכל אחד מהמקרים האלה, חשוב שנבין אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? ונדע מה עומד מאחורי מערכת השיקולים.

 

שיקולים להכרעה אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי?

השורה התחתונה היא שאין תשובה חד משמעית לשאלה אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? לכל אחד ואחת מאיתנו העדפות אחרות, שעשויות לבוא לידי ביטוי גם באופן שבו נבחר גגות רעפים וגם באופן שבו נשלב אותם בפרויקט הכללי. אבל בפועל, קיימים לא מעט גורמים אובייקטיביים שבהחלט עשויים להטות את הכף.

האיכות של רעפים לדוגמא היא פקטור שאותו חייבים להציב בראש סדר העדיפויות. המטרה היא תמיד להשיג את הרעפים האיכותיים ביותר במחיר המשתלם ביותר, אבל בשביל זה אנחנו צריכים לדעת איך מודדים אותה. הבעיה היא שגם את האיכות של הרעפים ניתן למדוד בפרמטרים שונים, שחוזרים על עצמם גם כאשר בונים בית וגם אם רק משפצים את הגג.

 

בחירת רעפים לפי איכות – כל מה שצריך לדעת

הנה לדוגמא כמה פרמטרים אובייקטיביים יחסית שאליהם אפשר להתייחס בשביל לדעת אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? ומה שעומד מאחוריהם:

  1. חוזק – הפקטור העיקרי שגם מתואר במפרט הטכני המתואר על ידי היצרן ולפיו יודעים אם הרעפים איכותיים הוא החוזק. כדאי לנו לבדוק אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? לפי החוזק שלהם ולהתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו, כדי לוודא שקיבלנו מידע אמין.
  2. משקל – רעפי אקרשטיין כבדים יותר מאשר רעפי חרס איטלקיים. זה משפיע על הקונסטרוקציה שאותה צריך לבנות עבור הגג ועל המחיר שלה, על היכולת לבצע התאמות ותיקונים במקרים של בעיות נזילות וגם על הבטיחות של המבנה. אמנם לפעמים דווקא הרעפים הכבדים עדיפים על הקלים, אבל עדיין מדובר בשיקול רלוונטי.
  3. צבע – רעפי חרס איטלקיים צובעים בדרך כלל באופן חיצוני בלבד, לעומת רעפי אקרשטיין שמיוצרים בצבע שנבחר. המשמעות היא שהשחיקה בגוון של הרעף האיטלקי גבוהה יותר מאשר זו של רעפי אקרשטיין. אז מבחינה אובייקטיבית של עמידות הצבע החיצוני, רעפי אקרשטיין מקבלים עדיפות.

 

אסתטיקה בהשוואה אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי?

רעפים קובעים את האופי של המבנה ומשפיעים על האסתטיקה שלו. אם הרעפים מעוצבים, נראים טוב ומותקנים בצורה מקצועית, הערך של הנכס יעלה ויהיה גם נעים יותר להיכנס אליו או להזמין חברים ומשפחה. אבל אם הרעפים לא מעוצבים לפי הטעם האישי שלנו, גם חיסכון בהוצאות של כמה שקלים לכל מטר מרובע לא באמת יהיה שווה את ההבדל.

הפתרון הוא להסתכל על האסתטיקה של הרעפים עוד לפני שבוחרים אותם. לאחר מכן צריך לוודא שהצבע, הגוון והעיצוב מתאימים לציפיות שלנו. בהמשך, ניתן גם לבדוק אילו רעפים איכותיים יותר? אקרשטיין או איטלקי? לפי התכנית הכללית של הבית: מה מתאים למשל לחיפוי של הקירות החיצוניים, מה ייראה הכי טוב ביחס לשאר הבתים בשכונה ומה יהלום את סגנון העיצוב שבחרנו לחלל הפנים דווקא.

 

זמינות, מחירים והמלצות

רעפים בוחרים גם לפי פרמטרים אובייקטיביים המשפיעים על האיכות וגם לפי פרמטרים סובייקטיביים. ההבדל הוא שעל הפרמטרים האובייקטיביים קשה להתווכח כי הם מבוססים על המפרט הטכני, בעוד פרמטרים סובייקטיביים הם עניין שנתון לפרשנות. אבל אם רוצים לקבל החלטה מושכלת, צריך להכניס כמה שיותר נושאים אל תוך מערכת השיקולים הרחבה.

החדשות הטובות הן שניתן להשוות בין סוגים שונים של רעפים איכותיים לפי שיקולים שרלוונטיים פחות או יותר לכולנו. זה כולל למשל התייחסות לזמינות של רעפי חרס שמיובאים לארץ מאיטליה לעומת זמינות גבוהה יותר של רעפים שמיוצרים בארץ כמו של חברת אקרשטיין, או לפערי המחירים: לכל אחד ואחת מאיתנו תקציב אחר, לכן יכול להיות שמחיר גבוה לא יהווה שיקול.

את ההמלצות על סוגים שונים של רעפים אפשר לקבל מחברים, קרובים ובני משפחה. היתרון של המלצות כאלה הוא שניתן לסמוך על האמינות שלהן, בעוד החיסרון הוא שלא כל רעף שמתאים לקונסטרוקציה אחת יתאים גם לאחרת. לכן, בסופו של דבר אין תחליף להתייעצות עם בעלי מקצוע.

 

התפקיד של בעלי מקצוע בבחירת הרעפים

הבחירה של הרעפים היא תחת תחום האחריות שלנו. מנגד, זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לשמוע המלצות וחוות דעת. כדאי למשל לבחור גגן אמין שמספק לנו את כל המידע על סוגים שונים של רעפים ולבדוק למה הוא ממליץ עליהם. לאחר מכן, צריך לברר עד כמה ההמלצה באמת מתאימה לטעם האישי, לסוג הגג שאותו אנחנו מתכננים לבנות וללוח הזמנים של הפרויקט.

מלבד סוג הרעפים, יש הבדל בין גג חשוף ונסתר. בגג חשוף השלד הוא מאסיבי ועשוי עץ מלא, בעוד בגג נסתר אפשר להניח תקרת גבס או בטון עם קורות או אגדים לחיזוק.

רעפים סדוקים אפשר לאטום עם חומרים אקריליים למריחה והתזה. אם יש אפשרות, כדאי להניח יריעות ביטומניות.

תלוי באיכות וסוג חומרי הגלם, סגנון העיצוב, אורך הגג והגישה אליו. טווח המחירים רחב ונע סביב 300-1,200 ש"ח למ"ר.

בדרך כלל שבועיים.

אז מה היה לנו?